To 1968, o κύριος Microsoft και ένας από τους πλουσιότερους ανθρώπους στον κόσμο, Μπιλ Γκέιτς, ιδρύει τον τεχνολογικό επιχειρηματικό κολοσσό.
Σε ηλικία 14 ετών.
Ένας άλλος μύθος της τεχνολογικής αγοράς, ο Στηβ Τζομπς, στα 20 είχε ήδη πλασάρει στην αγορά τους υπολογιστές Apple I και Apple II.
Αρκετά αργότερα, το 2004, ο 20χρονος Μαρκ Ζάκεμπεργκ, φοιτητής του Χάρβαρντ, αναστατώνει την πανεπιστημιακή κοινότητα αρχικά και τις ζωές μας στη συνέχεια, με το Facebook.
Ένας άλλος πιτσιρικάς, ο Jordan Casey, ιδρύει πριν από δύο χρόνια την Casey Games. Μια εταιρεία λογισμικού, που ειδικεύεται στα βιντεοπαιχνίδια για κινητές συσκευές iPhone και iPad.
"Ίδρυσα την εταιρεία το 2012, όταν ήμουν 12. Η Casey Games ειδικεύεται σε παιχνίδια για συσκευές iOS. Έχω δημιουργήσει εφαρμογή και για Android συσκευές, αλλά μέχρι στιγμής η κύρια ενασχόλησή μου είναι οι εφαρμογές για τα προϊόντα της Apple. Πάντως, ένας από τους στόχους μου είναι να επεκταθώ και σε εφαρμογές για Windows και Android κινητές συσκευές", λέει ο Casey στο news.gr.
"Η σχέση μου με τους υπολογιστές ήταν σαν να διάβαζα βιβλίο"
O πιτσιρικάς από την Ιρλανδία, είχε πάντοτε ιδιαίτερη σχέση με τους υπολογιστές. Από πολύ μικρός ξεκίνησε να ασχολείται με τον προγραμματισμό. Για εκείνον ήταν κάτι πολύ απλό και συνηθισμένο. "Σαν να διάβαζα ένα βιβλίο", όπως εξομολογείται.
Το έμφυτο ταλέντο του όμως δεν ήταν αρκετό από μόνο του. "Στην αρχή οι γονείς μου ήταν αρκετά σκεπτικοί ως προς την επιλογή μου. Σιγά σιγά, με την παρότρυνση του δασκάλου μου στο σχολείο, κατάλαβαν - παρά το γεγονός ότι και οι δύο ήταν λογιστές και δεν είχαν σχέση με το αντικείμενο - τι ακριβώς κάνω. Γι' αυτό και με στήριξαν με το παραπάνω".
Ακούγοντας κάποιος ότι ένας δωδεκάχρονος ξεκίνησε τη δική του επιχείρηση, ίσως να χαμογελούσε, τουλάχιστον αμήχανα. Για τον μικρό από την Ιρλανδία όμως, όλα αυτά είναι εντελώς φυσιολογικά. Η χώρα του, όπως εξηγεί, είναι ιδιαίτερα εξωστρεφής προς την επιχειρηματικότητα. "Υπάρχει μεγάλη βοήθεια για την έναρξη νέων επιχειρήσεων και το επίπεδο επενδύσεων είναι αρκετά υψηλό στη χώρα μου. Ενισχύουν τις επιχειρήσεις, με χαμηλό εταιρικό φόρο, ενώ υπάρχουν αρκετές ρυθμίσεις, οι οποίες ενθαρρύνουν τους νέους ανθρώπους να ξεκινήσουν μία καινούργια προσπάθεια.
"Τώρα δουλεύω ένα πρόγραμμα που αφορά στη δημιουργία ενός... ηλεκτρονικού δασκάλου. Με αυτό θα μπορεί ο δάσκαλος να διαχειρίζεται όλα τα δεδομένα, που αφορούν στους μαθητές του, με τη βοήθεια του cloud. Να ελέγχει τους βαθμούς στα διαγωνίσματα, τις παρουσίες των μαθητών και ο,τιδήποτε άλλο συμβαίνει στην τάξη. Στην πραγματικότητα μπορεί κανείς να διαχειριστεί όλη την τάξη από το iPad", λέει ο Jordan.
Μία επιχείρηση εξαιρετικά προσοδοφόρα
Tα έσοδα της επιχείρησης, είναι όπως παραδέχεται ιδιαίτερα ικανοποιητικά. "Δεν απαιτούνται πολλά χρήματα γι'αυτό που κάνω. Το μόνο που χρειάζεται είναι ένα laptop και το κατάλληλο λογισμικό. Πουλώντας την εφαρμογή μου κερδίζω ένα ποσοστό της τάξεως του 75% της αξίας της", τονίζει.
Η ατομική εταιρεία που επεκτείνεται
Η Casey Games ξεκίνησε ως ατομική επιχείρηση. Στη συνέχεια, σε συνεννόηση με κάποιους φίλους του από την Αγγλία και κάποια ακόμη άτομα που χρειάστηκαν, προστέθηκαν και νέα πρόσωπα στο σκηνικό.
Ο ίδιος περιγράφει τον εαυτό του, ως ένα απόλυτα συνηθισμένο παιδί της ηλικίας του. Καταφέρνει, όπως λέει, να μοιράζει τις υποχρεώσεις του στο σχολείο με τις επαγγελματικές του υποχρεώσεις, ενώ το Σαββατοκύριακο είναι αφιερωμένο στον εαυτό του. Οι δύο μέρες της εβδομάδας, τις οποίες αφιερώνει στο ποδόσφαιρο.
Ο Jordan Casey ονειρεύεται να μετακομίσει κάποια στιγμή στο Λονδίνο για να σπουδάσει και να δημιουργήσει τη δική του εταιρεία κολοσσό στα ηλεκτρονικά παιχνίδια. Μελλοντικός του στόχος να εξασφαλίσει χρηματοδότηση για την επιχείρησή του, και κάποια στιγμή να καταφέρει να την πουλήσει σε μία ακόμα μεγαλύτερη εταιρεία. Με βάση τις αρχές της υγιούς επιχειρηματικότητας. Αν λάβουμε υπόψη τα παραδείγματα των κολοσσών της τεχνολογικής αγοράς, οι πιθανότητες είναι με το μέρος του. Σε συνδυασμό με τις επιχειρηματικές του αρετές, δεν αποκλείεται να δούμε κάποια στιγμή τον... Ιρλανδό 'Μπιλ Γκέιτς', να γίνεται πραγματικότητα.