Δύο κολοσσοί της διαφημιστικής αγοράς, Omnicom και Publicis, κατέληξαν τελικά σε διαζύγιο την Πέμπτη, δίνοντας πρόωρο τέλος σε μία συμφωνία, η οποία θα δημιουργούσε τη μεγαλύτερη διαφημιστική εταιρεία στον κοσμο.
Ένα μίγμα διαφορετικών προσωπικοτήτων, διαφωνιών - ως προς τον τρόπο με τον οποίο θα έπρεπε να ολοκληρωθεί η συμφωνία και να γίνει η συγχώνευση - σε νομικά και φορολογικά ζητήματα, ήταν αρκετό για να βγάλει εκτός τροχιάς την πορεία της συμφωνίας εννέα μήνες μετά την έναρξη των διαπραγματεύσεων.
Σημειωτέον, η κατάρρευση της εν λόγω συμφωνίας αποτελεί καίριο πλήγμα και για τις δύο εταιρείς. Όταν ανακοινώθηκε η συγχώνευση το περασμένο καλοκαίρι, ξεκίνησε παράλληλα να εμφανίζεται ως ευκαιρία για τη δημιουργία ενός δυναμικού οργανισμού με δυνατότητα να εξυπηρετήσει από μικρούς έως μεγάλους πελάτες με ψηφιακές και παραδοσιακές υπηρεσίες.
Η συμφωνία ήταν μία απάντηση στην τεχνολογική μεταμόρφωση της βιομηχανίας, όπου η συλλογή και η πώληση προσωπικών πληροφοριών, εκατομμυρίων καταναλωτών αναπτύσσεται ραγδαία.
Η Omnicom , η οποία εδρεύει στη Νέα Υόρκη με επικεφαλής τον John D. Wren , αυξήθηκε μέσω εξαγορών και ήρθε να κυριαρχήσει στη Madison Avenue, δημιουργώντας μια οικογένεια οργανισμών, συμπεριλαμβανομένων των BBDO , TBWA και DDB . Η Publicis , η οποία εδρεύει στο Παρίσι με επικεφαλής τον Maurice Lévy , κατέχει τις Leo Burnett και Saatchi & Saatchi, μεταξύ άλλων οργανισμών .
Όταν ανακοινώθηκε η συμφωνία, οι εταιρείες συμφώνησαν ότι οι δύο άνδρες θα είναι συν-επικεφαλής για να ξεκινήσει και ότι μετά από 30 μήνες, με τον κ. Ρεν , ο οποίος είναι 60 , να γίνεται ο μοναδικός διευθύνων σύμβουλος , ενώ ο κ. Lévy , 71 ετών , θα να γίνόταν μη εκτελεστικός πρόεδρος . Με δεδομένο ότι και οι δύο εμφανίστηκαν ανυποχώρητοι, και παρά το γεγονό ότι βρέθηκαν κοντά στη συμφωνία, οι δύο ισχυρές προσωπικότητές τους συγκρούστηκαν με αποτέλεσμα την κατάρρευση της μεγάλης συμφωνίας.