Η εξωστρέφεια της εταιρείας αποτελεί στρατηγική επιλογή της διοίκησης
Σημαντική ανάπτυξη παρουσιάζει η ελληνική γαλακτοβιομηχανία ΚΡΙ ΚΡΙ εντός και εκτός συνόρων. Τα γαλακτοκομικά προϊόντα (κυρίως γιαούρτι και παγωτό) και οι εξαγωγές έδωσαν στην εταιρεία την απαραίτητη ώθηση κατά την τρέχουσα χρήση, ώστε να παρουσιάζει βελτίωση τόσο των οικονομικών της αποτελεσμάτων όσο και των μεριδίων αγοράς.
Παράλληλα, η διοίκηση δηλώνει ανοιχτή σε στρατηγικές συνεργασίες με τον επικεφαλής, Παναγιώτη Τσινάβο να επισημαίνει κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου, ότι η διοίκηση διερευνά συνεργασίες που θα φέρουν περαιτέρω ανάπτυξη στην εταιρεία.
Το περιβάλλον, πάντως, σύμφωνα με όσα ανέφερε ο κ. Τσινάβος, παραμένει δύσκολο εντός συνόρων. Η εταιρεία ΚΡΙ-ΚΡΙ, μέσα σε μια περίοδο παρατεταμένης κρίσης, κατάφερε να βγει δυνατή και σήμερα ανταγωνίζεται στην αγορά του παγωτού και του γιαουρτιού τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό. «Κάναμε σημαντικά βήματα μπροστά και αποδείξαμε ότι σε περίοδο κρίσης μια ελληνική εταιρεία όταν εμπιστεύεται τους ανθρώπους της και έχει όραμα και στρατηγική μπορεί να τα καταφέρει. Παρά την παρατεταμένη οικονομική κρίση καταφέραμε να έχουμε σημαντική ανάπτυξη. Σε μια μείωση του ΑΕΠ την τελευταία οκταετία 27% η εταιρεία κατάφερε να αναπτυχθεί πάνω από 70%, ενώ έχει μπροστά της σημαντικές ευκαιρίες ανάπτυξης στην παγκόσμια αγορά γιαουρτιού και παγωτού» ανέφερε ο κ. Τσινάβος.
«Η ανάπτυξή της εταιρείας μας δεν ήταν ευκαιριακή» τόνισε ο κ. Τσινάβος και συνέχισε: Τα τελευταία χρόνια είχαμε σημαντική μέση ανάπτυξη της τάξης του 13,7% που επιτεύχθηκε παρά την οικονομική κρίση, παρά την κατάρρευση του μεγάλου λιανεμπόρου "carrefour" πριν δύο χρόνια που στοίχισε πολλά στον Έλληνα παραγωγό και στις επιχειρήσεις και παρά την καταστροφή από φωτιά του εργοστασίου στις Σέρρες. Η εταιρεία παρουσίασε σταθερή ανάπτυξη και εμείς πλέον βλέπουμε με αισιοδοξία το μέλλον και συνεχίζουμε το επενδυτικό μας πρόγραμμα. Όραμά μας να πρωταγωνιστήσουμε στην παγκόσμια αγορά του αυθεντικού ελληνικού γιαουρτιού, ξεπερνώντας τα εθνικά όρια».
Συγκεκριμένα, η ΚΡΙ ΚΡΙ για την ενίσχυση της παραγωγικής υποδομής της υλοποιεί επενδυτικά σχέδια, συνολικού προϋπολογισμού 18 εκατ. ευρώ, με ορίζοντα υλοποίησης έως τα τέλη του 2018. Έτσι, οι συνολικές επενδύσεις σε εξοπλισμό και υποδομές αναμένεται να ξεπεράσουν τα 40 εκατ. ευρώ, κατά την πενταετία 2014-2018, δημιουργώντας το πλέον σύγχρονο εργοστάσιο παραγωγής ελληνικού γιαουρτιού στην Ευρώπη.
Σήμερα το 30% των πωλήσεων της εταιρείας προέρχεται από εξαγωγές ενώ το 70% από το γιαούρτι. Η εταιρεία εξάγει σε 24 χώρες και κατέχει τη δεύτερη θέση στην ελληνική αγορά γιαουρτιού. Η εταιρεία παράγει 70 εκατ. μερίδες παγωτού και 500 εκατ. μερίδες γιαουρτιού, ενώ απασχολεί πάνω από 350 εργαζόμενους.
Σύμφωνα με τον κ. Τσινάβο, το ελληνικό γιαούρτι αποτελεί ένα από τα πιο γρήγορα αναπτυσσόμενα προϊόντα παγκοσμίως. Το μέγεθος του ελληνικού γιαουρτιού σε αξία στην Ευρώπη ξεπερνά το 1 δισ. ευρώ, με σημαντικότερες αγορές για το ελληνικό γιαούρτι την Αγγλία και την Ιταλία.
Στην ελληνική αγορά γιαουρτιού, το μερίδιο της ΚΡΙ ΚΡΙ, σε όγκο, τον Ιούλιο του 2017 ανήλθε σε 14,2% ενώ πολύ σημαντικό είναι και το κομμάτι της δραστηριότητας της εταιρείας στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας. Όπως ανέφερε ο κ. Τσινάβος, πλέον ένα στα τέσσερα προϊόντα γιαουρτιού που καταναλώνονται, παράγονται από την γαλακτοβιομηχανία ΚΡΙ ΚΡΙ.
Αναφορικά με τη δραστηριότητα της εταιρείας στον τομέα του παγωτού, ο κ. Τσινάβος τόνισε ότι η ΚΡΙ ΚΡΙ αποτελεί μοναδική ελληνική εταιρεία παραγωγής παγωτού με πανελλαδικό δίκτυο διανομής. «Πρόσφατα έκλεισε ένα εργοστάσιο παγωτού στην Αθήνα και πλέον μια οικογένεια παραδοσιακή που ανέδειξε την αγορά του παγωτού δεν υπάρχει. Είναι μεγάλο κακό η αποβιομηχάνιση της χώρας. Εμείς από τη πλευρά μας στηρίζουμε την Ελλάδα και συνεχίζουμε να επενδύουμε εδώ» ανέφερε ο επικεφαλής της ΚΡΙ ΚΡΙ.
Η εξωστρέφεια της εταιρείας αποτελεί στρατηγική επιλογή της διοίκησης. Στο πλαίσιο αυτό, η εταιρεία συμμετέχει σε όλες τις διεθνείς εκθέσεις. Οι εξαγωγές, σύμφωνα με τον κ. Τσινάβο, έχουν ξεπεράσει το 30% των συνολικών πωλήσεων και στόχος είναι να ξεπεράσουν σύντομα το 50%. Το όχημα είναι κυρίως το γιαούρτι. «Εξάγουμε σε περισσότερες από 24 χώρες, με πιο σημαντική παρουσία στην Αγγλία, την Ιταλία, τη Γερμανία. Τα τελευταία οκτώ χρόνια είχαμε μια ανάπτυξη 24% από τις εξαγωγές μας. Εφέτος οι εξαγωγές παρουσιάζουν αλματώδη ανάπτυξη, καθώς στο εξάμηνο σημειώθηκε ανάπτυξη 72% στις εξαγωγές προς την Αγγλία. Ήδη, η εταιρεία έχει πολλές συνεργασίες στο εξωτερικό με μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ, στις οποίες έχει τοποθετήσει τα προϊόντα της. Στο πλαίσιο αυτό, η εταιρεία λανσάρει το νέο γιαούρτι "Κρι Κρι Στραγγιστό" με 100% ελληνικό γάλα και νέα εμφάνιση» σημείωσε ο επικεφαλής της ΚΡΙ ΚΡΙ και επισήμανε: «Στόχος μας είναι να αξιοποιήσουμε την εμπιστοσύνη που μας δείχνουν λιανέμποροι στο εξωτερικό και να τοποθετήσουμε τα επώνυμα προϊόντα γιαουρτιού στα ράφια των σούπερ μάρκετ. Αυτή η καλή συνεργασία με τους λιανεμπόρους του εξωτερικού μάς δίνει ευκαιρίες και στον τομέα του παγωτού, που αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες ευκαιρίες για εμάς για την επέκτασή μας στην Ευρώπη».