Το πλαίσιο του στρατηγικού σχεδιασμού και οι στόχοι για το 2019
Ένα δυναμικό πλάνο επενδύσεων, αρχής γενομένης από την φετινή χρονιά, δρομολογεί η αλυσίδα σούπερ μάρκετ ΑΒ Βασιλόπουλος, με στόχο να κατακτήσει την πρωτοκαθεδρία στο εγχώριο λιανεμπόριο.
Σύμφωνα με τον Brand President της ΑΒ Βασιλόπουλος, Βασίλη Σταύρου, για το 2019 προγραμματίζονται επενδύσεις, που θα ξεπεράσουν τα 60 εκατ. ευρώ, οι οποίες αφορούν, μεταξύ άλλων, στη δημιουργία 46 έως 50 νέων καταστημάτων (οργανικών και franchise), καθώς επίσης και την ανακαίνιση 50 υφιστάμενων σημείων του δικτύου. Τα νέα σημεία, όπως είπε, θα λειτουργήσουν σε περιοχές που η εταιρεία έχει περιθώρια περαιτέρω ανάπτυξης όπως η Αττική, η Βόρεια Ελλάδα και τα νησιά.
Στο πλαίσιο του στρατηγικού σχεδίου για τη φετινή χρονιά, περιλαμβάνεται η ενίσχυση του τομέα των φρέσκων προϊόντων που διακινεί η αλυσίδα, η ενίσχυση της γκάμας των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, το λανσάρισμα νέας σειράς έτοιμων γευμάτων καθώς και η ενδυνάμωση της παρουσίας της εταιρείας στον τομέα του ηλεκτρονικού εμπορίου. «Θέλουμε να φέρουμε ξανά την ΑΒ στην κορυφή. Να ξαναγίνει και του πουλιού το γάλα», σημείωσε ο κ. Σταύρου, συνοψίζοντας τη στρατηγική στόχευση της αλυσίδας υπό την καθοδήγησή του.
Πρόσθεσε ότι «το 2019 προσβλέπουμε ότι η αγορά στο σύνολό της θα ανέβει γύρω στο 1,5 με 2%. Θεωρούμε ότι και εμείς θα πάρουμε το μερίδιό μας σε αυτή την αγορά. Αυτό που μας ενδιαφέρει είναι να μπορέσουμε να ξαναγίνουμε ο αδιαμφισβήτητος ηγέτης στην ελληνική αγορά όσον αφορά στην ποιότητα, την εξυπηρέτηση, την καινοτομία και την ποικιλία. Έχουμε μάθει να είμαστε νικητές και έχουμε στόχο να μπορέσουμε να ανακτήσουμε την ηγεσία μας σε επίπεδο τζίρου».
Ο κ. Σταύρου ερωτώμενος σχετικά με την πιθανότητα εξαγορών, σημείωσε ότι η εταιρεία είναι πάντοτε ανοιχτή στο να εξετάζει το κάθε ενδεχόμενο προσθέτοντας πως πάντοτε κοιτάει τις διάφορες ευκαιρίες που υπάρχουν στην αγορά. «Κάθε περίπτωση που δένει με τα δικά μας στρατηγικά πλάνα προφανώς και την εξετάζουμε. Δεν είναι όμως αυτοσκοπός. Εστιάζουμε στην οργανική ανάπτυξη» ανέφερε.
Εκτίμησε μάλιστα πως η περαιτέρω συγκέντρωση του κλάδου θα συνεχιστεί με δεδομένη την πίεση που υφίστανται οι μικρότεροι παίκτες από την χαμηλότερη του αναμενόμενου ανάκαμψη της κατανάλωσης. Ήδη, όπως είπε, η αγορά είναι αρκετά συγκεντρωμένη. «Υπάρχουν γύρω στους 48 παίκτες λιανικού εμπορίου, ενώ εννέα αλυσίδες κάνουν τζίρο πάνω από 100 εκατ. ευρώ. Αυτό νομοτελειακά θα οδηγήσει σε περαιτέρω συγκέντρωση στον κλάδο και μικροί παίκτες θα πιεστούν», πρόσθεσε.
Επίσης, σημείωσε ότι η αγορά μετά την μεγάλη αναδιοργάνωση των προηγούμενων χρόνων αρχίζει να βρίσκει την ισορροπία της. Όσον αφορά στην πορεία της αγοράς για το 2019 σημείωσε πως δεν αναμένονται θεαματικές αλλαγές σε σχέση με πέρυσι και εκτίμησε ότι θα υπάρξει άνοδος των πωλήσεων της τάξης 1,5 με 2%.
Ιδιαίτερη έμφαση, όπως τόνισε, θα δοθεί στις τιμές και τις προσφορές όπου αναμένεται να επενδυθούν από την εταιρεία περίπου 200 εκατ. ευρώ το 2019 προκειμένου να παραμείνει άκρως ανταγωνιστική. «Εάν κάποιος υπολογίσει τις προσφορές μας μαζί με το όφελος από την κάρτα πιστότητας της αλυσίδας είμαστε από τους φθηνότερους στην αγορά και θα συνεχίσουμε» τόνισε ο κ. Σταύρου.
Στο σημείο αυτό πρόσθεσε ότι η πολιτική των προσφορών της εταιρείας θα διαφοροποιηθεί από το δεύτερο εξάμηνο του 2019 και θα γίνει πολύ πιο προσωποποιημένη σε μια προσπάθεια να ανταποκριθεί η εταιρεία στις πραγματικές ανάγκες του κάθε πελάτη της.
Αναφορικά με τις οικονομικές επιδόσεις της ΑΒ ανέφερε, ότι η εταιρεία βγαίνει με θετικό πρόσημα παρά τον σκληρό ανταγωνισμό ενώ σημείωσε ότι οι ανακατατάξεις στα μερίδια αγοράς είναι απόλυτα φυσιολογικές.
Τέλος ο κ. Σταύρου αναφέρθηκε στους 14.000 εργαζόμενους της εταιρείας και έκανε λόγο για ένα έντονο πρόγραμμα υποστήριξής τους. Τόνισε δε ότι «η εταιρεία ουδέποτε υιοθέτησε τον υποκατώτατο μισθό, ούτε τον κατώτατο μισθό. Πάντα και μέσα στα χρόνια της κρίσης κρατήσαμε τους μισθούς. Δεν μειώσαμε ούτε ένα λεπτό το εισόδημα των εργαζομένων μας μέσα στην κρίση. Η εταιρεία υλοποιεί 18 εκατ. ευρώ επενδύσεις τον χρόνο σε παροχές στο προσωπικό. Ούτε οι παροχές μειώθηκαν στα χρόνια της κρίσης και αυτό δείχνει πόσο πιστεύουμε στους συνεργάτες μας».