Τις “παγίδες” που κρύβουν οι εκπτώσεις για την τσέπη μας επισημαίνει σε ανακοίνωσή της η Ένωση Καταναλωτών Ελλάδος, δίνοντας χρήσιμες προτάσεις για να αποφύγουμε τις... κακοτοπιές των εκπτώσεων.
Εν όψει λοιπόν της έναρξης της εκπτωτικής περιόδου, η Ένωση Καταναλωτών Ελλάδος συμβουλεύει το καταναλωτικό κοινό:
- Να αγοράζει με βάση τις οικονομικές δυνατότητες και τις πραγματικές ανάγκες του νοικοκυριού
- Να κάνει σύγκριση τιμών και ποιότητας, δηλαδή διερεύνηση της αγοράς, που σημαίνει ότι τα είδη που έχει ξεχωρίσει ο καταναλωτής πριν από την έναρξη των εκπτώσεων θα πρέπει να υπάρχουν στις βιτρίνες και στα ράφια των καταστημάτων κατά την διάρκεια των εκπτώσεων.
- Να καταρτίζει λίστα με τα είδη που θέλει να αγοράσει, δηλαδή στην από πριν έρευνα τιμών, ώστε να διαπιστώσει εάν από την πρώτη ημέρα των εκπτώσεων οι αρχικές τιμές είναι ίδιες με αυτές πριν από τις εκπτώσεις.
- Να αγοράζει χωρίς χρονική πίεση, γιατί κερδισμένος καταναλωτής θα είναι αυτός που η αγοραστική του συμπεριφορά θα είναι ορθολογιστική και θα κάνει την πλέον σωστή επιλογή σύμφωνα με ό,τι "χρειάζεται" και όχι με ό,τι "θέλει".
- Να μη βιαστεί, καθώς οι εκπτώσεις θα διαρκέσουν για 45 μέρες και χρειάζεται μεγάλη προσοχή πριν επιλέξουμε τα απαραίτητα είδη για το νοικοκυριό μας.
- Να αποφεύγει τα καταστήματα και πολυκαταστήματα που διαφημίζουν μεγάλα ποσοστά εκπτώσεων σε ένα ή ελάχιστα είδη τους, καθώς αυτό δεν σημαίνει ότι και τα υπόλοιπα είδη των καταστημάτων αυτών είναι φθηνότερα σε σχέση με αντίστοιχα είδη άλλων καταστημάτων.
- Να ενημερώνεται από τους εμπόρους για το εάν μπορούν να πραγματοποιούν αλλαγές ειδών που αγοράζουν κατά τη διάρκεια των εκπτώσεων.
- Να ζητάει απόδειξη, γιατί αφενός αποδεικνύεται η αγορά σε περίπτωση ελαττωματικού είδους και αφετέρου αποτρέπεται η φοροδιαφυγή.
- Να ζητάει πλήρη και επακριβή ενημέρωση όταν αγοράζει είδη με δόσεις.
- Nα καταγγέλλει στη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή [τηλ. 1520] όταν υπάρχουν αποδεικτικά στοιχεία, τις περιπτώσεις που κάποιοι θα προσπαθήσουν να παραπλανήσουν τους καταναλωτές με πλασματικές εκπτώσεις.