Ό,τι λάμπει δεν είναι χρυσός.
Και, στην περίπτωση του επενδυτικού Ελντοράντο των startups, αποδεικνύεται όλο και περισσότερο.
Πολλοί θεώρησαν... πανάκεια τις νεοφυείς επιχειρήσεις και έσπευσαν να επενδύσουν.
Τα πράγματα, όμως, αποδείχθηκαν ότι δεν είναι τόσο εύκολα.
Αυτό συνέβη και με την πολλά υποσχόμενη startup, Locish, που ανακοίνωσε σήμερα ότι αναστέλλει τη λειτουργία της, επειδή δεν κατάφερε να πιάσει τους στόχους, που είχαν τεθεί.
Πρόκειται για μια εφαρμογή, η οποία στόχευε να λειτουργήσει ως οδηγός εστιατορίων και σημείων διασκέδασης στην πόλη, μέσω της διαρκούς επικοινωνίας των χρηστών της, με ερωτήσεις και απαντήσεις-συμβουλές.
"Το όραμά μας ήταν να κάνουμε το Locish μια σημαντική εναλλακτική στις υφιστάμενες βαρετές λύσεις κριτικών, και να βοηθήσουμε το κοινό να ανακαλύψει καλά εστιατόρια και bar, μέσω της αλληλεπίδρασης", αναφέρουν στην ανακοίνωσή τους οι ιδρυτές του, Γρηγόρης Ζωντανός και Αλέξης Χριστοδούλου, και προσθέτουν ότι παρά τη συμμετοχή του κοινού και την καλή δουλειά, που έγινε, "δυστυχώς, το Locish δεν μπόρεσε να φτάσει αυτούς τους στόχους, ώστε να παραμείνει ζωντανό. Ο χώρος των εφαρμογών είναι υψηλού ανταγωνισμού".
Μάλιστα, όπως δήλωσαν στο startupper.gr, "Ο στόχος μας ήταν να φτιάξουμε μια Q&A εφαρμογή, με την οποία οι άνθρωποι θα ανακάλυπταν πού μπορούν να φάνε και να διασκεδάσουν στην πόλη.
Όπως διαπιστώσαμε στην πορεία, παρ' όλη την άριστη υλοποίηση, υπήρχε εγγενές πρόβλημα στο μοντέλο του Q&A. Ενώ στις παραδοσιακές content-based λύσεις, όπως το Yelp, το 1% των χρηστών παράγει περιεχόμενο και το 99% το καταναλώνει αμέτοχο, στις Q&A εφαρμογές, ακόμα και αυτός, που θέλει να καταναλώσει το περιεχόμενο, πρέπει να γίνει creator (της ερώτησης).
Κάτι, που συμβαίνει με δυσκολία, και έτσι, αφενός δεν παράγεται περιεχόμενο με γοργούς ρυθμούς, αφετέρου δυσκολεύει το virality της εφαρμογής. Στα ίδια συμπεράσματα έφτασε και η εφαρμογή Jelly – με τους οποίους επικοινωνούσαμε – η οποία, έχοντας απεριόριστους πόρους και δημοσιότητα, λόγω του ιδρυτή της Biz Stone (co-founder του Twitter), έχοντας ξεκινήσει με 500 χιλιάδες χρήστες, δεν κατάφερε να κάνει το Q&A μοντέλο να λειτουργήσει, και εγκατέλειψαν το project αρκετά σύντομα".