Οι τρόποι συμπεριφοράς που πρέπει να έχει σύμφωνα με πρώην στέλεχος της Google
Στις μέρες μας ακούμε ολοένα και περισσότερο για αποτελεσματικό μάνατζμεντ, αλλά και για τη σημασία της σφυρηλάτησης υγιών σχέσεων στον εργασιακό χώρο.
Έννοιες που συχνά-πυκνά είναι θολές και ασαφείς και κάποιες φορές τελείως εκτός των καθημερινών αρμοδιοτήτων ενός μάνατζερ.
Σε αυτό ακριβώς θέλει να απαντήσει αποφασιστικά το πρώην στέλεχος της Google, Lexi Reese, με μια αντισυμβατική προσέγγιση στη διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού, η οποία παραμένει ωστόσο ρητή και εφαρμόσιμη.
Η Reese είναι σήμερα εκτελεστική διευθύντρια της Gusto, μιας εταιρίας που φτιάχνει λογισμικό διαχείρισης ανθρώπινου δυναμικού για μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Πριν μετακινηθεί εκεί, κατείχε διευθυντικές θέσεις στην Google και την American Express.
Το καλύτερο πράγμα λοιπόν που μπορεί να κάνει ένα αφεντικό, μας λέει η Reese, είναι να συμπεριφέρεται με τρόπο ανθρώπινο, αυθεντικό και γήινο: «Είμαι όμως άνθρωπος και κάποια στιγμή θα τα κάνω μαντάρα». Κι όχι μόνο αυτό, αλλά πρέπει κιόλας να λέει στους υπαλλήλους του πως αν κάνει λάθος, εκείνοι πρέπει να τον διορθώνουν!
Αυτή είναι η υγιής προσέγγιση για έναν καλό μάνατζερ, συμβουλεύει, κι όχι να το παίζει υπεράνθρωπος με το αλάνθαστο παραμάσχαλα. Να αναγνωρίζει δηλαδή πως σε κάποια φάση θα τα μπουρδουκλώσει και να επιτρέπει στους υφισταμένους του να τον ξαναβάζουν στον σωστό δρόμο. Και να παραδέχεται πότε είναι εξαιρετικά πιεσμένος και η κρίση του θολωμένη. «Δεν είμαι ο καλύτερος άνθρωπος που μπορώ αυτή τη στιγμή», οφείλει να λέει, «μπορούμε όμως να το ξεπεράσουμε αυτό προσωρινά;».
Και καταλήγει: «Αν έχεις εγκαθιδρύσει αρκετή εμπιστοσύνη μεταξύ των ανθρώπων, γενικώς μιλώντας, οι υπάλληλοι μπορούν να το διαχειριστούν αυτό. Αν δεν έχεις, τότε δεν θα διατηρήσεις μια αποδοτική ομάδα για μεγάλο χρονικό διάστημα».
Πώς θα τη διατηρήσεις; «Όσο προσπαθείς συνεχώς να κάνεις το σωστό και δεν πας να καλύψεις τα λάθη σου, τότε οι άνθρωποι θα προσπαθούν να σε βοηθήσουν να ξαναφτιάξεις τα πράγματα».