Όπως όλα δείχνουν θα γίνει οριζόντια κατάργηση εκπτώσεων και απαλλαγών για υβριδικά κλπ, αλλά και «καπέλο» που θα ξεκινά από 30-50 ευρώ τουλάχιστον για όσους απαλλάσσονταν πλήρως ως τώρα.
Σε ό,τι αφορά στα υβριδικά με μεγάλη εμπορική αξία ή τα πετρελαιοκίνητα με μεγάλες εκπομπές ρύπων, αναμένεται να πληγούν περισσότερο. Πρόκειται για οχήματα της τελευταίας πενταετίας, εκείνα τα οποία μέχρι στιγμής είχαν μηδενικά τέλη.
Δεδομένης της σχεδιαζόμενης αύξησης των συντελεστών, σε αυτοκίνητα με πιο υψηλές εκπομπές ρύπων, η επιβάρυνση θα φτάνει ακόμα και τα 200 ευρώ.
Στο στόχαστρο θα μπουν και τα νέα ΙΧ, στα οποία αναμένεται να επιβληθεί πρόσθετο τέλος μεγάλου κυβισμού. Θα αφορά ουσιαστικά τα οχήματα με κυβισμό άνω των 2000.
Αντιθέτως, όσοι έχουν παλιό αυτοκίνητο δεν θα δουν ελάφρυνση, αφού η όποια μείωση για αυτούς δεν θα ξεπερνά τα 10 ευρώ το πολύ.
Ωστόσο είτε για να βρεθούν ισοδύναμα, είτε για να κλείσουν άλλες τρύπες του προϋπολογισμού του 2015, δεν αποκλείονται και έξτρα χαράτσια, όπως πχ να τεθεί ελάχιστο ποσό τέλους πχ των 100 ευρω ή και παραπάνω αν χρειαστεί.
Τότε όμως ανακύπτει ο κίνδυνος, όπως ήδη συνέβη πέρυσι, οι εισπράξεις από τα τέλη κυκλοφορίας, αντί να αυξηθούν, τελικώς να μειωθούν. Είναι ενδεικτικό πως πριν ένα χρόνο οι ιδιοκτήτες άφησαν απλήρωτα τέλη κυκλοφορίας ύψους 80 εκατομμύρια ευρώ, τα οποία προστέθηκαν στα 81 δισ. ληξιπρόθεσμα χρέη των ιδιωτών προς την εφορία .
Σε κάθε περίπτωση οι αλλαγές που ήταν προγραμματισμένες να περάσουν μέσα στο 2015 μετατίθενται για τον επόμενο χρόνο, οπότε σύμφωνα με το περιουσιολόγιο θα γίνεται η καταγραφή των στοιχείων του ΙΧ ανά ιδιοκτήτη.