Δυνατότητα ακύρωσης, επεξεργασίας και επανυποβολής αιτήσεων σε όσους αντιμετώπισαν προβλήματα με αυτές
Την δυνατότητα να ακυρώσουν, να επεξεργαστούν και να υποβάλουν εκ νέου την αίτησή τους για το πρόγραμμα «Εξοικονόμηση κατ' οίκον ΙΙ» έχουν όσοι δυνάμει δικαιούχοι αντιμετώπισαν προβλήματα με αυτή.
Μετά από παρέμβαση του Συνηγόρου του Πολίτη στο Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας και το Εθνικό Ταμείο Επιχειρηματικότητας & Ανάπτυξης (ΕΤΕΑΝ), αποφασίστηκε να δοθεί νέα ευκαιρία καθώς παρουσιάστηκαν προβλήματα κατά την έναρξη λειτουργίας του προγράμματος.
Σύμφωνα με το σχετικό δελτίο που εξέδωσε ο Συνήγορος, οι ανωτέρω φορείς ενημέρωσαν, επίσης, ότι δεσμεύτηκαν επιπλέον πόροι, προκειμένου να απορροφηθούν και «επιλαχούσες» αιτήσεις, που πληρούσαν κατά τα λοιπά τις προβλεπόμενες προϋποθέσεις.
Κατά την έναρξη λειτουργίας του πληροφοριακού συστήματος υποδοχής αιτήσεων του προγράμματος «Εξοικονόμηση κατ' οίκον ΙΙ» στις Περιφέρειες Ηπείρου, Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, Κεντρικής Μακεδονίας, Θεσσαλίας και Δυτικής Ελλάδας, διαπιστώθηκαν τόσο γενικά προβλήματα, όπως η κυμαινόμενη αδυναμία πρόσβασης των χρηστών στο σύστημα, όσο και ειδικότερα, όπως η μη ταυτοποίηση φορολογικών στοιχείων στην περίπτωση κτισμάτων που αποκτήθηκαν μετά την τελευταία δήλωση φορολογίας εισοδήματος και η αυθαίρετη αλλαγή μονοκατοικιών σε πολυκατοικίες.
Ο Συνήγορος απευθύνθηκε προς τις συναρμόδιες υπηρεσίες για την αντιμετώπιση των προβλημάτων που παρουσιάστηκαν καθώς και τυχόν άλλων που μπορεί να ανακύψουν κατά τη διαδρομή του προγράμματος και εξέφρασε τον προβληματισμό του όσον αφορά την διασφάλιση της ισότιμης πρόσβασης των ενδιαφερόμενων στο πρόγραμμα, η οποία προϋποθέτει την συνεχή και αξιόπιστη λειτουργία του πληροφοριακού συστήματος υποδοχής των αιτήσεων. Επεσήμανε, επίσης, την καταγγελλόμενη αδυναμία ανταπόκρισης του help desk του συστήματος στον όγκο των ερωτημάτων που τέθηκαν από τους χρήστες.
Οι υπηρεσίες παρείχαν διευκρινίσεις σχετικά με τις επισημανθείσες δυσλειτουργίες και προέβησαν σε σειρά ενεργειών προκειμένου να επιλυθούν τα συστημικά προβλήματα που παρατηρήθηκαν κατά την περίοδο υποδοχής των αιτήσεων, σύμφωνα με την ενημέρωση που έκανε ο Συνήγορος.