ΑΠΟ ΤΟ ΝΕΚΤΑΡΙΟ Β. ΝΩΤΗ
Επιχειρώντας να εκμεταλλευθεί την ηγετική του θέση στην αγορά εμφιαλωμένου νερού, ο ΒΙΚΟΣ παρουσίασε τη νέα του σειρά αναψυκτικών, τα πρώτα στην Ελλάδα με φυσικό μεταλλικό νερό. Πρόκειται για επτά προϊόντα - κόλα, γκαζόζα, πορτοκαλάδα, λεμονάδα, βυσσινάδα, τόνικ και σόδα -, με τα οποία η εταιρεία επιδιώκει να αποκτήσει μερίδιο 10% - πλην κόλα -, όπως είχε αποκαλύψει το news.gr.
Διαβάστε ακόμα : Αναψυκτικά : Ποιος νέος παίκτης βάζει φωτιά στην αγορά
Γιατί, όμως, επιχειρείται αυτή η διείσδυση ;
Η ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΗΝ ΕΨΑ
"Προσπαθούμε να δημιουργήσουμε μια νέα κατηγορία, τα φυσικά μεταλλικά αναψυκτικά. Ερχόμαστε να δημιουργήσουμε κάτι καινούριο", δηλώνει ο επικεφαλής της οικογενειακής επιχείρησης από την Ήπειρο, Πέτρος Σεπετάς. Όπως εξηγεί, η εταιρεία παράγει ήδη αναψυκτικά για τα super market Lidl, από το 2005, στη μονάδα στο Καλπάκι. Με την είσοδό της στη θεσσαλική ΕΨΑ, εξαγοράζοντας το 25% πριν από δύο χρόνια, επιδίωξε ακόμα ενεργότερη εμπλοκή στη συγκεκριμένη αγορά. Στη συνέχεια, "τους προτείναμε να αυξήσουμε το ποσοστό μας, αλλά δεν το ήθελαν. Εμείς, πάντως, παραμένουμε ανοιχτοί για περαιτέρω συνεργασία". Έτσι, μετά από έρευνα 24 μηνών στο προϊόν, στη συσκευασία, ακόμα και στο πώμα του μπουκαλιού, κατέληξαν στο λανσάρισμά τους.
"ΦΥΣΙΚΗ ΕΞΕΛΙΞΗ"
"Για εμάς, η παραγωγή αναψυκτικών αποτελεί τη φυσική εξέλιξη από το νερό, που είναι η βάση του προϊόντος. Εκτός, λοιπόν, από την πρώτη ύλη, που προέρχεται από την Ήπειρο, οι χυμοί είναι ελληνικοί φυσικοί, από πορτοκάλια και λεμόνια της Πελοποννήσου", δηλώνει ο κύριος Σεπετάς, "για να δημιουργήσουμε τα φυσικά μεταλλικά αναψυκτικά".
Στην αρχή, θα έχουν όλα ζάχαρη και σε δεύτερη φάση εξετάζεται η παραγωγή light προϊόντων, πιθανότατα με στέβια.
Οι πρώτες συσκευασίες θα είναι πλαστικές, των 330 ml, και σχεδιάζεται η διάθεση μπουκαλιών 500 ml και 1 λίτρου, αλλά και από αλουμίνιο και γυαλί.
H εταιρεία έχει ήδη αρχίσει να καλύπτει όλη την αγορά του χονδρεμπορίου και εκτιμάται ότι, μέσα στον Ιούλιο, τα αναψυκτικά της θα έχουν παρουσία σε όλα τα super market.
"Οι τιμές θα κινούνται στο πλαίσιο της αγοράς", υποστηρίζει.
ΟΙ ΞΕΝΕΣ ΑΓΟΡΕΣ ΚΑΙ "ΤΑ ΔΙΚΑ ΜΑΣ ΚΕΦΑΛΑΙΑ"
Τα νέα προϊόντα θα θα διατίθενται άμεσα και στην κυπριακή αγορά, όπου το όνομα ΒΙΚΟΣ είναι ήδη γνωστό, και στόχος είναι και άλλες χώρες, σε δεύτερη, όμως, φάση. "Πάντα με δικά μας κεφάλαια και χωρίς δανεισμό", δηλώνει ο Πέτρος Σεπετάς, απαντώντας στην ερώτηση του news.gr για το ενδεχόμενο εισόδου στρατηγικού επενδυτή στην εταιρεία. Τα ίδια κεφάλαια της εταιρείας είναι στα 69 εκατομμύρια ευρώ, και τα ταμειακά διαθέσιμα στα 30 εκατομμύρια.
ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΧΥΜΟΥΣ, ΣΤΟ "ΤΡΕΛΟ" ΕΓΧΕΙΡΗΜΑ ΓΙΑ ΤΟ ΝΕΡΟ
Ο επικεφαλής της ΒΙΚΟΣ ξεκίνησε ως στέλεχος στην προβληματική εταιρεία παραγωγής χυμών ΚΟΝΖΑΚ, στην Άρτα, η οποία παρήγαγε προϊόντα για την ΑΜΙΤΑ και το Μαρινόπουλο. Όταν, στις αρχές της δεκαετίας του '90, αποφάσισε να ασχοληθεί με την εμφιάλωση νερού, όλοι τον αποθάρρυναν : "Είναι τρέλα αυτό, που πας να κάνεις. Δεν θα αντέξεις απέναντι στα μεγαθήρια", του έλεγαν. Και ο ίδιος τους διέψευσε.
ΤΟ "ΟΧΙ" ΣΤΟ ΖΑΓΟΡΙ
Πάντως, τίποτα από όλα αυτά δεν θα είχε συμβεί, σε ό,τι αφορά τα αναψυκτικά, αν ο Πέτρος Σεπετάς είχε πει το "Ναι" στην πρόταση των αδελφών Χήτου (ΖΑΓΟΡΙ) για συγχώνευση, το 1999. "Εκτιμούσαν ότι αν λειτουργούσαμε από κοινού, θα μπορούσαμε να αντιμετωπίσουμε καλύτερα τα μεγαθήρια της αγοράς. Εγώ, όμως, είχα διαφορετική άποψη και τελικά δικαιώθηκα, αφού πλέον είμαστε οι δύο ηγέτιδες δυνάμεις στο εμφιαλωμένο νερό".
Η συνέχεια στα ράφια των super market, όπου αναμένεται και η αντίδραση των υπολοίπων παικτών του κλάδου.