Η φτηνότερη συνδρομητική τηλεόραση είναι ο στόχος του ΟΤΕ μέσα από την προσφορά για εξαγορά της NOVA από τη Forthnet.
Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες στη στρατηγική που εφαρμόζει σήμερα ο Όμιλος ΟΤΕ έχει ως στόχο:
-Να επιτύχει οικονομίες κλίμακας και ακόμη πιο αποτελεσματική λειτουργία στον τομέα της τηλεόρασης, μέσα από σημαντικά χαμηλότερη κόστη.
-Να προσφέρει ακόμη καλύτερες υπηρεσίες στους συνδρομητές, σε ακόμη πιο συμφέρουσες τιμές.
-Να ενισχύσει τη συνδρομητική του βάση στον τομέα της τηλεόρασης.
Πηγές του ομίλου ΟΤΕ σημειώνουν πως: η μη δεσμευτική πρόταση του ΟΤΕ για την εξαγορά της Nova, επιβεβαιώνει το ενδιαφέρον της εταιρείας για τις υπηρεσίες συνδρομητικής τηλεόρασης. Ο ΟΤΕ, επίσης, είναι σε θέση να αναλάβει πρωτοβουλίες επενδύσεων στην ελληνική αγορά, αποτελώντας έναν αξιόπιστο εταίρο έναντι των χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων σε ό,τι αφορά τις ανάγκες αναχρηματοδότησης της Nova.
Σύμφωνα πάντα με τον ΟΤΕ: "Η συμφωνία αυτή είναι και προς όφελος της Forthnet, η οποία θα μπορέσει να καλύψει τις δανειακές της υποχρεώσεις και να διασφαλίσει τη συνέχεια των υπόλοιπων δραστηριοτήτων της. Τέλος, τόσο οι επενδύσεις, όσο και η εξυγίανση των επιχειρήσεων είναι βασικά αναπτυξιακά ζητούμενα για την ελληνική οικονομία".
Με βάση τα δεδομένα της εγχώριας αγοράς, αλλά και τις τάσεις στο home entertainement σε παγκόσμιο επίπεδο, η συνδρομητική τηλεόραση έχει σημαντικά περιθώρια ανάπτυξης στη χώρα μας.
Η διείσδυση της συνδρομητικής τηλεόρασης στην ελληνική αγορά ανέβηκε από το 11% (2011- χρονιά που ξεκίνησε δορυφορικές υπηρεσίες ο ΟΤΕ TV) στο 18% (2013), ενώ το 2014 αναμένεται να ξεπεράσει το 20%.
Το ποσοστό αυτό παραμένει σημαντικά χαμηλότερο από τα αντίστοιχα ποσοστά διείσδυσης της συνδρομητικής τηλεόρασης στην Ευρώπη, με τις υπόλοιπες Μεσογειακές χώρες να κυμαίνονται στο 25%, και την υπόλοιπη Ευρώπη να ξεπερνά το 50%.
Ενδεικτικά τα ποσοστά διείσδυσης σε Ευρωπαϊκές χώρες το 2013:
-Ισπανία, Ιταλία: περίπου 25%
-Πορτογαλία, Ρουμανία, Βουλγαρία, Ουγγαρία, Πολωνία, Σλοβακία: Σχεδόν 70%
-Κροατία: Περίπου 40%
-Ολλανδία: Σχεδόν 90%
-Γαλλία, Αγγλία: Περίπου 50%
Με τις διεθνείς τάσεις να δείχνουν προς ένα «παγκοσμιοποιημένο» μοντέλο, η συνδρομητική τηλεόραση είναι ιδιαίτερα ανοιχτή, ενώ ο ανταγωνισμός προέρχεται και από άλλους πόλους:
-Κανάλια ελεύθερης μετάδοσης
-Τηλεόραση μέσω διαδικτύου
-Online πλατφόρμες παροχής περιεχομένου (πχ Netflix)
Στην Ελλάδα, η συνολική βάση στο α' τρίμηνο του 2014 ξεπερνά τις 760 χιλιάδες.
-Τα τελευταία δύο χρόνια, η συνδρομητική τηλεόραση στην Ελλάδα έχει σημειώσει αξιοσημείωτους ρυθμούς ανάπτυξης, μετά και την είσοδο του ΟΤΕ στις υπηρεσίες μέσω δορυφόρου τον Οκτώβριο του 2011.
-Ο ΟΤΕ TV κατέγραψε εντυπωσιακή ανάπτυξη, προσελκύοντας μέσα σε διάστημα δύο ετών περίπου 200 χιλιάδες συνδρομητές. Στο τέλος του α' τριμήνου του 2014, η πελατειακή βάση του ΟΤΕ TV έφτασε τις 280 χιλιάδες.
Με την ολοκλήρωση της προτεινόμενης εξαγοράς και μέσα από τις οικονομίες κλίμακας που μπορούν να προκύψουν οι πελάτες θα απολαμβάνουν:
-περισσότερο περιεχόμενο
-καλύτερες υπηρεσίες
-ακόμη πιο συμφέρουσες τιμές
-μεγαλύτερη ευκολία από μία κοινή τεχνική λύση (1 πιάτο – 1 αποκωδικοποιητής).
Με τον τρόπο αυτό, αναμένεται ότι η διείσδυση θα αυξηθεί περαιτέρω, προσεγγίζοντας σταδιακά τους ευρωπαϊκούς μέσους όρους. Έτσι, όλο και περισσότερα νοικοκυριά θα έχουν πρόσβαση σε ποιοτικές και προσιτές υπηρεσίες τηλεόρασης.