Η Dixons Retail plc και η Carphone Warehouse plc, ανακοίνωσαν την Πέμπτη 15 Μαΐου τη συγχώνευσή τους που δημιουργεί μία νέα, μοντέρνα, ψηφιακή αλυσίδα καταστημάτων, με σκοπό να κάνει τη ζωή των ανθρώπων ευκολότερη και καλύτερη. Το νέο σχήμα ονομάζεται Dixons Carphone plc και σε αυτό οι δύο εταιρείες συμμετέχουν ισότιμα με ποσοστό 50%.
Η εταιρεία Carphone Warehouse, που δραστηριοποιείται σε 7 ευρωπαϊκές χώρες, αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους παίκτες στη Μεγάλη Βρετανία, κατέχοντας ισχυρό μερίδιο στην αγορά της τηλεφωνίας, διαθέτοντας 2.000 καταστήματα.
Η Dixons Retail είναι μία από τις κορυφαίες Ευρωπαϊκές εταιρείες που εξειδικεύεται στη λιανική πώληση ηλεκτρικών ειδών μέσα από πολλαπλά κανάλια και στην παροχή συμπληρωματικών υπηρεσιών. Η εταιρεία απασχολεί περίπου 31.000 εργαζόμενους σε 12 χώρες. Κάθε χρόνο, περισσότεροι από 100 εκατομμύρια πελάτες πραγματοποιούν τις αγορές τους online και μέσα από τα καταστήματα.
Τα οφέλη που προκύπτουν από τη συγχώνευση της Dixons με την Carphone είναι τα εξής:
A. Οι δύο εταιρείες δραστηριοποιούνται σε συμπληρωματικές και όχι παρόμοιες αγορές, οι οποίες είναι συγκλίνουσες. Η Dixons κατέχει ηγετική θέση στον τομέα των ηλεκτρικών συσκευών και υπηρεσιών στην Ευρώπη. Η Carphone είναι μία από τις μεγαλύτερες αυτόνομες εταιρείες πανευρωπαϊκά, που δραστηριοποιείται στον τομέα των τηλεπικοινωνιών. Ο συνδυασμός των δύο εταιρειών δημιουργεί έναν πολύ δυνατό παίκτη στο χώρο του ψηφιακού εμπορίου, έτοιμο να ανταποκριθεί στις νέες τάσεις που διαμορφώνονται από το "διαδίκτυο των πραγμάτων" (“internet of things”), δηλαδή γύρω από συσκευές και αντικείμενα που θα είναι συνδεδεμένα μεταξύ τους, με το διαδίκτυο, αλλά και με πολλές λειτουργίες που θα αλλάξουν τις ζωές όλων μας προς το καλύτερο.
Β. Οι δύο εταιρείες συμπληρώνουν η μία την άλλη, γεγονός που επιφέρει ακόμα μεγαλύτερη ανάπτυξη, ανάγοντας την Dixons Carphone σε ηγέτη του «συνδεδεμένου» κόσμου σε όλη την Ευρώπη, με ένα δίκτυο 2.900 καταστημάτων. Η συγχώνευση αυτή διαφοροποιεί την εταιρεία, η οποία θα αποδίδει καλύτερα στο κοινό, τους προμηθευτές, τους πελάτες και τους μετόχους.
Γ. Η συγχώνευση θα δημιουργήσει σημαντικές συνέργειες, οι οποίες θα αποτελέσουν την αφορμή για ανάπτυξη σε νέα πεδία αγορών, και θα συμβάλλουν στη αναβάθμιση των ήδη υπαρχουσών.
Δ. Δημιουργείται μια πιο δυναμική πλατφόρμα για ανάπτυξη, μέσω της οποίας θα προβληθούν και θα αξιοποιηθούν τα πλεονεκτήματα των εταιρειών στον τομέα του ηλεκτρονικού εμπορίου και των υπηρεσιών για την υποστήριξη των πελατών. Συγκεκριμένα θα ενισχυθεί η τεχνολογία και μάλιστα ο ρόλος του internet ως εργαλείου διαχείρισης του νοικοκυριού της επόμενης ημέρας – "the age of connectivity is here".
Για την Κωτσόβολος αυτή η ενέργεια μόνο θετική μπορεί να θεωρηθεί διότι αφενός η εταιρεία δραστηριοποιείται ήδη στους νέους τομείς και αφετέρου με την παρουσία της Carphone Warehouse σηματοδοτείται, ακόμα πιο πολύ, η σημασία που αποδίδεται πλέον στις σύγχρονες τεχνολογίες, στο έξυπνο σπίτι, στη διασυνδεδεμένη οικονομία και γενικότερα στη χρήση των νέων τεχνολογιών στη ζωή μας. Επομένως, μπορεί στην Ελλάδα να μην αλλάζει κάτι, αλλά μέσα από αυτή τη συγχώνευση η Κωτσόβολος έρχεται ένα βήμα πιο κοντά στις νέες τεχνολογίες.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου Dixons, Sebastian James, δήλωσε: "Σήμερα οι κουλτούρες των δύο εταιρειών είναι εξαιρετικά παρόμοιες και είμαι εντυπωσιασμένος και ευχαριστημένος με τις δυνατότητες και τη διάθεση των νέων μας συνεργατών στην Carphone. Το γεγονός αυτό σε συνδυασμό με τις αποτελεσματικές μας ομάδες αλλά και με το momentum που έχουμε χτίσει τώρα στην Dixons εξασφαλίζουν την επιτυχία μας".