Ποζρικίδης : “Οι επιχειρήσεις ξαναγυρίζουν στη ΔΕΘ”

Ένας στους τρεις φετινούς εκθέτες της Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης δε συμμετείχαν την τελευταία διετία. Αυτό αποδεικνύει, σύμφωνα με το διευθύνοντα σύμβουλο της ΔΕΘ-HELEXPO, Κυριάκο Ποζρικίδη, ότι οι επιχειρήσεις ξαναγυρίζουν στην πάλαι ποτέ απαξιωμένη έκθεση, γιατί βλέπουν ότι έχουν να κερδίσουν. Ο κύριος Ποζρικίδης μιλά στο news.gr για τις δυσκολίες αποχαρακτηρισμού της έκθεσης από κρατικοδίαιτη, για τα μελλοντικά σχέδια και για το ενδεχόμενο να μεταφερθεί η ΔΕΘ εκτός του κέντρου της πόλης.

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΣΤΟ ΝΕΚΤΑΡΙΟ Β. ΝΩΤΗ

Πόσο δύσκολο σας ήταν να αλλάξετε το χαρακτήρας της διεθνούς έκθεσης και να μειώσετε την κρατική συμμετοχή;

Ήταν πάρα πολύ δύσκολο να αλλάξει, γιατί στις καλές εποχές, που ζήσαμε όλοι και τώρα δε ζούμε, είχαμε τη συμμετοχή του κρατικού τομέα. Πλέον αυτά δεν υπάρχουν. Υπάρχουν κάποιες συμμετοχές, που περιορίζονται στο 5% περίπου, οι οποίες έτσι κι αλλιώς θα γίνονταν, γιατί είναι προγράμματα συγκεκριμένων υπουργείων, όπου λόγω της ευρωπαϊκής χρηματοδότησης, έχουν υποχρεωτικά το κονδύλι της δημοσιότητας για να γίνει τι πρόγραμμα ευρύ γνωστό στον κόσμο.

Με δεδομένο ότι οι ξένες συμμετοχές είναι ιδιαίτερα ενισχυμένες φέτος, πώς μπορεί η ΔΕΘ να αποτελέσει σημείο αναφορές σε διεθνές επίπεδο, κατ΄ αρχήν σε ευρωπαϊκό ;

Έχει πάρα πολύ δρόμο ακόμα, στην αρχή είμαστε και ο αγώνας είναι δύσκολος και διαρκής, γιατί οι συνθήκες στην αγορά αλλάζουν κάθε μέρα. Οι γενικές εκθέσεις σε όλο τον κόσμο έχουν μια φθορά, διότι υπάρχει η ανάπτυξη των κλαδικών εκθέσεων, όπου οι εταιρείες πηγαίνουν εκεί για το Β2Β και είναι πάρα πολύ λογικό. Συνεπώς, έχουμε μια μεγέθυνση των κλαδικών – εμείς έχουμε περί τις 25.

Το πλεονέκτημα της γενικής έκθεσης είναι πως είναι καταναλωτική, B2C. Όποια εταιρεία θέλει να προωθήσει το προϊόν της στον τελικό καταναλωτή, είναι μία εξαιρετική ευκαιρία. Δεν υπάρχει άλλο εργαλείο, που να σου δίνει πρόσωπο με πρόσωπο επικοινωνία με 200.000 κόσμο.

Αυτό είναι το μεγάλο πλεονέκτημα.

Για να έρθει, όμως, αυτός ο τελικός χρήστης του προϊόντος, θα πρέπει να υπάρχουν θέλγητρα. Το εμπορικό δεν αρκεί από μόνος του, αλλά θα πρέπει να δημιουργήσεις ένα πακέτο για να μπορεί ο κόσμος να δει.

Ο επιχειρηματίας αυτό που ψάχνει, αλλά και να ικανοποιούμε το εμπορικό κομμάτι, το εκπαιδευτικό, ακόμα και το ψυχαγωγικό.

Δηλαδή, να φτιάξουμε ένα πακέτο ελκυστικό για τον επισκέπτη της έκθεσης. Αυτή είναι η συνταγή, που τα δύο τελευταία χρόνια μας έδωσε τα αποτελέσματα, που ξέρετε. Και βλέπετε ότι και φέτος φαίνεται να πηγαίνουμε σε ακόμα καλύτερα αποτελέσματα.

“Δεν είμαστε ΚΕΠ”

“Δεν είμαστε ούτε ΚΕΠ, ούτε δημοτική επιχείρηση”, τονίζει με νόημα ο κύριος Ποζρικίδης. “Είμαστε στον ελεύθερο ανταγωνισμό. Ανταγωνιζόμαστε από καλές ιδιωτικές εταιρείες οργάνωσης εκθέσεων στην Ελλάδα, ως και εκθέσεις στην Κωνσταντινούπολη, στο Βελιγράδι και σε όλα τα Βαλκάνια και την ανατολική Μεσόγειο. Αυτούς ανταγωνιζόμαστε. Άρα, θα πρέπει να παίξουμε με όρους αγοράς, να έχουμε την απαιτούμενη ευελιξία για να έχουμε τον ηγετικό ρόλο, που χρειάζεται και έτσι της πρέπει, της ΔΕΘ.

Τα οικονομικά αποτελέσματα μας χαροποιούν ιδιαίτερα, δείχνει ότι οι εταιρείες μας εμπιστεύονται.

Το 35% των εκθετών φέτος στη ΔΕΘ είναι εκθέτες, που δε συμμετείχαν τα προηγούμενα δύο χρόνια. 'Αρα, αυτό σημαίνει ότι οι επιχειρήσεις ξαναγυρίζουν, βλέπουν πως έχουν να κερδίσουν.

Γιατί, αν δεν είχαν να κερδίσουν τίποτα, και δωρεάν να έδινες τους χώρους, δεν θα έρχονταν. Γιατί, πάλι κόστος προκύπτει.

Σκεφτείτε ότι ήρθε μεγάλη εταιρεία και έκανε πανελλαδική παρουσίαση μοντέλου αυτοκινήτου. Άρα, βλέπουν ότι πηγαίνουμε σε ένα άλλο επίπεδο, ότι μπορούν να έχουν αποτελεσματικότητα”.

Είναι στις προθέσεις σας η έκθεση να μεταφερθεί εκτός πόλης ;

Πρέπει να τηρούνται προδιαγραφές για να γίνει ένα εκθεσιακό κέντρο, με βάση τα standards της διεθνούς ένωσης. Αν ικανοποιηθούν όλα αυτά (απόσταση από αεροδρόμιο, ξενοδοχεία 4 και 5 αστέρων κλπ.), και η Ελλάδα ανακάμψει από την κρίση και μπούμε σε άλλες εποχές, γιατί, για να γίνει ένα σύγχρονο εργασιακό κέντρο, χρειάζονται μεγάλες επενδύσεις. Αυτά τα χρήματα δεν υπάρχουν, για να μη γελιόμαστε. Προσπαθούμε να ορθοποδήσουμε και δεν είναι προτεραιότητα ένα εκθεσιακό κέντρο. Από την άλλη, το πλεονέκτημα του εκθεσιακού κέντρου της Θεσσαλονίκης είναι ότι βρίσκεται στην καρδιά της πόλης.

Ο πολλαπλασιαστής των εκθέσεων είναι 7 με 10 φορές πάνω από τον πρωτογενή τζίρο. Υπολογίσαμε ότι στην τελευταία Agrotica διαχύθηκαν στην αγορά από τους 35 χιλιάδες επισκέπτες, περίπου 40 εκατομμύρια ευρώ. Στην παρούσα συγκυρία, νομίζω ότι δεν υπάρχει καμία δυνατότητα μετακίνησης. Μόνο αναβάθμιση με τη λειτουργία παράλληλα ενός μητροπολιτικού πάρκου. Από κει και πέρα, όταν οι συνθήκες το επιστρέψουν και υπάρχουν οι κατάλληλες υποδομές, σκεφτόμαστε για έναν άλλο χώρο.

Σχεδιάζετε κάποια καινούρια έκθεση ;

Την άνοιξη του 2015, βάζουμε μια καινούρια έκθεση, που λέγεται Freskon και αφορά στα φρέσκα φρούτα και λαχανικά. Είμαστε καλοί στον πρωτογενή τομέα, με την Agrotica και τη Ζootechnia.

Επίσης, η ART Αθήνα αποκτά αδερφάκι στη συμπρωτεύουσα, που θα λέγεται ART Θεσσαλονίκη.