Μπορεί το υπουργείο Οικονομικών να αποφάσισε ξαφνικά να επιβάλει φόρο πολυτελείας στα αυτοκίνητα άνω των 1.929 κυβικών, και μάλιστα αφού οι ιδιοκτήτες των Ι.Χ. είχαν ήδη αποφασίσει αν θα πληρώσουν τα τέλη κυκλοφορίας ή θα κατέθεταν τις πινακίδες, αυτό, όμως, δε σημαίνει ότι αυτοί που κυκλοφορούν ακόμα αυτά τα οχήματα δεν μπορούν να γλιτώσουν ακόμα και σχεδόν όλο το φόρο !
Το γεγονός ότι ο φόρος υπολογίζεται επί του τεκμαρτής τιμής, επί του κόστους χρήσης και συντήρησης, δηλαδή, που υπολογίζει η εφορία, διευκολύνει τους ιδιοκτήτες των αυτοκινήτων να καταθέσουν ακόμα και τώρα πινακίδες και να αποφύγουν το νέο χαράτσι.
Θα το αποφύγουν στο 100% ;
Όσοι πρόλαβαν και πήγαν μέχρι και σήμερα στην εφορία, ναι, καθώς η χρήση του αυτοκινήτου το πρώτο δεκαπενθήμερο της χρονιάς λογίζεται ως μη γενόμενη.
Από εκεί και έπειτα, ανάλογα με το πότε θα καταθέσουν τις πινακίδες, θα μειώσουν και ανάλογα τη φορολογική τους επιβάρυνση. Θα πληρώσουν, δηλαδή, όσους μήνες έχουν στην κατοχή τους το αυτοκίνητο.
Για παράδειγμα, αν ένα Ι.Χ. έχει τεκμήριο 10.000 ευρώ και ο ιδιοκτήτης του αποφασίσει να το αποσύρει τον Ιούνιο, δηλαδή στα μέσα της χρονιάς, τότε θα φορολογηθεί, για παράδειγμα, με 5% επί των 5.000 ευρώ.
Φυσικά θα έχει ήδη πληρώσει τα τέλη κυκλοφορίας για το σύνολο του έτους, και – πιθανότατα – και την ασφάλεια.
Υπενθυμίζεται ότι για τα αυτοκίνητα από 1.929 έως 2.500 κυβικά ο φόρος ανέρχεται στο 5% της αντικειμενικής δαπάνης. Για τα αυτοκίνητα από 2.501 κυβικά και άνω, ο φόρος θα υπολογίζεται με συντελεστή 10% επί του τεκμηρίου διαβίωσης.