Να αγοράζουν ελληνικά προϊόντα επιμένουν οι καταναλωτές, σύμφωνα με έρευνα Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ).
Στο σύνολο των πωλήσεων του λιανεμπορίου τροφίμων την τελευταία τριετία το μερίδιο των ελληνικών προϊόντων, στις πωλήσεις των μεγάλων αλυσίδων σουπερμάρκετ έχει αυξηθεί κατά 5 μονάδες, από 55-56% σε 60-61%.
6 στα 10 προϊόντα που αγοράζουν οι Έλληνες καταναλωτές είναι ελληνικά ή λαμβάνουν ελληνικό Bar Code, όπως επισημαίνεται στην έκθεση του ΙΕΛΚΑ.
Συγκεκριμένα πό τις 18 κατηγορίες που εξετάστηκαν οι 14 παρουσιάζουν αύξηση της ελληνικότητας με σημαντικές αυξήσεις στις υποκατηγορίες: αναψυκτικά και χυμοί, γαλακτοκομικά, γλυκά και σνακ, είδη προσωπικής υγιεινής, οινοπνευματώδη ποτά, οπωροκηπευτικά, καθαριστικά οικίας και κατεψυγμένα τρόφιμα. Σε αυτή την εξέλιξη σημαντικό ρόλο έχει και η αύξηση του μεριδίου των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, η πλειοψηφία των οποίων παράγεται στην Ελλάδα.
Η εξέλιξη αυτή η οποία επηρεάζει και την Ακαθάριστη Προστιθέμενη Αξία που προσφέρει ο κλάδος στην Εθνική Οικονομία και στη σύνθεση του ΑΕΠ. Από τη σχετική μακροοικονομική ανάλυση, του ΙΕΛΚΑ, προκύπτει ότι η αύξηση της Ακαθάριστης Προστιθέμενης Αξίας του κλάδου λόγω αυτής της αλλαγής στη σύνθεση των πωλήσεων εκτιμάται σε 225 εκατ. ευρώ, ποσό που αντιστοιχεί σε ποσοστιαία αύξηση 1,95%.
Σημειώνεται ότι η συνολική συμβολή του κλάδου του λιανεμπορίου τροφίμων στην εθνική οικονομία εκτιμάται για το 2012 σε 11,7 δισ. ευρώ.