Η Lidl Hellas επενδύει συνεχώς στην ενίσχυση της παρουσίας της στην αγορά με την ανάπτυξη του δικτύου των καταστημάτων της
Αλλαγές στην ελληνική αγορά λιανεμπορίου, μετά τις τελευταίες εξελίξεις με την εταιρεία «Μαρινόπουλος» ,βλέπει ο κ. Ιάκωβος Ανδρεανίδης, Πρόεδρος Διοίκησης της Lidl Hellas.
Όπως επεσήμανε σε συνέντευξή του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο κ. Ανδρεανίδης «μετά τις τελευταίες εξελίξεις με την Μαρινόπουλος αδιαμφισβήτητα το τοπίο στην ελληνική αγορά λιανεμπορίου θα αλλάξει. Ελπίζουμε ότι με τη νέα συμφωνία θα δημιουργηθούν οι προϋποθέσεις ενός υγιούς ανταγωνιστικού περιβάλλοντος, θα παραμείνουν όλοι οι εργαζόμενοι στις θέσεις εργασίας τους και οι προμηθευτές θα εξασφαλίσουν μια βιώσιμη ανάπτυξη».
Σύμφωνα με τον κ. Ανδρεανίδη: «η νέα διαμορφωμένη οικονομική κατάσταση έχει φέρει ανακατατάξεις και αλλαγές στο λιανεμπόριο και στο εμπόριο εν γένει. Εμείς όμως δεν προχωράμε σε συγχωνεύσεις και εξαγορές, αντιθέτως τονώνουμε την αγορά, δημιουργούμε νέες θέσεις εργασίας, επενδύουμε και αναπτύσσουμε δράσεις επωφελείς για την ελληνική κοινωνία».
Ανάπτυξη με επενδύσεις
Η Lidl Hellas επενδύει συνεχώς στην ενίσχυση της παρουσίας της στην αγορά με την ανάπτυξη του δικτύου των καταστημάτων της.
Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο κ. Ανδρεανίδης, «το τρέχον έτος προχωράμε με ένα επενδυτικό πλάνο αξίας μεγαλύτερης των 100 εκατ. ευρώ για την ανάπτυξη του δικτύου των καταστημάτων μας, την επέκταση των αποθηκών μας σε Αττική και Τρίκαλα, αλλά και για τον εκσυγχρονισμό των υφιστάμενων καταστημάτων. Στόχος μας είναι να συνεχίσουμε να επενδύουμε στην Ελλάδα, να συμβάλουμε στην τόνωση της οικονομίας και να δημιουργούμε νέες θέσεις εργασίας».
Η Lidl Hellas, σύμφωνα με τον κ. Ανδρεανίδη, «έχει ένα δίκτυο 220 καταστημάτων σε όλη τη χώρα, 5 υπερσύγχρονα αποθηκευτικά κέντρα και όλα αυτά τα χρόνια δραστηριότητάς μας εξελισσόμαστε και εκσυγχρονιζόμαστε με στόχο να εξυπηρετούμε στο βέλτιστο βαθμό τους καταναλωτές».
Σύμφωνα με τον κ. Ανδρεανίδη, «το στοίχημα της άριστης ποιότητας προϊόντων στη φθηνότερη τιμή το έχουμε πετύχει.
Το 2016 προχωρήσαμε στη δημιουργία καταστημάτων "νέας γενιάς" (τον Ιούλιο άνοιξαν τα δύο πρώτα σε Αλικαρνασσό και Διαβατά) με στόχο να χαρίσουμε στους καταναλωτές τη βέλτιστη αγοραστική εμπειρία μέσα σε έναν υπερσύγχρονο χώρο, ο οποίος θα αναβαθμίζει την εμπειρία αγορών τους. Eντός του οικονομικού μας έτους, πρόκειται να εγκαινιάσουμε άλλα 4 καταστήματα στη Δράμα, τη Φλώρινα, τη Μεσσήνη και τη Λαμία. Το κόστος κάθε καταστήματος νέας γενιάς ανέρχεται περίπου στα 4 εκατομμύρια ενώ το κόστος ενός συμβατικού καταστήματος στοίχιζε μόλις 1,5 εκατ. ευρώ. Η συνολική δαπάνη κατασκευής των καταστημάτων νέας γενιάς φτάνει σχεδόν το 1/4 του συνόλου των ετήσιων επενδύσεων».
Ο τζίρος και η απελευθέρωση των αγορών
Αναφορικά με την πορεία της εταιρείας, ο κ. Ανδρεανίδης επισημαίνει ότι «ο τζίρος από αρχές Μαρτίου έως τέλη Ιουνίου 2016 αυξήθηκε σε καθαρές τιμές κατά 6,2 % σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό τετράμηνο, ξεπερνώντας σε καθαρό τζίρο τα 475 εκατομμύρια ευρώ. Είμαστε αισιόδοξοι ότι και η επόμενη χρονιά θα κλείσει με θετικό πρόσημο, δεδομένης της εμπιστοσύνης που μας δείχνουν οι καταναλωτές».
Ερωτηθείς για την απελευθέρωση πώλησης ΜΗΣΥΦΑ και τα σχέδια της εταιρείας ως προς αυτή τη κατεύθυνση, ο κ. Ανδρεανίδης τονίζει ότι η «απελευθέρωση των αγορών αυξάνει τον ανταγωνισμό και δημιουργεί τις συνθήκες βελτίωσης υπηρεσιών προς τους καταναλωτές. Όσον αφορά στην πώληση μη συνταγογραφούμενων φαρμάκων, θα εξεταστεί από την εταιρεία μας και θα ληφθεί η απόφαση με βάση το εν δυνάμει όφελος που θα έχουν οι πελάτες μας».
Η τιμολογιακή πολιτική
Αναφορικά με την τιμολογιακή πολιτική που ακολουθεί η εταιρεία στην Ελλάδα σε σχέση με άλλες χώρες ο κ. Ανδρεανίδης επισημαίνει: «Όπως φυσικά είναι γνωστό, ανάμεσα στις αγορές των χωρών υπάρχουν διαφορετικοί παράγοντες που διαμορφώνουν τις τιμές».
Ειδικότερα, στην Ελλάδα, σύμφωνα με τον κ. Ανδρεανίδη, «ισχύουν αυτή τη στιγμή διαφορετικές προϋποθέσεις σε ζητήματα όπως είναι η φορολογία, οι εισφορές, η χρηματοδότηση, τα γεωγραφικά δεδομένα, κλπ. Παράγοντες όπως τα επιπρόσθετα μεταφορικά έξοδα, τα διαφορετικά λειτουργικά έξοδα και οι έκτακτες φορολογήσεις, εξηγούν τη διαφορά τιμών κάποιων προϊόντων ανάμεσα σε Ελλάδα και εξωτερικό. Ειδικότερα όσον αφορά την φορολογία και συγκεκριμένα την έμμεση φορολογία, οι επανειλημμένες αυξήσεις των τελευταίων ετών, γεγονός το οποίο δεν παρατηρείται σε άλλες χώρες όπου ο όμιλος έχει καταστήματα, και παρά την επανειλημμένη τιμολογιακή πολιτική της εταιρίας σχεδόν σε όλες τις τελευταίες αυξήσεις των συντελεστών του ΦΠΑ να απορροφά την προκληθείσα επιβάρυνση σε όφελος του καταναλωτή, αιτιολογούν και δικαιολογούν τις πιθανές αποκλίσεις στην τιμή πώλησης κάποιων προϊόντων ανάμεσα σε Ελλάδα και εξωτερικό.
Παρ' όλα αυτά θα ήθελα να τονίσω ότι οι διαφορές στην τιμή δεν είναι πάντα αυξητικές για τη χώρα μας αλλά υπάρχουν αρκετές περιπτώσεις, που η σύγκριση ευνοεί τις ελληνικές οικογένειες, καθώς, οι τιμές προϊόντων στην Ελλάδα είναι οικονομικότερες από αυτές άλλων χωρών, όπως επί παραδείγματι στην πλειονότητα των κωδικών φρούτων και λαχανικών».
Η εμπιστοσύνη των καταναλωτών
Όπως επισημαίνει ο κ. Ανδρεανίδης στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, οι καταναλωτές εμπιστεύονται την Lidl Hellas ολοένα και περισσότερο και αυτό οφείλεται σε μια σειρά παραγόντων. «Γνωρίζουν ότι τους θέτουμε σε προτεραιότητα και αναπτύσσουμε τη στρατηγική μας με βάση το δικό τους όφελος. Ως αποτέλεσμα της κρίσης ο Έλληνας καταναλωτής αναζητά τις έξυπνες ποιοτικές αγορές και αυτό εμείς στη Lidl το κάνουμε πράξη» ανέφερε ο κ. Ανδρεανίδης και πρόσθεσε: «Για την επίτευξη των έξυπνων ποιοτικών αγορών λοιπόν στη Lidl ακολουθούμε τις αρχές του "discount" που αυτό σε καμία περίπτωση δεν σημαίνει συμβιβασμός στην ποιότητα. Λειτουργούμε με βάση την αρχή της απλότητας και πιστεύουμε στην αποτελεσματικότητα, πάντα προς όφελος του καταναλωτή. Εκμεταλλευόμαστε την τεχνολογία στο μέγιστο και βελτιώνουμε την οργάνωση της εταιρίας καθημερινά.
Μειώνουμε σταθερά τα λειτουργικά μας έξοδα και κατά συνέπεια τις τιμές μας, γλιτώνουμε περιττά έξοδα από τον τρόπο που λειτουργούν τα καταστήματά μας και επιλέγουμε προσεκτικά τα προϊόντα μας, ώστε να καλύπτουν όλες τις ανάγκες του σύγχρονου καταναλωτή. Και όλα αυτά φυσικά με βασικό στόχο την προσφορά ποιοτικών προϊόντων στις πιο φθηνές τιμές».