Μπορεί η παγκόσμια οικονομία να έχει πατήσει ανησυχητικά το φρένο τα τελευταία χρόνια, όμως οι 250 μεγαλύτερες εταιρείες καταναλωτικών προϊόντων σημείωσαν μέσα στο 2012 (λογιστικό έτος) έκαναν πωλήσεις που ξεπερνούν τα 3,1 τρισεκατομμύρια δολάρια, δηλαδή 12,5 δισ. κατά μέσο όρο ανά εταιρεία μέσου μεγέθους.
Τα στοιχεία αυτά προκύπτουν από την 7η ετήσια έκθεση για τις παγκόσμιες δυνάμεις του κλάδου των καταναλωτικών προϊόντων, που δημοσιεύτηκε από τη Deloitte Touche Tohmatsu Limited (DTTL).
Δυναμική επάνοδο έκαναν τα ηλεκτρονικά προϊόντα, κλάδος που επλήγη ιδιαίτερα κατά το 2011.
Συγχωνεύσεις και εξαγορές: Παρά την εύθραυστη παγκόσμια οικονομική ανάκαμψη, η έκθεση εντόπισε, ότι επενδυτές με καλή χρηματοδότηση συνέχισαν να αναζητούν ευκαιρίες εξαγορών και συγχωνεύσεων, που ενδυναμώνουν τις στρατηγικές τους θέσεις.
Το 2012, πραγματοποιήθηκαν 1.298 συμφωνίες από εταιρείες καταναλωτικών προϊόντων, περισσότερες από τις 1.274 που πραγματοποιήθηκαν το 2011 και τις 1.117 το 2010. Για το 2013, 1.182 συμφωνίες έχουν ανακοινωθεί μέχρι τις 22 Φεβρουαρίου 2014.
Πώς διαμορφώθηκε η ανάπτυξη ανά περιοχή: Η έκθεση καταμετρά την ανάπτυξη από χρόνο σε χρόνο ανά περιοχή για το λογιστικό έτος 2012, με την περιοχή της Αφρικής και της Μέσης Ανατολής (16,9%) να σημειώνουν τα υψηλότερα κέρδη. Ακολουθούν η Λατινική Αμερική (16,8%) και η περιοχή της Ασίας και του Ειρηνικού (5,6%).
Οι εταιρείες σε αυτή την περιοχή –ειδικά η Ιαπωνία- επηρεάστηκαν σοβαρά από τον μεγάλο σεισμό στην ανατολική Ιαπωνία, τον Μάρτιο του 2011, έτσι η ανάκαμψη το 2012 ήταν αναμενόμενη. Η περιοχή της Βορείου Αμερικής έπεσε στο 4%.
Ωστόσο, οι εταιρείες της Βορείου Αμερικής συνεχίζουν να απολαμβάνουν εύρωστη κερδοφορία. Το καθαρό περιθώριο κέρδους το 2012 (12,3%) σημείωσε άνοδο από ένα ήδη υψηλό αποτέλεσμα το 2011 (10,4%). Μέσα στην Ευρώπη, η ανάπτυξη των γαλλικών εταιρειών (6,6%) υπερνίκησε την ανάπτυξη των αντίστοιχων γερμανικών (6,2%) και βρετανικών (4,8%) εταιρειών.
Το top 10 των μεγαλύτερων εταιρειών