Έρευνα κατά του πρώην CEO της Volkswagen, Μάρτιν Βίντερκορν, ξεκίνησε η εισαγγελία της Γερμανίας ενώ ανησυχίες για πειραγμένα αυτοκίνητα Volkswagen υπάρχουν τώρα και στην Κίνα και τη Νότια Αφρική που είναι πιθανόν να έχουν εισαχθεί οχήματα με το πειραγμένο λογισμικό.
Η εισαγγελία του Μπράουνσβαϊκ τονίζει ότι η έρευνα θα επικεντρωθεί στις "κατηγορίες για απάτη στην πώληση οχημάτων με παραποιημένα στοιχεία για τις εκπομπές ρύπων".
Ο Βίντερκορν παραιτήθηκε την περασμένη Τετάρτη έπειτα από την παραμονή του για σχεδόν εννέα χρόνια στο τιμόνι της μεγαλύτερης αυτοκινητοβιομηχανίας της Ευρώπης, λέγοντας ότι δεν γνώριζε για τη χρήση του λογισμικού, που φέρουν κάποια οχήματα της εταιρείας, το οποίο παραποιούσε τις μετρήσεις κατά τους ελέγχους που γίνονταν για τις εκπομπές ρύπων.
Άγνοια δηλώνει και η γερμανική κυβέρνηση. Εκπρόσωπος του γερμανικού υπουργείου Μεταφορών επιβεβαίωσε ότι η KBA, η αρμόδια υπηρεσία ελέγχου στη Γερμανία, έδωσε διορία ως τις 7 Οκτωβρίου στην VW να παρουσιάσει ένα σχέδιο με το οποίο οι εκπομπές ρύπων από τα αυτοκίνητα που κατασκευάζει θα ευθυγραμμίζονται με την γερμανική νομοθεσία.
Την ίδια ώρα, η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία ανακοίνωσε στον κινεζικό ιστότοπό της ότι το σκάνδαλο αυτό που ξέσπασε σχετικά με τα πετρελαιοκίνητα οχήματά της που έφεραν το επίμαχο λογισμικό μπορεί να αφορά σχεδόν 2.000 οχήματά της που έχουν εισαχθεί στην Κίνα.
Συνολικά 1.946 αυτοκίνητα Tiguan (4Χ4) που έχουν εισαχθεί στην Κίνα φέρουν τον κινητήρα Diesel EA 189 που βρίσκεται στο επίκεντρο του σκανδάλου αυτού που ξέσπασε πρόσφατα και "μπορεί να τα αφορά", ανακοινώνει η Volkswagen στον κινέζικο ιστότοπό της.
Τέλος η αρμόδια υπηρεσία ελέγχου της Νότιας Αφρικής διερευνά αν τα οχήματα της Volkswagen που πωλούνται στη χώρα τηρούν τις νοτιοαφρικανικές προδιαγραφές για την εκπομπή ρύπων.
Η υπηρεσία NRCS προσθέτει στην ιστοσελίδα της ότι ενδέχεται να ανακαλέσει από την αγορά οχήματα VW αν βρεθεί ότι δεν τηρούν τα νοτιοαφρικανικά μέτρα για τις εκπομπές ρύπων.