Η Volkswagen δεν άντεξε την πίεση και προφανώς ακολούθησε την συμβουλή των δικηγόρων της: παραδέχτηκε την ευθύνη της στο σκάνδαλο εκπομπής ρύπων και ανακοίνωσε ότι 11 εκατομμύρια πετρελαιοκίνητα αυτοκινητα έχουν το “πειραγμενο” λογισμικό. Το ειδικό λογισμικό, μειώνει την ισχύ των κινητήρων και επιπλέον περιορίζει τους εκπεμπόμενους ρύπους, μόλις αντιληφθεί ότι γίνεται έλεγχος από ειδικά μηχανήματα.
Μάλιστα, προϋπολόγισε ήδη το πόσο των 6,5 δισ. ευρώ, για να αντιμετωπίσει τις πρώτες ανάγκες από το πρωτοφανές πρόβλημα.
Καθώς η υπόθεση πήρε διαστάσεις χωρίς προηγούμενο σήμερα, ο διευθύνων σύμβουλος της γιγαντιαίας αυτοκινητοβιομηχανίας Μάρτιν Βίντερκορν ζήτησε «συγγνώμη», είπε ότι η ευθύνη δεν είναι μόνο δική του, ενώ υποσχέθηκε ότι θα χυθεί φως στην υπόθεση, ωστόσο αποπειράθηκε να διασκεδάσει την έντονη φημολογία περί απομάκρυνσής του.
Το σκάνδαλο έχει πάρει παγκόσμιες διαστάσεις και εκτός από τη Γερμανία και τις ΗΠΑ, έρευνα έχει διαταχθεί και σε πολλές άλλες χώρες, ευρωπαϊκές και ασιατικές. Μέχρι και ο ΟΗΕ κόλασε τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία να συνεργαστεί «πλήρως» στην έρευνα των αρχών.
Εκτός από το πλήγμα στα κύρος και... τις μετοχές της ίδιας της αυτοβιομηχανίας, ηδη στη Γερμανία υπάρχουν ανησυχίες για την αμαύρωση του "made in Germany" και τις συνέπειες που θα έχει το σκάνδαλο για το σύνολο της γερμανικής βιομηχανίας - την ατμομηχανής της γερμανικής οικονομίας και τις γερμανικές εξαγωγές.
Επίσης, ο Αμερικάνοι επισημαίνουν ότι η μεγάλη ποσότητα ρύπων και κυρίως των Ν0Χ επιβαρύνουν υπέρμετρα την υγεία των κάτοικων και είναι έξω από τα πλαίσια που καθορίζει η αυστηρή νομοθεσία τους.
Η VW πλέον κινδυνεύει να πληρώσει πρόστιμο γύρω στα 18 δισ. ευρώ. Υπάρχουν όμως πολλά ερωτήματα, τα οποία καλείται να απαντήσει η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία του κόσμου.
- Πως κάλυπτε ένα τόσο σημαντικό θέμα που έχει σχέση με την υγειά των ανθρώπων εδώ και έξι χρόνια;
- Γιατί οι μηχανικοί της που θεωρούνται από τους καλύτερους στον κόσμο και έχουν ανακαλύψει τις περισσότερες διατάξεις αναβάθμισης των αυτοκινήτων, δεν έλυσαν το πρόβλημα με σωστό τρόπο;
- Γιατί δεν συμβουλεύτηκαν τους μηχανικούς των άλλων εταιρειών, για να μάθουν τους τροπής μείωσης των ρύπων;
Τέλος, επειδή υπάρχει το προηγούμενο με το σκάνδαλο της Τοyota, ας περιμένουμε τα τελικά πορίσματα πριν βγάλει οποιοσδήποτε την τελική απόφαση.