Απαισιόδοξοι παραμένουν και φέτος οι Έλληνες καταναλωτές για την οικονομική τους κατάσταση και για την αγοραστική τους δύναμη φέτος τα Χριστούγεννα, όπως δείχνουν τα αποτελέσματα της 15ης ετήσιας ευρωπαϊκής έρευνας της Deloitte για τις καταναλωτικές τάσεις κατά τη Χριστουγεννιάτικη περίοδο.
Το 80% των Ελλήνων καταναλωτών δηλώνουν πως φέτος τα Χριστούγεννα θα έχουν λιγότερα χρήματα να δαπανήσουν, όμως ένα 53% δηλώνει πρόθυμο να δαπανήσει επιπλέον χρήματα ώστε να απολαύσει τις γιορτές και να ξεχάσει τα οικονομικά του προβλήματα. Ακόμα, το 54% παραδέχεται πως η εύρεση της καλύτερης δυνατής τιμής εξακολουθεί να είναι πολύ σημαντική.
Τα ευρήματα της έρευνας έδειξαν ότι οι Έλληνες θα προτιμούσαν να λάβουν μετρητά και βιβλία ως δώρα, αλλά τελικά θα λάβουν βιβλία, ρούχα και καλλυντικά. Τα βιβλία μάλιστα είναι η προτιμώμενη επιλογή σε πολλές χώρες για το έτος αυτό. Παρά το γεγονός ότι τα ταξίδια, οι υπολογιστές και τα smartphones, ανήκουν στα κορυφαία 10 πιο επιθυμητά δώρα για τους περισσότερους Ευρωπαίους, αυτά δεν περιλαμβάνονται στην αντίστοιχη λίστα των δώρων, που τελικά προσφέρονται. Αυτό το χάσμα έχει διευρυνθεί, κυρίως, για τους υπολογιστές tablet και τα smartphones, που οι καταναλωτές επιθυμούν να λαμβάνουν 5 έως 6 φορές περισσότερο από ό, τι στην πραγματικότητα προσφέρονται, σε σύγκριση με το 2011, όπου η αναλογία ήταν 2 προς 1.
Παρά το γεγονός ότι το 87% των Ευρωπαίων καταναλωτών πιστεύει ότι η χρηστικότητα ενός δώρου είναι πολύ σημαντική, η τιμή έχει καταστεί καθοριστική για το 92%. Η ζήτηση για πιο οικονομικά δώρα θα είναι ιδιαίτερα έντονη στην Ελλάδα (57%), ενώ ίδιο είναι και το ποσοστό των Ελλήνων καταναλωτών που έχουν την τάση να ψωνίζουν περισσότερο από καταστήματα, που πιστεύουν ότι είναι λιγότερο ακριβά.