Δεν έφτανε η ταλαιπωρία που υφίστανται πολλοί φορολογούμενοι και κυρίως συνταξιούχοι λόγω της υποχρεωτικής ηλεκτρονικής υποβολής φορολογικής δήλωσης και των παραβλέψεων του συστήματος (λάθος ημερομηνίες γέννησης, αβεβαιότητα για το πως θα δηλωθούν οι τόκοι καταθέσεων, λάθος ΑΦΜ για την πληρωμή του χαρατσιού της ΔΕΗ), αφού λύθηκε κακήν κακώς το θέμα με την αποστολή των βεβαιώσεων αποδοχών, προκύπτει νέο πρόβλημα το οποίο μπορεί να οδηγήσει σε φορολογική επιβάρυνση από το πουθενά τους συνταξιούχους του Δημοσίου. Ως γνωστόν οι συνταξιούχοι αυτοί είναι από τους "τυχερούς" καθώς δεν θα χρειαστεί να αναζητήσουν τη βεβαίωση τους στο ίντερνετ, αλλά θα τους αποσταλεί ταχυδρομικά.
Οι πρώτες βεβαιώσεις λοιπόν άρχισαν να καταφθάνουν στα σπίτια αυτών των φορολογουμένων οι οποίοι με έκπληξη τους διαπίστωσαν μία πολύ σημαντική παράλειψη: Τα έγγραφα αυτά δεν αναγράφουν το ποσό της έκτακτης εισφοράς που τους έχει παρακρατηθεί καθ όλη τη διάρκεια του 2012.
Θυμίζουμε ότι μέρος της εισφοράς αλληλεγγύης παρακρατείται κάθε μήνα από τις συντάξεις τους για να συμψηφιστεί τον επόμενο χρόνο με την υποβολή της φορολογικής δήλωσης.
Θυμίζουμε επίσης ότι στο έντυπο Ε1 υπάρχει ειδικό κουτάκι όπου πρέπει να αναγραφεί το ποσό της εισφοράς που έχει καταβάλει ο συνταξιούχος.
Με δεδομένο λοιπόν ότι οι βεβαιώσεις δεν περιλαμβάνουν το στοιχείο αυτό οι φορολογούμενοι πρέπει οι ίδιοι να αναζητήσουν διευκρινήσεις γύρω από το θέμα και να ενημερωθούν για τα χρήματα που έχουν προκαταβάλει γιατί αλλιώς κινδυνεύουν να πληρώσουν υψηλότερο φόρο αφού χωρίς αυτό το στοιχείο δεν θα συμψηφιστεί το ποσό που έχουν ήδη πληρώσει καθ όλη τη διάρκεια του 2012.
Για το σκοπό αυτό φοροτεχνικοί επισημαίνουν ότι οι συνταξιούχοι πρέπει οπωσδήποτε να επικοινωνήσουν με τη διεύθυνση συντάξεων του γενικού λογιστηρίου του κράτους και να ζητήσουν να τους αποσταλεί η σωστή βεβαίωση αποδοχών.