Τρεις είναι οι βασικοί λόγοι, που οδηγούν την Deutsche Lufthansa AG, τη δεύτερη δηλαδή μεγαλύτερη αεροπορική εταιρία της Ευρώπης, να αναθεωρηθεί - για δεύτερη φορά μέσα σε έξι μήνες - πτωτικά τους στόχους της για το 2015, σε σχέση με τις αρχικές εκτιμήσεις
Σύμφωνα με το διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας, Carsten Spohr, οι λόγοι αυτοί είναι :
- η χαμηλή ζήτηση, λόγω συνέχισης της ύφεσης,
- η διαρκής απειλή απεργιακών κινητοποιήσεων, και
- οι δαπάνες, που συνδέονται με μια ανοδική επανεκτίμηση των συντάξεων.
Να σημειωθεί ότι φέτος, η Lufthansa αντιμετώπισε ένα κύμα απεργιακών κινητοποιήσεων από πιλότους που απαιτούν τη διατήρηση των συνταξιοδοτικών αποζημιώσεων από την εταιρία.
Υπό αυτές τις συνθήκες, τα λειτουργικά έσοδα για το 2015 θα κυμανθούν χαμηλότερα από την αρχική εκτίμηση των 2 περίπου δισεκατομμυρίων ευρώ. Αντιθέτως, τα κέρδη θα είναι “σημαντικά υψηλότερα” σε σχέση με το 2014. Για το τρέχον έτος, η Lufthansa επανεκτίμησε το στόχο αύξησης των λειτουργικών κερδών σε περίπου 1 δισεκατομμύριο Ευρώ.
“Η ασαφής αναθεώρηση των προσβλεπόμενων οικονομικών αποτελεσμάτων της Lufthansa για το επόμενο έτος αντανακλά τις πολυάριθμες προκλήσεις, που θα κληθεί να αντιμετωπίσει η αεροπορική εταιρεία", σύμφωνα με τον Jack Diskin, οικονομικό αναλυτή της Goodbody Stockbrokers. “Εξακολουθούν να υφίστανται οι λειτουργικές πιέσεις σε ολόκληρο το δίκτυο, συνεπώς, η μείωση αυτή δεν μας εκπλήσσει. Η χαμηλή ζήτηση, η διαρκής απειλή απεργιακών κινητοποιήσεων και τώρα οι δαπάνες που συνδέονται με μια ανοδική επανεκτίμηση των συντάξεων είναι όλα αντιξοότητες.”
Στάσεις εργασίας
Σύμφωνα με εκτιμήσεις αναλυτών, τα λειτουργικά κέρδη για το ερχόμενο έτος υπολογίζονται σε 1,57 δισεκατομμύρια Ευρώ, ποσό που προκύπτει από το μέσο όρο 12 εκτιμήσεων σε έρευνα του Bloomberg. Φέτος, οι μετοχές της Lufthansa έπεσαν κατά 22%, σημειώνοντας μείωση 6,1% και καταγράφοντας τη χειρότερη επίδοση στον Δείκτη Bloomberg για 6 αεροπορικές εταιρείες στην περιοχή EMEA. Οι πωλήσεις του τρίτου τριμήνου αυξήθηκαν κατά 1,9%, στα 8,46 δισεκατομμύρια Ευρώ, ενώ τα καθαρά έσοδα αυξήθηκαν κατά 25%, σε 561 εκατομμύρια Ευρώ.
“Για το εγγύς μέλλον, βλέπουμε μια οικονομική επιβράδυνση και συνεχείς μειώσεις στα έσοδα επιβατικής κίνησης, εν όψει του σκληρού ανταγωνισμού,” δήλωσε η επικεφαλής των οικονομικών υπηρεσιών, Simone Menne, αναφερόμενη στην πολιτική για το μέσο όρο τιμών εισιτηρίων. Η Lufthansa εξακολουθεί να αντιμετωπίζει πιέσεις στα έσοδα ανά εισιτήριο, όχι μόνο στην Ευρώπη, αλλά και σε άλλες περιοχές, ειδικά στη Β. Αμερική, δήλωσε η κυρία Menne, κατά τη διάρκεια τηλεδιάσκεψης.
“Για το ερχόμενο έτος αναμένουμε σταθερά έσοδα, δεν περιμένουμε κάποια αύξηση,” δήλωσε. Μεσοπρόθεσμα, “πρέπει να βελτιώσουμε περαιτέρω το λειτουργικό αποτέλεσμα και να κάνουμε τις απαραίτητες διορθωτικές ενέργειες με τη μορφή δομικών αλλαγών που έχουμε ήδη ξεκινήσει”.
Δαπάνες Καυσίμων
Οι προβλέψεις για το 2014 περιλαμβάνουν τον αντίκτυπο των στάσεων εργασίας, που σύμφωνα με τη Lufthansa εκτιμάται σε περίπου 170 εκατομμύρια Ευρώ. "Στα προγνωστικά του 2014 δεν συμπεριλαμβάνονται δαπάνες επιπλέον έκτακτων απεργιακών κινητοποιήσεων”, δήλωσε η αεροπορική εταιρία. Για το τρέχον έτος, οι δαπάνες καυσίμων υπολογίζονται σε περίπου 6,7 δισεκατομμύρια Ευρώ, σύμφωνα με τα αρχικά προγνωστικά του Ιουλίου, καθώς η μεταβλητότητα των τιμών και τα μέτρα αντιστάθμισης δεν επιτρέπουν στην εταιρία να απολαμβάνει πλήρως τα οφέλη από την πτώση των τιμών του πετρελαίου, σύμφωνα με την κυρία Menne.
Ο όμιλος Air France KLM δήλωσε ότι οι απεργίες των πιλότων το μήνα Σεπτέμβριο είχαν ως αποτέλεσμα τη μείωση των λειτουργικών κερδών τριμήνου κατά 330 εκατομμύρια ευρώ και συμπλήρωσε ότι οι κρατήσεις παραμένουν σε χαμηλότερα από τα συνήθη πλαίσια.