Κατακόρυφη αύξηση κατέγραψαν οι πληρωμές μέσω Paypal, που πραγματοποιούνται από το εξωτερικό σε ελληνικές επιχειρήσεις. Όπως ανακοίνωσε η εταιρεία, το πρώτο εξάμηνο της φετινής χρονιάς, οι Έλληνες έμποροι, που χρησιμοποιούν το συγκεκριμένο τρόπο πληρωμής, παρατήρησαν μια άνοδο πληρωμών από άλλες χώρες της τάξης του 30%, σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2013. Οι βασικές κατηγορίες εξαγωγών περιλάμβαναν ταξιδιωτικές υπηρεσίες, υπηρεσίες διαδικτύου, είδη μόδας και οικιακής χρήσης, εξαρτήματα αυτοκινήτων, βιβλία, λογισμικά και κινητά τηλέφωνα. Το 2014, πάνω από 10.000 ενεργοί έμποροι στην Κεντρο-Ανατολική Ευρώπη σύναψαν συνεργασία με την PayPal, προκειμένου να επεκτείνουν τις επιχειρήσεις τους διεθνώς.
Πέρα από την Ελλάδα, τα διεθνή στατιστικά στοιχεία δείχνουν ότι οι διαδικτυακές εξαγωγές εξακολουθούν να αυξάνονται σταθερά, ανεξάρτητα από το γεγονός ότι οι εξαγωγές των ντόπιων και παραδοσιακών προϊόντων επιβραδύνονται σε πολλές αγορές. Η τάση αυτή είναι εμφανής κυρίως εντός των συνόρων των 27 μελών της Ε.Ε., όπου τα μεταφορικά κόστη είναι σχετικά χαμηλά, χωρίς την ισχύ δασμών. Ενώ τουλάχιστον 10% των Ελλήνων εμπόρων πουλάνε online, 44% από αυτούς δέχθηκαν παραγγελίες από άλλες ευρωπαϊκές χώρες το 2012.
"Το μέγεθος της ευκαιρίας αυτής δεν είναι καθόλου αμελητέο και δεν θα έπρεπε να υποτιμηθεί. Το διασυνοριακό εμπόριο το 2013 ξεπέρασε τα 10 δισ. δολάρια, αποτελώντας το 25% του συνολικού όγκου των πληρωμών της PayPal τη χρονιά εκείνη, ενώ νέοι διαδικτυακοί διάδρομοι εξαγωγών κάνουν την εμφάνισή τους με ταχείς ρυθμούς. Είμαι ιδιαίτερα χαρούμενος που η Ελλάδα βρίσκεται ανάμεσα στις πλέον γοργά αναπτυσσόμενες αγορές εξαγωγών στην περιοχή της Κεντρο-Ανατολικής Ευρώπης και πέρα από αυτή", δήλωσε ο Damien Perillat, Managing Director της PayPal στην Περιφέρεια της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης.
ΠΟΙΟΙ ΞΕΝΟΙ ΑΓΟΡΑΖΟΥΝ
Οι Έλληνες έμποροι δέχονται παραγγελίες κυρίως από καταναλωτές από την Ευρώπη, περιλαμβανομένων του Ηνωμένου Βασίλειου (16%) και της Γερμανίας (10%), η Βόρεια Αμερική όμως παραμένει ως μια βασική αγορά, που στέλνει χρήματα online στην Ελλάδα (31%). Ενδιαφέρον έχει το γεγονός ότι ο καταμερισμός των βασικών αγορών, που οφείλονται για την εντυπωσιακή αύξηση στην αξία των ελληνικών εξαγωγών, έχει παραμείνει σχεδόν ο ίδιος τα τελευταία έτη.
ΤΟ ΜΥΣΤΙΚΟ ΤΗΣ ΕΠΙΤΥΧΙΑΣ
Δύο είναι οι λόγοι που οδηγούν στην επιτυχία των ελληνικών καταστημάτων στο εξωτερικό, σύμφωνα με την Paypal : τα αυθεντικά, μοναδικά προϊόντα και οι ανταγωνιστικές τιμές. Οι περισσότεροι δυτικοί διασυνοριακοί καταναλωτές παραδέχονται ότι αγοράζουν από το εξωτερικό επειδή κοστίζει λιγότερο (80%) ή επειδή βρίσκουν "μεγαλύτερη ποικιλία σε είδη, που δεν μπορούν να αποκτήσουν στην τοπική αγορά" (79%).
Οι καταναλωτές, που αγοράζουν από καταστήματα, τα οποία ανήκουν σε Έλληνες εμπόρους, προτιμούν να κάνουν χρήση της PayPal. Αυτό σημαίνει πως οι αγοραστές μπορούν να αιτηθούν την επιστροφή χρημάτων σε περίπτωση μη παραλαβής του προϊόντος, που αγόρασαν, ή επειδή το είδος δεν ταιριάζει με την περιγραφή, την οποία παρείχε ο πωλητής. Σύμφωνα με την έρευνα Ipsos Vantis4, που έλαβε χώρα σε πολλές ευρωπαϊκές αγορές, οι αγοραστές από το Ηνωμένο Βασίλειο (62% σε τοπικό και 58% σε διεθνές επίπεδο), τη Γερμανία (65% σε τοπικό και 58% σε διεθνές επίπεδο) και τη Γαλλία (40%), επιλέγουν τη λύση της PayPal και την προτιμούν πάντοτε, όταν αυτή παρέχεται ως ένας από τους τρόπους πληρωμής.
Η έρευνα επισημαίνει επίσης ότι το ένα τρίτο των διασυνοριακών αγοραστών από χώρες, όπως το Ηνωμένο Βασίλειο, η Γερμανία και η Γαλλία, δεν αντιλαμβάνονται καν πως το προϊόν αγοράστηκε από ξένο έμπορο. Τα τελευταία χρόνια, τα ελληνικά καταστήματα αναπτύχθηκαν, ωρίμασαν και άρχισαν να αποζητούν ευκαιρίες στο εξωτερικό. Οι πλέον σημαντικές επιχειρήσεις προσφέρουν το περιβάλλον του χρήστη (interface) στις πιο δημοφιλείς γλώσσες, όπως τα αγγλικά και τα γερμανικά. Η διαδικασία της αγοράς και της εξόφλησης έχει βελτιωθεί και μέσω φορητών μέσων και κάθε αποστολή δύναται να εντοπιστεί σχεδόν σε αληθινό χρόνο.