Η υψηλή φορολογία και το αβέβαιο πολιτικό περιβάλλον είναι οι βασικοί λόγοι, που κρατάνε πίσω την κατανάλωση μπύρας και προβληματίζουν την Αθηναϊκή Ζυθοποιία.
Έτσι σχολίασε την κατάσταση στην αγορά ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Ζωούλλης Μηνά, προσθέτοντας ότι το θέμα των φόρων αποτελεί τροχοπέδη και για την ευρύτερη ανάπτυξη της εγχώριας αγοράς.
Παρ΄ όλα αυτά, είπε ότι τα επενδυτικά σχέδια για το 2015 δεν αλλάζουν, καθώς η επιχείρηση εξακολουθεί να υποστηρίζεται από τη μητρική Heineken στην υλοποίηση των πλάνων της.
Σημείωσε ακόμα πως οι Ολλανδοί έχουν στραμμένο το βλέμμα τους κυρίως στη Ρωσία, κάτι που απασχολεί και τις εν Ελλάδι επιχειρήσεις του κλάδου, λόγω της αναμενόμενης μείωσης των τουριστών, που θα σημάνει και μείωση της κατανάλωσης. Αξίζει να σημειωθεί ότι η Αθηναϊκή Ζυθοποιία κάλυψε φέτος μέρος της μείωσης της κατανάλωσης από την εσωτερική αγορά μέσω της ανόδου του τουρισμού (έχασε 80.000 λίτρα εσωτερικής κατανάλωσης, κέρδισε 40.000 λίτρα τουριστικής).
Σε ό,τι αφορά τη φορολογία, η αύξηση του ειδικού φόρου κατανάλωσης κατά 300% από το 2010 και οι υπόλοιποι φόροι, που βαρύνουν το προϊόν, σίγουρα δε βοηθούν την αγορά, που αναμένεται να κλείσει στο -3% φέτος.
Για την Αθηναϊκή Ζυθοποιία, η πτώση εκτιμάται στο 1,5%, με το μερίδιό της να διαμορφώνεται στο 53%. Η εταιρεία έχει ήδη αναλάβει πρωτοβουλίες, ζητώντας τη μείωση των συντελεστών.