Τι προαναγγέλλει ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κωστής Χατζηδάκης
Απόσυρση λιγνιτικών μονάδων και εθελούσια έξοδο των εργαζομένων σε αυτές, όπως και των εργαζομένων μεγαλύτερης ηλικίας, προανήγγειλε ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κωστής Χατζηδάκης σε συνέντευξη στο «Βήμα της Κυριακής».
«Είναι προφανές, ότι θα πάμε σε σταδιακή απόσυρση ορισμένων λιγνιτικών μονάδων», ανέφερε συγκεκριμένα ο υπουργός και πρόσθεσε: «Λόγω των αυξημένων ποσών που πληρώνει η ΔΕΗ για τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα -είναι πολιτική της ΕΕ αυτό- ορισμένες παλαιότερες λιγνιτικές μονάδες στοιχίζουν πια στη ΔΕΗ περισσότερο, από όσο αν ήταν κλειστές και πληρώνονταν οι εργαζόμενοι κανονικά! Οι εθελούσιες έξοδοι, λοιπόν, έχουν να κάνουν και με την απολιγνιτοποίηση, αλλά και φυσικά με το μεγαλύτερο σε ηλικία προσωπικό. Σε κάθε περίπτωση, ο μέσος εργαζόμενος της ΔΕΗ δεν έχει κάτι να φοβηθεί. Άλλωστε έχουν εφαρμοστεί στο παρελθόν πετυχημένα μοντέλα εθελούσιας εξόδου από τα οποία οι εργαζόμενοι βγήκαν ωφελημένοι. Σας θυμίζω και την περίπτωση της Ολυμπιακής, αλλά- για να μην μιλώ για κάτι που έκανα εγώ- και το μοντέλο Βουρλούμη στον ΟΤΕ».
Ο υπουργός καταλόγισε ευθύνες στην προηγούμενη κυβέρνηση για την κατάσταση της ΔΕΗ, τόνισε ωστόσο ότι ευθύνες φέρουν και οι θεσμοί. «Ως Νέα Δημοκρατία», είπε, «προειδοποιήσαμε επανειλημμένα για το θέμα της ΔΕΗ. Αλλά το πρόβλημα, τώρα που το ζω από μέσα, είναι ακόμα χειρότερο». Ο κ. Χατζηδάκης ανέφερε ότι η μερική ιδιωτικοποίηση του ΔΕΔΔΗΕ είναι η προσφορότερη επιλογή ώστε να ενισχυθούν τα ταμεία της ΔΕΗ χωρίς να απαξιωθεί η εταιρεία.
«Η άλλη επιλογή ήταν η πώληση υδροηλεκτρικών. Θεωρούμε όμως ότι, με δεδομένη τη μετάβαση της Ευρώπης σε χαμηλότερες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, το να μείνουν οι υδροηλεκτρικές μονάδες στη ΔΕΗ, θα είναι ουσιαστική στήριξη αλλά και σύμμαχος στην προσπάθεια εξεύρεσης στρατηγικού επενδυτή, όταν η εταιρεία θα έχει εξυγιανθεί», τόνισε και κατέληξε: «Είναι άκρως υποκριτική η στάση του ΣΥΡΙΖΑ. Διότι αυτοί ιδιωτικοποίησαν το 24% του ΑΔΜΗΕ. Δηλαδή, δεν τους ενοχλεί η ιδιωτικοποίηση του δικτύου μεταφοράς, αλλά τους ενοχλεί η ιδιωτικοποίηση του δικτύου διανομής;»