Η στροφή στα εναλλακτικά καύσιμα κίνησης φέρνει τους καταναλωτές και τις επιχειρήσεις μπροστά σε νέες επιλογές αλλά και διλήμματα
Η στροφή στα εναλλακτικά καύσιμα κίνησης φέρνει τους καταναλωτές και τις επιχειρήσεις μπροστά σε νέες επιλογές αλλά και διλήμματα καθώς πολλές φορές δεν είναι ευδιάκριτα τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα των δυο βασικών εναλλακτικών καυσίμων όπως είναι το φυσικό αέριο (CNG) και το υγραέριο (LPG).
Παρ’ ότι κανείς δεν μπορεί να αρνηθεί ότι και τα δύο καύσιμα είναι πιο οικονομικά και φιλικά προς το περιβάλλον σε σύγκριση με τη βενζίνη και το πετρέλαιο, το φυσικό αέριο κίνησης (CNG), παρουσιάζει υψηλότερα επίπεδα επιδόσεων σε αρκετούς τομείς με σημαντικότερους την ασφάλεια, την οικονομία και την αντιρρυπαντική δράση.
Διαφορά στην ασφάλεια
Το υγραέριο ή LPG δεν πρέπει να συγχέεται με το φυσικό αέριο που είναι κυρίως μεθάνιο. Το φυσικό αέριο κάνει εξαιρετικά καθαρή καύση αλλά σε αντίθεση με το LPG παραμένει σε αέρια μορφή υπό πίεση, κι έτσι δεν μπορεί να αποθηκευθεί σε μεγάλες ποσότητες σε δεξαμενές. Καίγεται πιο αργά από τη βενζίνη και το υγραέριο, κάτι που το κάνει να θεωρείται το πλέον ασφαλές καύσιμο. Σε αυτό συντελεί και η χαμηλή του πυκνότητα που το ωθεί προς τα πάνω σε περίπτωση διαρροής.
Έχει υψηλό αντικροτικό βαθμό με 130 οκτάνια, όντας το πλέον κατάλληλο καύσιμο για κινητήρες υψηλής συμπίεσης. Ο μεγάλος αυτός αριθμός οκτανίων αποκλείει τις αυταναφλέξεις.
Χάρη στο χαμηλό κόστος παραγωγής και διάθεσης, των παρεχόμενων φορολογικών κινήτρων και των επιδοτήσεων οχημάτων CNG, το συμπιεσμένο φυσικό αέριο αποτελεί μια ιδιαίτερα οικονομική επιλογή για οδηγούς.
Διαφορά στην τιμή και την απόδοση
Σύμφωνα με την εταιρεία LPG GREECE, επίσημο αντιπρόσωπο της BRC, «η οδήγηση με φυσικό αέριο, εξασφαλίζει σημαντική μείωση στο κόστος κίνησης ανά χιλιόμετρο. Χαρακτηριστικό είναι ότι η τιμή του φυσικού αερίου είναι περίπου 40% χαμηλότερη έναντι του υγραερίου, εξασφαλίζοντας εξοικονόμηση χρημάτων σε όποιον το χρησιμοποιεί. Τo φυσικό αέριο ως μικρομοριακό καύσιμο και εξαιρετικά καθαρό, κάνει πλήρη καύση και προσφέρει μεγαλύτερη απόδοση και χαμηλότερη κατανάλωση».
Χάρη στο χαμηλό κόστος παραγωγής και διάθεσης, των παρεχόμενων φορολογικών κινήτρων και των επιδοτήσεων οχημάτων CNG, το συμπιεσμένο φυσικό αέριο αποτελεί μια ιδιαίτερα οικονομική επιλογή για οδηγούς. Η αγορά διαθέτει οχήματα διπλού καυσίμου με βενζίνη και φυσικό αέριο καθώς και με βενζίνη και υγραέριο. Δεδομένης της χαμηλότερης τιμής του φυσικού αερίου, το κόστος της επένδυσης αποσβαίνεται γρήγορα. Εφόσον η ετήσια χιλιομετρική διάνυση είναι σημαντική, η διαφορά κόστους ενός οχήματος διπλού καυσίμου με CNG (ή το κόστος μετατροπής) σε σύγκριση με ένα όχημα βενζίνης, αποσβένεται σε ένα χρόνο.
Διαφορά στη σύνθεση και την περιβαλλοντική συμπεριφορά
Το φυσικό αέριο αποτελείται κυρίως από μεθάνιο και έλκεται από ανεξάρτητα φρεάτια αερίου ή σε συνδυασμό με παραγωγή αργού πετρελαίου. Όπως παραδίδεται μέσω του συστήματος αγωγού, περιέχει επίσης υδρογονάνθρακες όπως αιθάνιο και προπάνιο, καθώς και άλλα αέρια όπως άζωτο, ήλιο, διοξείδιο του άνθρακα, ενώσεις του θείου και υδρατμούς σε πολύ μικρές ποσότητες. Στο CNG προστίθεται ειδική ουσία με οσμή με βάση το θείο προκειμένου να διευκολυνθεί η ανίχνευση διαρροών.
Το υγροποιημένο αέριο πετρελαίου ή LPG (ονομάζεται επίσης Autogas) αποτελείται κυρίως από προπάνιο, προπυλένιο, βουτάνιο, και βουτυλένιο σε διάφορα μίγματα. Παράγεται ως παραπροϊόν διύλισης του αργού πετρελαίου.
Σύμφωνα με τον όμιλο Tsopelogiannis, το φυσικό αέριο «είναι μια «φυσική μορφή ενέργειας» που μπορεί να χρησιμοποιηθεί χωρίς ιδιαίτερη επεξεργασία και κάνει τέλεια καύση στις κατάλληλες συσκευές. Είναι απόλυτα συμβατό με τους υφιστάμενους κινητήρες εσωτερικής καύσης. Επιπλέον, μειώνει τη συνολική κατανάλωση καυσίμου περιορίζοντας την ατμοσφαιρική ρύπανση. Η καύση του έχει λιγότερο επιβλαβείς συνέπειες για το περιβάλλον αφού παράγει μικρότερες ποσότητες διοξειδίου του άνθρακα ανά μονάδα παραγόμενης ενέργειας. Με λίγα λόγια, αποτελεί το φιλικότερο συμβατικό καύσιμο για το περιβάλλον και τον άνθρωπο».
Ευκαιρίες ανάπτυξης με βασικό μοχλό την αεριοκίνηση
Το φυσικό αέριο κίνησης, ως το καύσιμο της νέας εποχές, προσφέρει πολλές ευκαιρίες ανάπτυξης και δίνει ώθηση στην αγορά ακριβώς όπως είχε γίνει όταν είχε αρχίσει να εντατικοποιείται η χρήση του υγραερίου. Το φυσικό αέριο αποτελεί το βασικό μέσο για την επίτευξη των στόχων της Ευρωπαϊκής Ένωσης για μείωση των ρύπων και δίνει νέες ευκαιρίες ανάπτυξης σε συνεργεία, αυτοκινητοβιομηχανίες, επαγγελματίες από τον κλάδο των καυσίμων και επιχειρήσεις.
Σύμφωνα με τον κ. Γιώργο Καπετανάκη το φυσικό αέριο σαν καύσιμο κίνησης της νέας εποχής φαίνεται να είναι ένας μοχλός της πράσινης ανάπτυξης που προσφέρει:
-
Δημιουργία νέων επιχειρηματικών ευκαιριών
-
Αύξηση του κύκλου εργασιών στον κλάδο της αυτοκίνησης
-
Αύξηση της απασχόλησης
-
Εξοικονόμηση Χρηματικών Πόρων
-
Ανταγωνιστικά προϊόντα
-
Απεξάρτηση από το πετρέλαιο