Το άνοιγμα στην ελληνικά αγορά και τα είδη διατροφής που προτιμούν
Ένα άνοιγμα στην ελληνική αγορά έγινε πρόσφατα από εταιρείες από την Ιαπωνία που ενδιαφέρονται για ελληνικά τρόφιμα. Οι ενέργειες του Γραφείου Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων της Ελληνικής Πρεσβείας στο Τόκυο, απέδωσαν καρπούς και πυροδότησαν το ενδιαφέρον των ιαπωνικών επιχειρήσεων εισαγωγής τροφίμων για ελληνικά προϊόντα.
Μια από τις ιαπωνικές εταιρείες, η Cross-onCo. Ltd αναζητά ελληνικές εταιρείες που εξάγουν τρόφιμα τα οποία «μπορούν να αποθηκευτούν, να διανεμηθούν και να πωληθούν σε θερμοκρασία δωματίου», όπως αποξηραμένα τρόφιμα, ξηροί καρποί, κονσερβοποιημένα τρόφιμα και φρούτα, είδη ζαχαροπλαστικής, ζυμαρικά, τρόφιμα στιγμιαίας παρασκευής.
Η συγκεκριμένη εταιρεία είναι μια από τις πλέον ανερχόμενες μικρομεσαίου μεγέθους επιχειρήσεις της Ιαπωνίας, που εδρεύει στην Οσάκα. Η εταιρεία ιδρύθηκε στις 16 Απριλίου 2009. Oι πωλήσεις της ανέρχονται στα 1,4 δισ. γιέν ετησίως (11,2 εκ. ευρώ) και έχει ως concept να αποτελεί «σημείο συνάντησης» (cross), παραγωγών, διανομέων και καταναλωτών.
Ακόμη μια εταιρεία που επέδειξε ενδιαφέρον είναι η FarEastInc., η οποία ενδιαφέρεται για συνεργασία με ελληνικές επιχειρήσεις παραδοσιακών προϊόντων του κλάδου των τροφίμων, τα οποία είναι χαρακτηριστικά της κουλτούρας, του πολιτισμού και των παραδόσεων μίας περιοχής.
Μάλιστα, πρόκειται για μια εταιρεία που προτιμά συνεργάτες που έχουν μια «ενδιαφέρουσα ιστορία» η οποία μπορεί να υποστηρίξει το brand και την προώθηση των προϊόντων που πουλά. Στόχος της FarEastInc είναι να προωθεί προϊόντα από όλο τον κόσμο, ως φορείς πολιτισμού και παράδοσης.
Πρόσφατα διοργανώθηκε στο Τόκιο ημερίδα παρουσίασης ελληνικών προϊόντων. Μεταξύ αυτών που τράβηξαν ζωηρά το ενδιαφέρον των Ιαπώνων εισαγωγέων ήταν τα φυστίκια Αιγίνης αλλά και παραδοσιακά γλυκά από όλη την Ελλάδα.
Στο έγγραφο που δημοσιοποιήθηκε από την ελληνική πρεσβεία αναφέρεται χαρακτηριστικά ότι θα προτιμηθούν προτάσεις που θα γίνουν από προσωποποιημένους συνεργάτες.
«Προτείνεται η εκδήλωση ενδιαφέροντος και η επικοινωνία των ελληνικών επιχειρήσεων με τις συγκεκριμένες επιχειρήσεις, πραγματοποιηθεί μέσω του Γραφείου ΟΕΥ Τόκυο, δεδομένου ότι η επικοινωνία μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου δεν ενδείκνυται για τις ιαπωνικές επιχειρήσεις, λόγω του όγκου της ηλεκτρονικής αλληλογραφίας που λαμβάνουν, λόγω του φόβου «κακόβουλου λογισμικού», επειδή δεν ομιλούν την αγγλική, αλλά και λόγω της αυστηρότητας όσον αφορά στην «σπατάλη» εργατοωρών, κυρίως όμως λόγω κουλτούρας σύμφωνα με την οποία ο πιθανός συνεργάτης θα πρέπει να έχει συστηθεί από κάποιο φερέγγυο πρόσωπο ή θεσμό» όπως σημειώνεται σχετικά.