Το αυξημένος κόστος καυσίμων και οι ειδικοί φόροι κατανάλωσης δεν στάθηκαν ικανοί να ανασχέσουν τις αποπληθωριστικές πιέσεις τον Μάρτιο με αποτέλεσμα ο πληθωρισμός να διαμορφωθεί σε αρνητικά επίπεδα. Ωστόσο σειρά βασικών καταναλωτικών αγαθών έχουν πάρει την ανηφόρα και παρόλο που ο πληθωρισμός είναι αρνητικός αυξάνονται!
Σύμφωνα με την Ελληνική Στατιστική Αρχή από τη σύγκριση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή του μηνός Μαρτίου 2013, προς τον αντίστοιχο Δείκτη του Μαρτίου 2012, προκύπτει μείωση 0,2%, έναντι αύξησης 1,7%, που σημειώθηκε κατά την ίδια σύγκριση του έτους 2012 προς το 2011.
Ωστόσο τα προϊόντα που γεμίζουν το καλάθι της νοικοκυράς σημειώνουν αύξηση. Συγκεκριμένα τα κρέατα μέσα σε ένα χρόνο αυξήθηκαν 0,4%, τα γαλακτοκομικά και τα αυγά 0,6%, τα ψάρια 2,7%, τα φρούτα 2,3%, οι πατάτες 27,9% και τα προϊόντα ένδυσης και υπόδησης 2,1%.
Η μείωση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή, κατά 0,2% το μήνα Μάρτιο 2013, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Μαρτίου 2012, προήλθε από τις ακόλουθες μεταβολές :
Από τις μειώσεις των δεικτών :
α) Κατά 3,5% της ομάδας Διαρκή αγαθά - Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες, λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών στα έπιπλα-καλύμματα δαπέδου, είδη κλινοστρωμνής-λευκά είδη, οικιακές συσκευές και οικιακές υπηρεσίες.
β) Κατά 4,6% της ομάδας Υγεία, λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών των φαρμάκων και των ιατρικών, οδοντιατρικών και παραϊατρικών υπηρεσιών.
γ) Κατά 2,1% της ομάδας Μεταφορές, λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών των αυτοκινήτων και των καυσίμων αυτοκινήτου (βενζίνης). Μέρος της μείωσης αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών των αεροπλάνων.
δ) Κατά 5,1% της ομάδας Επικοινωνίες, λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών των τηλεφωνικών υπηρεσιών.
ε) Κατά 2,9% της ομάδας Αναψυχή - Πολιτιστικές δραστηριότητες, λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών του οπτικοακουστικού εξοπλισμού-υπολογιστών, των υπηρεσιών αναψυχής και των βιβλίων.
στ) Κατά 4,0% της ομάδας Εκπαίδευση', λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών στα δίδακτρα ιδιωτικών σχολείων, ξένων γλωσσών, φροντιστηρίων, ΙΕΚ και μεταπτυχιακών σπουδών.
ζ) Κατά 1,2% της ομάδας Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια, λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών των εστιατορίων- ζαχαροπλαστείων-καφενείων-κυλικείων και των ξενοδοχείων.
η) Κατά 2,4% της ομάδας Άλλα αγαθά και υπηρεσίες', λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών των κουρείων- κομμωτηρίων-ειδών ατομικής φροντίδας, των προσωπικών ειδών και των ασφαλίστρων μεταφορών.
Από τις αυξήσεις των δεικτών :
α) Κατά 0,3% της ομάδας Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά ', λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών στα φρούτα νωπά, στις πατάτες νωπές, ψάρια νωπά, κρέατα γενικά, γαλακτοκομικά και αυγά. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στα δημητριακά και παρασκευάσματα, λαχανικά νωπά, ζάχαρη-σοκολάτες-
γλυκά-παγωτά, χυμοί φρούτων.
β) Κατά 4,8% της ομάδας Αλκοολούχα ποτά και καπνός, λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών των τσιγάρων.
γ) Κατά 2,1% της ομάδας Ένδυση και υπόδηση, λόγω αύξησης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.
δ) Κατά 8,0% της ομάδας Στέγαση', λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, του πετρελαίου θέρμανσης και του ηλεκτρισμού. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στα ενοίκια κατοικιών.