Λίγο έως και καθόλου αξιοποιούν οι ελληνικές επιχειρήσεις τις δυνατότητες που δίνει το διαδίκτυο.
Μόλις το 42% των επιχειρήσεων, θεωρείται σχετικά έμπειρο στο ψηφιακό μάρκετινγκ (digital marketing), σύμφωνα με την έρευνα "Πόσο digital είναι το marketing των επιχειρήσεων στην Ελλάδα σήμερα;", που διεξήγαγαν η VALUECOM σε συνεργασία με το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου & Επιχειρείν του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών (ELTRUN) υπό τον καθηγητή Γεώργιο Δουκίδη. Σύμφωνα με την έρευνα, οι ελληνικές επιχειρήσεις δαπανούν μόνο το 18% του συνολικού προϋπολογισμού τους στον τομέα μάρκετινγκ σε online ενέργειες.
Στην έρευνα αποτυπώνονται τρεις κατηγορίες επιχειρήσεων: οι "πρωτοπόροι", εταιρείες με ηγετική παρουσία στα ψηφιακά μέσα που αποτελούν μόλις το 16%, οι "αρχάριοι", που κάνουν τώρα τα πρώτα τους ψηφιακά βήματα με 18%, ενώ την πλειοψηφία (66%) αποτελούν οι "παραδοσιακοί", εταιρίες με καθιερωμένη παρουσία στα digital μέσα.
Αφορμή για την έρευνα αποτέλεσαν οι μεγάλες αλλαγές που συντελούνται στο χώρο της επικοινωνίας. Περισσότερο από κάθε άλλο κλάδο, ο χώρος της επικοινωνίας, έχει επηρεαστεί από την οικονομική κρίση και την νέα τεχνολογία.
"Η έρευνα είχε ως βασικό στόχο να αποτυπώσει την εικόνα του Digital Marketing στα πλαίσια του Ηλεκτρονικού Επιχειρείν στην Ελλάδα. Η πρακτική δείχνει, ότι το digital marketing έχει γίνει πλέον ένα από τα βασικά εργαλεία επικοινωνίας στις σύγχρονες Ελληνικές επιχειρήσεις. Βέβαια παραμένει ανοικτό το θέμα του κατά πόσο γίνεται οργανωμένα, αποδοτικά και με στρατηγική κατεύθυνση", εξηγεί ο κ. Γεώργιος Δουκίδης, Διευθυντής του Εργαστηρίου ELTRUN.
Ενδιαφέρον παρουσιάζει, ότι το 50% των επιχειρήσεων μετρά την αφοσίωση των καταναλωτών προς τα προϊόντα και τη μάρκα τους, ποσοστό που μαρτυρά, ότι η αγορά αντιλαμβάνεται όλο και περισσότερο τις τάσεις κι αρχίζει να ανταποκρίνεται σε αυτές. Αυτό αποδεικνύεται και από το 69% των ερωτηθέντων που δηλώνει, ότι στο μέλλον θα αυξήσει τις δαπάνες του σε digital marketing.
Με δημοφιλέστερα εργαλεία τις μηχανές αναζήτησης (SEM) (70%) και τις ιστοσελίδες (55%) οι μεγάλες επιχειρήσεις αξιοποιούν τις δυνατότητες των digital μέσων με πρώτιστο στόχο, την αύξηση των πωλήσεων και την αναγνωρισιμότητα της μάρκας τους.
Στα social media οι "παραδοσιακοί" χρησιμοποιούν τα εργαλεία digital marketing που πιστεύουν, ότι είναι πιο διαδεδομένα και πρέπει να βρίσκονται εκεί με κυρίαρχο το Facebook και αυξανόμενη τη δυναμική του twitter. Από την άλλη πλευρά, οι "ηγέτες" διακρίνονται για τη χρήση του συνόλου των social media και συγκεκριμένα του Facebook για customer care.
Στην έρευνα συμμετείχαν 32 εταιρείες από 11 κλάδους (καλλυντικά, λιανεμπόριο, μόδα /αθλητικά, παιχνίδια, σπίτι /τεχνολογία, ταξιδιωτικές υπηρεσίες, τηλεπικοινωνίες, τράπεζες /ασφάλειες, τρόφιμα & ποτά, υγεία), στην πλειοψηφία τους αμιγώς ελληνικές (59%).