Αναστολή των συλλογικών συμβάσεων για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, περαιτέρω μείωση του αριθμού του προσωπικού, συρρίκνωση δρομολογίων, τα οποία προκαλούν επαναλαμβανόμενη οικονομική ζημιά στην εταιρεία - όπως η κατάργηση όλου του πτητικού προγράμματος από και προς τη Ρωσία -, είναι τα βασικά σημεία του σχεδίου αναδιάρθρωσης, για τις Κυπριακές Αερογραμμές.
Πρόκειται για το ύστατο πλάνο, που αναμένεται να κατατεθεί τις επόμενες ημέρες στον πρόεδρο Αναστασιάδη και στην αρμόδια επιτροπή. Στόχος των συντακτών του είναι να μην οδηγηθεί ο εθνικός αερομεταφορέας της Κύπρου στο οριστικό λουκέτο.
Ο πρόεδρος της εταιρείας, Μάκης Κωνσταντινίδης, δήλωσε στο stockwatch.com.cy ότι το σχέδιο αυτό "ίσως να ανοίξει παράθυρο ελπίδας για τις Κυπριακές Αερογραμμές", χωρίς όμως να δώσει περισσότερες λεπτομέρειες. "Θα πρέπει να ολοκληρωθεί και να ενημερωθεί επίσημα ο μεγαλομέτοχος, που είναι η κυβέρνηση".
Εκτίμησε, πάντως, ότι - μέσω του νέου αυτού πλάνου - το οποίο ενδεχομένως να καθιστά τις Κ.Α. ανταγωνιστικές και βιώσιμες, θα μπορεί η κυπριακή κυβέρνηση να παρέμβει στις Βρυξέλλες για να διεκδικήσει περαιτέρω πίστωση χρόνου, μέχρι να υπάρξουν χειροπιαστά αποτελέσματα από την εφαρμογή του.
Μάλιστα, το σχέδιο θα προβλέπει ακόμα και δέσμευση από πλευράς της εταιρείας ότι - υπό προϋποθέσεις - θα πρέπει να καταγράψει κέρδη από το πρώτο τρίμηνο.
Πρόθεση του Δ.Σ. είναι να δοθεί αυτό το πλάνο στις ηγεσίες των συντεχνιών για παρατηρήσεις και διεξαγωγή κοινωνικού διαλόγου, με ταχύρυθμες διαδικασίες, καθώς ο χρόνος εξαντλείται αρνητικά για την εταιρεία.
Το κλίμα για τις Κ.Α. έχει επιδεινωθεί με την κυβέρνηση να κατηγορείται ότι επιδιώκει το κλείσιμο της εταιρείας, προς εξυπηρέτηση συμφερόντων ανταγωνιστών της.
Την περασμένη Παρασκευή, ο εκ των συμβούλων του προέδρου της Δημοκρατίας σε θέματα αερομεταφορών Χρίστος Πέτρου, υπέβαλε παραίτηση καταγγέλλοντας την κυβέρνηση και υπουργούς πως αγνόησαν εισηγήσεις του για τις αερομεταφορές και τις ΚΑ.
Η βουλή δέσμευσε κονδύλι 10 εκ. ευρώ, που περιλαμβάνεται σε συμπληρωματικό προϋπολογισμό για το 2014.