Περιέργως, η πασίγνωστη εταιρεία ηλεκτρονικών παιχνιδιών και κονσόλων Nintendo ιδρύθηκε το 1889 στο Κιότο της Ιαπωνίας, με αντικείμενο την πώληση καρτών Hanafunda (κάρτες σαν τις δικές μας τράπουλες). Οι κάρτες της Nintendo ήταν χειροποίητες και γρήγορα έγιναν πολύ δημοφιλείς.
Παρεμπιπτόντως, σε περίπτωση που απορείτε για την ετυμολογία του ονόματος, προέρχεται από τις ιαπωνικές λέξεις Nin (εμπιστεύσου) και ten-dou (παράδεισος), δηλαδή κάτι σαν “εμπιστεύσου τον παράδεισο”.
Το 1953, ο τότε διευθυντής της Nintendo, Χιρόσι Γιαμαούτσι, άρχισε να σκέφτεται το πόσο μπορεί να αντέξει μια βιομηχανία που παράγει παραδοσιακές τράπουλες. Κάτι έπρεπε να αλλάξει – και η αλλαγή έλαβε χώρα όταν η Ντίσνεϋ επέτρεψε στη Nintendo να εκτυπώσει κάρτες με τους δημοφιλείς χαρακτήρες κινουμένων σχεδίων, πράγμα που άνοιξε την πόρτα μιας νέας αγοράς για την ιαπωνική εταιρεία.
Με το καινούργιο, σαφώς νεαρότερο αγοραστικό κοινό, η Nintendo σημείωσε μεγάλη αύξηση στις πωλήσεις της, και επεκτάθηκε στους τομείς των ταξί, των ξενοδοχείων ημιδιαμονής, των εστιατορίων και της παραγωγής παιχνιδιών. Ωστόσο, μια απότομη πτώση των πωλήσεων οδήγησε την Nintendo να στρέψει το ενδιαφέρον της στα νεοεμφανιζόμενα τότε ηλεκτρονικά παιχνίδια. Αρχικά, αγόρασαν τα δικαιώματα διανομής της κονσόλας Magnavox Odyssey στην Ιαπωνία. Στη συνέχεια, αποφάσισαν να αναπτύξουν δικά τους βιντεοπαιχνίδια, με πρώτο το EVR Race και στη συνέχεια το πασίγνωστο πλέον Donkey Kong.
Παράλληλα με την επιτυχία του παιχνιδιού αυτού-όπου πρωταγωνιστεί ο φερώνυμος δημοφιλής πίθηκος- η εταιρεία ξεκίνησε να πειραματίζεται με φορητές κονσόλες όπως το Game & Watch – τον πρόγονο του Game Boy.
Το 1983, η Nintendo άρχισε να αναπτύσσει δικές της κονσόλες, λανσάροντας στην αγορά το Famicom (Family Computer), που άρχισε να πωλείται σε παγκόσμιο επίπεδο το 1985. Την ίδια χρονιά, η εταιρεία κυκλοφόρησε ένα παιχνίδι-ορόσημο, το Super Mario Bros, το οποίο κατά τη γνώμη μας δε χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις. Στις επόμενες τρεις δεκαετίες, η Nintendo κυκλοφόρησε μια πληθώρα από κονσόλες, φορητές και μη.
Σήμερα, συνεχίζει να κυριαρχεί στο χώρο των βιντεοπαιχνιδιών και δε φαίνεται κανείς άξιος αντίπαλος που να μπορεί να τη ρίξει από το θρόνο της, κάτι το αξιοθαύμαστο για μια εταιρεία που ξεκίνησε σαν μια απλή κατασκευάστρια τραπουλών το 1889.