Η Κωτσόβολος δίνει τη συνταγή της ανάπτυξης επιχειρήσεων κατά την κρίση

Η Κωτσόβολος δίνει τη συνταγή της ανάπτυξης επιχειρήσεων κατά την κρίση

«Η οικονομία χρειάζεται νέες επενδύσεις για να ανακάμψει» λέει ο Αντιπρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας – μέλους του ομίλου Dixons Carphone Plc

Την συνταγή της ανάπτυξης και της ευημερίας των επιχειρήσεων στη διάρκεια της κρίσης, ανέπτυξε μιλώντας στο πρακτορείο Bloomberg ο Ανδρέας Αθανασόπουλος, Αντιπρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Κωτσόβολος

Ο κ. Αθανασόπουλος ανέφερε ότι η εταιρεία έχει αναλάβει το μερίδιο ευθύνης που τις αναλογεί για τη βελτίωση της Ελληνικής οικονομίας.

Ο Aντιπρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Κωτσόβολος, που ανήκει στον Όμιλο Dixons Carphone Plc – έχει διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στην ανάκαμψη της εταιρείας μέσω της αύξησης των επενδύσεων και όχι μόνο της μείωσης των κοστών.

«Για να αντιστρέψουμε τα οικονομικά αποτελέσματα έπρεπε είτε να μειώσουμε όλες τις λειτουργείες της εταιρείας ελπίζοντας να γίνουν πιο κερδοφόρες ή να προσπαθήσουμε να αναπτύξουμε τα μεγέθη μας για να μπορούμε να εκμεταλλευθούμε τις οικονομίες κλίμακος και φάσματος που θα προέκυπταν» αναφέρει ο κ. Αθανασόπουλος.

Η εταιρεία επέλεξε να εφαρμόσει τη δεύτερη στρατηγική και η επιλογή απέδωσε καρπούς, σύμφωνα με τον κ. Αθανασόπουλο.  Για το οικονομικό έτος που λήγει τον Απρίλιο, η Κωτσόβολος αναμένει να καταγράψει κέρδη 13 εκατομμυρίων ευρώ ($16 εκατομμύρια), σε αντίθεση με τη ζημιά 5.2 εκατομμυρίων ευρώ που καταγράφηκε το 2013 όταν ανάλαβε τα καθήκοντά του ο κύριος Αθανασόπουλος. Η τεράστια αλλαγή που έγινε στην εταιρεία, ανέδειξε την Κωτσόβολος ως τη μονάδα με το μεγαλύτερη αύξηση στα έσοδα της Αγγλικής εταιρείας Dixons Carphone Plc.

Παρόλο που η Ελληνική οικονομία βρίσκεται ακόμα σε ύφεση – με την εθνική παραγωγή να έχει μειωθεί 26 τοις εκατό από το 2008 και τον κλάδο του λιανεμπορίου να έχει συρρικνωθεί 54 τοις εκατό, οι εταιρείες όπως η Κωτσόβολος διαπιστώνουν ότι με τη σωστή στρατηγική, υπάρχουν περιθώρια κέρδους στην Ελλάδα. Ο κύριος Αθανασόπουλος είπε ότι η Κωτσόβολος  έχει βελτιώσει την κερδοφορία της επενδύοντας σε προϊόντα και επιχειρήσεις που απευθύνονται σε μια αγορά που είναι ευαίσθητη απέναντι στο κόστος.

Καταναλωτές που δίνουν έμφαση στη σχέση ποιότητας - τιμής

Η εταιρεία έχει επιδιώξει «να αξιοποιήσει την παρουσία της στην αγορά και να αυξήσει τις πωλήσεις σε προϊόντα και υπηρεσίες σε όλες τις κατηγορίες», αναφέρει ο Διευθύνων Σύμβουλος της Κωτσόβολος.

Η εταιρεία έχει επίσης αξιοποιήσει την τεχνολογία για να βοηθήσει τους καταναλωτές να μειώσουν το κόστος που αφορά μεταξύ άλλων, σε πηγές ενέργειας. «Ένας άλλος βασικός παράγοντας που συνέβαλε στην επίτευξη των στόχων μας αυτών, ήταν και η ικανότητά μας να παρατείνουμε τη διάρκεια ζωής των περιουσιακών στοιχείων των ελληνικών οικογενειών», πρόσθεσε ο κύριος Αθανασόπουλος. «Η στρατηγική αυτή ήταν απόρροια της ανάγκης που υπήρχε στην αγορά για αντιμετώπιση της συνεχιζόμενης επιδείνωση της ψυχολογίας των καταναλωτών και η μείωση του διαθέσιμου εισοδήματος των πελατών» δήλωσε ο κύριος Αθανασόπουλος. Από την αρχή της ύφεσης της Ελλάδας το 2008, το διαθέσιμο εισόδημα των νοικοκυριών έχει μειωθεί κατά 33 τοις εκατό.

Επενδύσεις

Από το 2013 μέχρι τον Απρίλιο του 2017, η Κωτσόβολος τετραπλασίασε τις επενδύσεις της. Κατά τη διάρκεια του τρέχον οικονομικού έτους, ενδέχεται να εφαρμόσει ένα επιπλέον επενδυτικό πρόγραμμα ύψους 4 εκατομμυρίων ευρώ.

Παρόλο που η Κωτσόβολος μείωσε τον αριθμό των καταστημάτων από 99 σε 94, ο αριθμός των εργαζομένων αυξήθηκε από 1.700 το 2014, σε 2.100 στα μέσα του 2017. Η εταιρεία επένδυσε στην ανακαίνιση υφιστάμενων καταστημάτων ή στην μεταφορά ορισμένων σε μεγαλύτερους και πιο λειτουργικούς χώρους.

Plunging

Σύμφωνα με την ελληνική στατιστική υπηρεσία (ΕΛΣΤΑΤ), από την αρχή της ύφεσης το 2008 οι δαπάνες των νοικοκυριών μειώθηκαν κατά περίπου 33%.

Σύμφωνα με τον κ. Αθανασόπουλο, οι επενδύσεις όπως αυτές της Κωτσόβολος είναι καθοριστικές για μια σταθερή ανάκαμψη στην Ελλάδα που ήταν το επίκεντρο της οικονομικής κρίσης στην Ευρώπης πριν από περίπου μια δεκαετία. Για να αναβιώσει η οικονομία, θα χρειαστεί «ένα γενναιόδωρο και σταθερό επενδυτικό κύμα μέσα και έξω από τη χώρα.» «Οι επενδύσεις αυτές θα μπορούσαν να αυξήσουν την ανταγωνιστικότητα της χώρας και να προωθήσουν τη δημιουργία πλούτου,» συνέχισε ο κύριος Αθανασόπουλος.

Η μια δεκαετία κρίσης στη χώρα «πρέπει να αποτελέσει προειδοποίηση για το πώς να προχωρήσουμε από εδώ και μπρος και όχι κατευναστικός παράγοντας» δήλωσε ο Αθανάσοπουλος, προσθέτοντας ότι η χώρα «πρέπει να παρουσιάσει ένα ολοκληρωμένο και βιώσιμο σχέδιο καθώς κινείται προς την έξοδο από τα μνημόνια». Η Ελλάδα κατευθύνεται προς την ολοκλήρωση του τρίτου προγράμματος διάσωσης, το οποίο λήγει τον Αύγουστο.

What’s next

Η στρατηγική της Κωτσόβολος συνέβαλε στην ανάδειξη της ελληνική μονάδα του Dixons Carphone ως νικητή της ομάδας. Στο τέλος του τρίτου τριμήνου του οικονομικού έτους, τα έσοδα της μονάδας αυξήθηκαν κατά 23 τοις εκατό – σχεδόν τριπλάσια από τα κέρδη του ομίλου Nordics (8 τοις εκατώ) και σε σύγκριση με την αύξηση της τάξης του ένα τοις εκατό στην Ιρλανδία και στην εγχώρια αγορά του Dixons.

Για τον κ. Αθανασόπουλο, η ανάπτυξη, αν και ισχυρή, είναι «ανεπαρκής για το μέλλον». Πλέον ο αντιπρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Κωτσόβολος διερευνά νέους τρόπους επενδύσεων στην Ελλάδα. Ο κύριος Αθανασόπουλος έχει εστιάσει στη βελτίωση των δυνατοτήτων της εταιρείας στους τομείς της αυτοματοποίησης των σπιτιών, της εξυπηρέτησης πελατών, των χρόνων απόκρισης στις εγγυήσεις και γενικότερα της ικανότητάς μας να είμαστε πιο κοντά στους πελάτες και τις ανάγκες τους πριν και μετά τις αγορές προϊόντων.