Το Κάιρο έχει σύμβαση ανακατασκευής τεθωρακισμένων ενώ η Βαγδάτη ενδιαφέρεται για τα «Χάμερ»
Για τις θετικές εξελίξεις που προοιωνίζουν ένα ευοίωνο μέλλον για την Ελληνική Βιομηχανία Οχημάτων (ΕΛΒΟ), μίλησε ο γενικός εμπορικός διευθυντής της εταιρείας Δημήτρης Κατερτζής, ύστερα από σχετικές ερωτήσεις του ΑΠΕ.
Ο κ. Κατερτζής τόνισε, ότι «εάν αυτά που εξελίσσονται το τελευταίο διάστημα ευοδωθούν και σε συνδυασμό με την συνεργασία της βιομηχανίας με τον ΟΑΣΘ, τότε για τα επόμενα 3 με 5 χρόνια η βιομηχανία δεν θα απασχολήσει την ελληνική κυβέρνηση». Σύμφωνα με τον ίδιο, έχει ήδη υπογραφεί η διακρατική σύμβαση μεταξύ των Ελλάδας και Αιγύπτου για την ανακατασκευή 92 τεθωρακισμένων αρμάτων μάχης τύπου BMP1 (τα λεγόμενα ΤΟΜΑ) και όπως διευκρίνισε, αφορά σε ένα τετραετές πρόγραμμα ύψους 5 έως 6 εκατ. ευρώ. Όπως εξήγησε ο κ. Κατερτζής «η ΕΛΒΟ θα βάλει τη δουλειά, ενώ τα υλικά και το know how, για την ανακατασκευή των προαναφερόμενων αρμάτων, θα το πάρουμε από το εξωτερικό».
Διευκρίνισε ότι το προαναφερόμενο πρόγραμμα ήταν αρχικά διετίας, ωστόσο όπως είπε, «αναγκαστήκαμε να το κάνουμε τετραετίας, λόγω έλλειψης budget της αιγυπτιακής κυβέρνησης, αλλά και της υποτίμησης της λίρας, που τον Αύγουστο ήταν ένα ευρώ προς επτά λίρες και σήμερα η αναλογία διαμορφώνεται σε ένα προς 23».
Στις εγκαταστάσεις της ΕΛΒΟ υψηλόβαθμο κλιμάκιο από το Ιράκ
Το δεύτερο θετικό νέο για το μέλλον της ΕΛΒΟ αφορά, σύμφωνα με τον κ. Κατερτζή, την επίσκεψη επταμελούς κλιμακίου από το υπουργείο Εσωτερικών και Δημόσιας Τάξης του Ιράκ υπό τον αναπληρωτή υπουργό στις εγκαταστάσεις της ελληνικής βιομηχανίας, που έγινε στο διάστημα 13-17 Μαρτίου. «Δήλωσαν ενθουσιασμένοι με τα "Χάμερ" που κατασκευάζει η ΕΛΒΟ», επεσήμανε ο κ. Κατερτζής και γνωστοποίησε, ότι την τρέχουσα περίοδο εξελίσσεται η διαδικασία κατάθεσης προσφοράς και αξιολόγησης. Ο ίδιος διατύπωσε την εκτίμηση, ότι εντός του επόμενου τριμήνου-τετραμήνου θα υπάρξει η θετική συμφωνία μεταξύ των δύο πλευρών, για ένα πρόγραμμα που «θα αφορά σε 250 με 300 "Χάμερ" της ΕΛΒΟ, ύψους πολλών εκατομμυρίων ευρώ και σίγουρα άνω των 50 εκατ. ευρώ».
Από την πλευρά τους οι εργαζόμενοι της ΕΛΒΟ δήλωσαν ικανοποιημένοι με τις εξελίξεις, επισημαίνοντας ωστόσο, ότι «προκειμένου να εξασφαλιστεί το μέλλον και η τύχη της βιομηχανίας, βασικό ζητούμενο αποτελεί να ξεκαθαρίσει το ιδιοκτησιακό καθεστώς της ειδικής εκκαθάρισης, στο οποίο βρίσκεται η βιομηχανία από τον Ιανουάριο του 2014». Στο πλαίσιο αυτό ζήτησαν και από τον πρόεδρο του ΟΑΣΘ Στέλιο Παππά, να τους βοηθήσει προς την κατεύθυνση ορισμού ενός ραντεβού με τον υπουργό Οικονομικών, Ευκλείδη Τσακαλώτο.