Προβλήματα έχει προκαλέσει η καθυστέρηση στην ενεργοποίηση της ηλεκτρονικής εφαρμογής για την έκδοση του αποδεικτικού καταβολής φόρου μεταβίβασης ακινήτων.
Με το Ν. 4223/2013 αποδεσμεύθηκε η υποβολή της δήλωσης φόρου μεταβίβασης ακινήτων από την καταβολή του φόρου, για δηλώσεις που υποβάλλονται μετά την 1-1-2014 και η καταβολή του φόρου αποδεικνύεται από αποδεικτικό καταβολής, που εκδίδεται από τη Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων.
Ωστόσο το εν λόγω αποδεικτικό στοιχείο είναι απαραίτητο για τη σύνταξη του συμβολαίου και δεδομένου ότι μέχρι σήμερα δεν έχει ολοκληρωθεί η ηλεκτρονική εφαρμογή για την έκδοση του προβλεπόμενου αποδεικτικού καταβολής, έχουν δημιουργηθεί προβλήματα διότι η διαδικασία περνά αναγκαστικά μέσα από τις εφορίες.
Στο πλαίσιο αυτό η Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων παρέσχε οδηγίες τονίζοντας πως είναι απαραίτητο, ο αρμόδιος για την παραλαβή της δήλωσης φόρου μεταβίβασης ακινήτων υπάλληλος της φορολογικής διοίκησης, μετά την έκδοση της ταυτότητας οφειλής και την καταβολή του φόρου από τον υπόχρεο, να βεβαιώνει σε εμφανές σημείο στο σώμα της δήλωσης την εξόφληση του βάσει δήλωσης φόρου.
Συγκεκριμένα θα πρέπει να αναγράφει το καταβληθέν ποσό, την ημερομηνία καταβολής, τον αριθμό και την ημερομηνία του αποδεικτικού είσπραξης και το πιστωτικό ίδρυμα που το εξέδωσε, όπως αυτά εμφανίζονται ηλεκτρονικά στην εικόνα του φορολογούμενου. Μόνο μετά από αυτή τη διαδικασία θα είναι σύννομη η επισύναψη στο σχετικό συμβόλαιο, του αντιγράφου της παραληφθείσας δήλωσης.
Σύμφωνα με το υπουργείο Οικονομικών σε όσες δηλώσεις έχουν παραληφθεί από 2/1/2014 μέχρι σήμερα από τις εφορίες και δεν έχει ακολουθηθεί η διαδικασία που περιγράφεται παραπάνω, προκειμένου να είναι έγκυρο το αντίγραφο για τη σύνταξη του συμβολαίου, θα πρέπει οι αρμόδιοι υπάλληλοι των ΔΟΥ, αφού ελέγξουν στο πληροφοριακό σύστημα και επιβεβαιώσουν την εξόφληση του οικείου φόρου σε σχέση με την ταυτότητα οφειλής, να βεβαιώνουν στο σώμα της δήλωσης την εξόφληση του φόρου κατά τα προαναφερόμενα.