Μείωση κατά μέσο όρο 1,4% παρουσίασαν οι τιμές των προϊόντων στα σούπερ μάρκετ το 2012 σε σχέση με το 2011, σύμφωνα με τη μηνιαία έκθεση του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεµπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ), ενώ ειδικά τον Δεκέμβριο του 2012 η μείωση έφτασε σε ετήσια βάση το 3%.
Αναλυτικότερα, ο γενικός δείκτης τιμών για το 2012 μειώθηκε κατά 1,4% σε σχέση με το 2011, ενώ ο αντίστοιχος δείκτης που δεν περιλαμβάνει τον ΦΠΑ μειώθηκε κατά 1,8%, εξαιτίας της απορρόφησης μέρους της αύξησης του ΦΠΑ στα αναψυκτικά, ο οποίος επεβλήθη τον Σεπτέμβριο.
Σε μηνιαία βάση, οι τιμές εμφανίζουν συνεχή πτώση από τον Μάρτιο μέχρι τον Δεκέμβριο του 2012, με αποτέλεσμα η χρονιά να κλείσει στα επίπεδα τιμών του 2009. Μάλιστα, αν αφαιρεθεί η επίδραση των συνεχών αυξήσεων του ΦΠΑ, η μείωση του δείκτη τιμών κατά την τριετία 2010-2012 αγγίζει το 5%.
Η πτωτική πορεία αυτή αποδίδεται σε μεγάλο βαθμό στις μειώσεις στα είδη παντοπωλείου, δηλαδή τα είδη καθαριότητας, οικιακή και προσωπικής υγιεινής, που έφτασαν το 3,3%, ενώ και τα τρόφιμα παρουσίασαν μείωση 0,5%.