Υπάρχει ένας πολύ… πονηρός λόγος πίσω από αυτή την επιλογή
Προσπαθήστε να σκεφτείτε μερικά λογότυπα από τα πιο γνωστά και αγαπημένα σας φαστ φουντ. Σχεδόν σίγουρα θα διαπιστώσετε ότι όλα έχουν το κόκκινο ή το κίτρινο χρώμα ή και τα δυο (λ.χ. τα Mc Donald’s έχουν και τα δυο). Τυχαίο; Καθόλου!
Είναι κοινό μυστικό ότι θα χρώματα επηρεάζουν τις διαθέσεις μας.
Έτσι, οι αλυσίδες φαστ φουντ θα ήθελαν να καταφέρουν να μας κάνουν να πεινάσουμε, λογικό;
Το κόκκινο χρώμα, λοιπόν, έχει αντίκτυπο στα κέντρα εκείνα του εγκεφάλου μας που σχετίζονται με την επιθυμία, την ισχύ αλλά και την αγάπη, τον έρωτα, την ευχαρίστηση (δεν είναι τυχαίο που τα πάντα του Αγίου Βαλεντίνου γίνονται κόκκινα). Από την άλλη, το κίτρινο χρώμα, εκτός ότι ταιριάζει με το κόκκινο, ιντριγκάρει αισθήματα οικειότητας, ζεστασιάς, χαράς ενώ έχει αποδειχτεί επιστημονικά ότι κάνει τους ανθρώπους να πεινάνε περισσότερο.
Οι ειδικοί της ψυχολογίας του μάρκετινγκ κάνουν λόγο για τη «Θεωρία της Κέτσαπ και της Μουστάρδας». Όπως εξηγεί στο Metro UK ο ειδικός σε θέματα μάρκετινγκ και ιδρυτής του Business Academy, Nikki Hesford «Το μάρκετινγκ στοχεύει στο να κάνει τους ανθρώπους να εμπλέκονται συναισθηματικά (με αγαθά, υπηρεσίες, εταιρείες κλπ), τη δημιουργία αφηγήσεων, την εκπλήρωση ελπίδων, ονείρων… Τα χρώματα παίζουν πρωταγωνιστικό ρόλο σε αυτό εξαιτίας του πώς επιδρούν στο υποσυνείδητο».
Έτσι και ο συνδυασμός κίτρινο και κόκκινο (όπως λέει η «Θεωρία της Κέτσαπ και της Μουστάρδας») μας ωθούν υποσυνείδητα να αφήσουμε ό,τι κάνουμε χάριν ενός νόστιμου γεύματος ή σνακ. Εκτός του ότι μας φέρνουν απευθείας στο μυαλό, λοιπόν, τις διάσημες σάλτσες που βάζουμε πάνω από ένα λαχταριστό πιάτο τηγανιτές πατάτες, ιντριγκάρουν συναισθήματα ζεστασιάς και ικανοποίησης.
Απεναντίας, όσες εταιρείες θέλουν να υποδηλώσουν ότι προσφέρουν υγιεινές επιλογές διατροφής αλλά και έχουν αυξημένη περιβαλλοντική συνείδηση, χρησιμοποιούν στα λογότυπά τους το πράσινο και τα χρώματα της Γης…