Εκτεταμένες διαστάσεις παίρνει το θέμα των πειραγμένων αντλιών στα πρατήρια βενζίνης.
Οι προμηθευτές προσφέρουν στους βενζινοπώλες αντλίες με τη μέθοδο πληρωμής ανά χρήση (pay per use) και τις εγκαθιστούν με μίσθωση τύπου leasing.
Συνεπώς, με αυτόν τον τρόπο, παρακρατούν δικαιώματα από τη χρήση. Ουσιαστικά, δηλαδή, προτρέπουν τους πρατηριούχους στην απάτη και εισπράττουν ποσοστό επί του οφέλους που έχει ο βενζινοπώλης.
Οι αποσπασματικοί έλεγχοι έχουν ως αποτέλεσμα τη συνέχιση εισαγωγής, με τρόπο απόλυτα νόμιμο, αντλιών, από την Τουρκία ή από τη Νότιο Κορέα, με ενσωματωμένο το λογισμικό κλοπής, αφού δεν υφίστανται προδιαγραφές ή πιστοποιήσεις για τις αντλίες που τοποθετούνται στα πρατήρια.
Η συγκεκριμένη τεχνολογία επιτρέπει στον προμηθευτή, να ελέγχει on line και real time τις ποσότητες που έκλεψε ο πρατηριούχος, ώστε να διασφαλίζει τα ποσοστά του.
Το θέμα έχει αναδείξει ήδη από τις 18 Δεκεμβρίου 2012 το news.gr με τον "χορό" δισεκατομμυρίων που έχει στηθεί γύρω από τα "πειραγμένα" και λαθραία καύσιμα και την έλλειψη πολιτικής βούλησης στην πάταξη του φαινομένου.
Οι δράσεις γίνονται κάτω από τη μύτη των αρμόδιων δημόσιων Αρχών. Σύμφωνα με στοιχεία των βενζινοπωλών και των εταιρειών εμπορίας καυσίμων, το 40% των πρατηρίων στην Αττική δεν ελέγχθηκαν ποτέ από τα ΚΕΔΑΚ.