Η Heineken πηγαίνει Ισλάμ μέσω Αθηναϊκής Ζυθοποιΐας

ΤΟΥ ΝΕΚΤΑΡΙΟΥ Β. ΝΩΤΗ

Μια ακόμα μεγάλη πολυεθνική χρησιμοποιεί ως βάση της την Ελλάδα, για να στήσει τη δική της γραμμή παραγωγής και να στέλνει τα προϊόντα της σε άλλες χώρες. Πρόκειται για την πολυεθνική ζυθοποιία - κολοσσό, Ηeineken, η οποία άρχισε να μαθαίνει τις μπράντες της στους μουσουλμανους, κάνοντας χρήση των εργοστασίων, που έχει στη χώρα μας.

Και, φυσικά, δεν αναφερόμαστε στην μπίρα, αφού το αλκοόλ απαγορεύεται από τη μουσουλμανική θρησκεία, αλλά για μη αλκοολούχα προϊόντα.

Πρόκειται για το Fayrouz, που κυκλοφορεί σε τρεις γεύσεις (ανανάς, αχλάδι, βατόμουρο), και ήδη εξάγεται κυρίως στην Αφρική (Σουδάν, Σιέρα Λεόνε, Γουινέα), και σταδιακά και σε άλλες ηπείρους (ΗΠΑ, Καναδάς, Αυστραλία και Ινδία). 

Στο σχεδιασμό της εταιρείας είναι να εξυπηρετεί όλο το δίκτυο παγκοσμίως, μέσω των ελληνικών μονάδων, με εξαίρεση την Αίγυπτο και τη Σαουδική Αραβία, όπου οι εκεί ανάγκες θα καλύπτονται από το τοπικό εργοστάσιο.

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ 2013

Οι συνολικές πωλήσεις της Αθηναϊκής Ζυθοποιΐας έφτασαν την περυσινή χρονιά τα 315 εκατομμύρια ευρώ, και ο όγκος πωλήσεων αυξήθηκε κατά 1,8%. Η αύξηση των εξαγωγών κατά 9%, οι αυξημένες πωλήσεις του ΙΟΛΗ κατά 43% και της ΆΛΦΑ κατά 46%, οδήγησαν σε κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων, 32,3 εκατομμύρια ευρώ. Όσον αφορά στις ζημίες, αντί κερδών, που εμφάνισε στον ισολογισμό της, οφείλονται στην επιλογή της διοίκησης να αποσβέσει εφάπαξ το κόστος από τις αλλαγές στον τρόπο λειτουργίας της.

Πάντως, η ψήφος εμπιστοσύνης της εταιρείας στην Ελλάδα αποδεικνύεται και από το γεγονός ότι φέτος αναμένεται να καλυφθεί το 100% των αναγκών παραγωγής της από ελληνικό κριθάρι, στο πλαίσιο του μεγαλύτερου εν Ελλάδι προγράμματος συμβολαιακής καλλιέργειας, το οποίο ξεκίνησε πριν από έξι χρόνια.