Μηχανή … εντάξει! Καύσιμα, όργανα, σωστικά, προμήθειες … εντάξει! Η θάλασσα σε περιμένει να σου προσφέρει απλόχερα τις χάρες της. Επιτέλους είσαι έτοιμος για απόπλου. Ή μήπως ξέχασες κάτι;
Κάθε συνειδητοποιημένος ιδιοκτήτης σκάφους, πριν ρίξει το σκάφος του στο νερό, πρέπει στην αδιάβροχη θήκη με τα απαραίτητα έγγραφα να έχει και το ασφαλιστήριο συμβόλαιο. Όχι μόνο επειδή το προβλέπει ο νόμος, μάλιστα με τον Νόμο 4256 (ΦΕΚ Α' 92/14-04-2014) τα κατώτατα όρια υποχρεωτικής ασφάλισης των σκαφών αυξήθηκαν, αλλά πάνω απ’ όλα για να είναι έτοιμος να αντιμετωπίσει τις "φουσκοθαλασσιές".
Τα νέα όρια όπως διαμορφώθηκαν, αναλυτικά:
i) Αστική ευθύνη για σωματικές βλάβες ή θάνατο επιβαινόντων και τρίτων από πρόσκρουση, σύγκρουση, ναυάγιο ή οποιαδήποτε άλλη αιτία. Το ασφαλιστικό ποσό καθορίζεται σε πενήντα χιλιάδες (50.000) ευρώ ανά επιβάτη και δεν μπορεί να είναι κατώτερο από πεντακόσιες χιλιάδες (500.000) ευρώ ανά συμβάν, από τριακόσιες χιλιάδες (300.000) ευρώ που ίσχυε πριν.
ii) Αστική ευθύνη για υλικές ζημίες επιβαινόντων και τρίτων από πρόσκρουση, σύγκρουση, ναυάγιο ή οποιαδήποτε άλλη αιτία. Το ασφαλιστικό ποσό καθορίζεται σε εκατόν πενήντα χιλιάδες (150.000) ευρώ, το ίδιο όπως ίσχυε πριν.
iii) Πρόκληση θαλάσσιας ρύπανσης. Το ασφαλιστικό ποσό καθορίζεται σε εκατόν πενήντα χιλιάδες (150.000) ευρώ, από ενενήντα χιλιάδες (90.000) ευρώ που ίσχυε πριν.
Αρκεί όμως ένα "τυπικό" συμβόλαιο με τις που απλά μας κατοχυρώνει νομικά; Πολλές φορές μια τέτοια αντιμετώπιση δεν είναι η σωστή.
Πέρα από τις /καλύψεις που αναφέραμε παραπάνω/ υποχρεωτικές καλύψεις αστικής ευθύνης για σωματικές βλάβες και υλικές ζημιές τρίτων καθώς και για πρόκληση θαλάσσιας ρύπανσης από ατύχημα, οι εναλλακτικές που μας προσφέρονται προαιρετικά είναι πολλές, από τις πιο αναμενόμενες μέχρι τις φαινομενικά πιο απίθανες. Από την κάλυψη για χερσαία μεταφορά του σκάφους με τρέιλερ, έως και την ασφάλιση των σκιέρ, τη μηχανική βλάβη προπέλας, την πτώση εξωλέμβιας μηχανής ή ακόμα και την πειρατεία (!). Καλό είναι λοιπόν να αφιερώνουμε λίγο χρόνο για να τις εξετάσουμε προσεκτικά και τελικά να επιλέγουμε τις κατάλληλες καλύψεις, που θα μας προστατεύουν ουσιαστικά. Και βέβαια να μην ξεχνάμε ότι χάριν της "εξοικονόμησης" ενός μικρού ποσού, μπορεί σε κάποιο συμβάν να επιβαρυνθούμε σημαντικά.
Αντιμετωπίστε λοιπόν το συμβόλαιο σας με υπευθυνότητα, όπως κάνετε για κάθε θέμα ασφάλειας του σκάφους σας. Γιατί …ο καλός ο καπετάνιος, αποπνέει σιγουριά ακόμα και σε ότι αφορά την ασφάλιση.