Περισσότερα χρήματα θα πρέπει να πληρώνουν χιλιάδες χρήστες των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς μετά τις μειώσεις στις τιμές των εισιτηρίων και τη νέα τιμολογιακή πολιτική που θα ισχύσει μέσα στους επόμενους μήνες.
Μεγάλοι χαμένοι από τις μειώσεις των εισιτηρίων είναι όσοι χρησιμοποιούν αποκλειστικά τα λεωοφορεία και τα τρόλεϊ. Οι συγκεκριμένοι πολίτες θα πρέπει να πληρώνουν περισσότερα χρήματα, εφόσον είναι καθημερινοί χρήστες και εκδίδουν μηνιαία κάρτα.
Μέχρι σήμερα πλήρωναν 20 ευρώ το μήνα και μπορούσαν να χρησιμοποιούν λεωφορεία και τρόλεϊ για ένα μήνα. Με τη νέα τιμολογιακή πολιτική η συγκεκριμένα κάρτα καταργείται. Έτσι οι χρήστες αυτοί θα πρέπει να προμηθεύονται την κάρτα των 30 ευρώ. Δηλαδή να πληρώνουν 10 ευρώ επιπλέον το μήνα και 120 ευρώ επιπλέον το χρόνο.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του ΟΑΣΑ περίπου το 15% των χρηστών αγόραζαν μόνο την κάρτα για τα λεωφορεία. Υπολογίζεται ότι πρόκειται για 100.000 πολίτες.
Το μηνιαίο κόστος της κάρτας για όσους δικαιούνται μειωμένο εισιτήριο (φοιτητές, πολύτεκνοι ) θα είναι στα 15 ευρώ.
Σημειώνεται ότι η τιμή του ενιαίου εισιτηρίου από 1,40 ευρώ που είναι σήμερα διαμορφώνεται στο 1,20, με παράλληλη μείωση της χρονικής διάρκειας του εισιτηρίου, από 1,5 ώρα που ισχύει σήμερα σε 70 λεπτά.
Η χρονική μείωση της διάρκειας του εισιτηρίου δημιουργεί επιπλέον προβλήματα. Χρήστες που παίρνουν για παράδειγμα τον Ηλεκτρικό από τη Κηφισιά μέχρι τον Πειραιά χρειάζονται πάνω από 50 λεπτά της ώρας. Έτσι στο εισιτήριο του μένουν μόλις 10 λεπτά για να πάρουν το λεωφορείο... Ανάλογη είναι η κατάσταση και με το Τραμ, καθώς για να πάει κανείς από τον Άλιμο στο Σύνταγμα θέλει πάνω από 40-45 λεπτά και έτσι του μένει ελάχιστος χρόνος για να περιμένει στη στάση το λεωφορείο με το ίδιο εισιτήριο.
Σύμφωνα με το γενικό γραμματέα του υπουργείου Μεταφορών Νίκο Σταθόπουλο ο χρόνος μειώνεται κατά 20 λεπτά καθώς με αυτό τον τρόπο θα αντιμετωπιστεί η εισιτηριοδιαφυγή, κυρίως με το "πέρασμα" του εισιτηρίου από τον έναν χρήστη στον άλλον.