Ξεκίνησε ως διαφημιστική καμπάνια και εξελίχθηκε σε καταναλωτική φρενίτιδα
Η Ημέρα των Εργένηδων (Singles Day) ίσως να μην είναι πολύ γνωστή έξω από την Κίνα, αλλά είναι μια γιορτή που έχει μετατραπεί σε μια ημέρα καταναλωτικής φρενίτιδας, όπου ξοδεύονται πολλά δισεκατομμύρια δολάρια, χάρη στην Alibaba.
Ο αρχιτέκτονας αυτής, ο σημερινός διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Ντάνιελ Τζανγκ, την ξεκίνησε για να προωθήσει μια νέα πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου, εξηγεί το αμερικανικό δίκτυο CNBC. Η 11η Νοεμβρίου είναι γνωστή ως η Ημέρα των Εργένηδων στην Κίνα και από πολλούς θεωρείται, ότι ξεκίνησε τη δεκαετία του ’90 στα πανεπιστήμια από άνδρες που γιόρταζαν την εργένικη ζωή τους. Το 2009 η Alibaba προχώρησε στην πρώτη καταναλωτική καμπάνια για τη συγκεκριμένη ημέρα, προσφέροντας γενναίες εκπτώσεις στην πλατφόρμα αγορών Tmall.
Η Tmall είναι μία από τις βασικές πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου της Alibaba. Ξεκίνησε το 2008 με την ονομασία Taobao Mall και το 2009 ο Τζανγκ αποφάσισε να διοργανώσει την ημέρα αγορών της 11ης Νοεμβρίου για να προωθήσει το εμπορικό σήμα. Η Alibaba είδε την ακαθάριστη αξία των εμπορευμάτων της -την αξία όλων των προϊόντων που πωλούνται μέσα από τις πλατφόρμες της- να διαμορφώνεται στα 7,8 εκατ. δολάρια κατά την Ημέρα των Εργένηδων το 2009. Πέρσι, οι πωλήσεις ξεπέρασαν τα 25 δισ. δολάρια, με την 11η Νοεμβρίου να αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα παγκοσμίως events αγορών.
Για τον Τζανγκ αυτό ήταν κάτι απρόσμενο. «Ποτέ δεν περίμενα, ότι θα μπορούσαμε να μετατρέψουμε την εκδήλωση αυτή σε μια εμπορική ημέρα για όλη την κοινωνία», δήλωσε ο Τζανγκ στο CNBC, σε συνέντευξή του που δημοσιεύθηκε σήμερα. «Νομίζω ότι πρόκειται για φαινόμενο», πρόσθεσε. Σε πρόσφατη ομιλία του, δεσμεύθηκε ότι η φετινή Ημέρα των Εργένηδων θα είναι ακόμα μεγαλύτερη, σε ό, τι αφορά το μέγεθος και την έκτασή της, χωρίς ωστόσο να δίνει στη συνέντευξή του στο CNBC στόχους για τις φετινές πωλήσεις.