Οι αγορές νέων αυτοκινήτων σημείωσαν πτώση 10,2% το Μάρτιο στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης για 18ο συνεχή μήνα, με τις πωλήσεις να φθάνουν τα 1,3 εκατομμύριο αυτοκίνητα, ανακοίνωσε σήμερα η Eυρωπαϊκή Eνωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (Acea) συγκρίνοντας τα στοιχεία αυτά με τα αντίστοιχα του ίδιου μήνα πέρυσι.
Οι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες στην ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου είδαν τις πωλήσεις τους να υποχωρούν το Μάρτιο, εκτός από τις ακριβές μάρκες, όπως η γερμανική Mercedes (+0,6%) ή η Jaguar (21,2%).
Η ιταλική Fiat αντιστάθηκε καταγράφοντας υποχώρηση -0,8%, ενώ η αμερικανική General Motors (-12,8%) και η γαλλική PSA (-16,0%) είδαν τις πωλήσεις τους να μειώνονται σημαντικά. Η άλλη γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία, η Renault, κατέγραψε μικρότερη πτώση σε σχέση με τη γενική εικόνα της αγοράς, χάρη στη διατήρηση των καλών επιδόσεων της μάρκας της χαμηλού κόστους Dacia η οποία είχε αύξηση 20,2% στις πωλήσεις της σε ένα μήνα.
Η νοτιοκορεατική αυτοκινητοβιομηχανία Kia είχε άνοδο 3,7%, ενώ οι πωλήσεις της επίσης νοτιοκορεατικής Hyundai υποχώρησαν κατά 9,5% στην ευρωπαϊκή αγορά.
Σύμφωνα με την Acea που εδρεύει στις Βρυξέλλες, η ύφεση στην αγορά νέου αυτοκινήτου οφείλεται στην ξαφνική πτώση των πωλήσεων στις περισσότερες μεγάλες αγορές, όπως η Γερμανία (-17,1%), η Γαλλία (-16,2%), η Ιταλία (-4,9%), η Ισπανία (-13,9%).
Ανάμεσα στις μεγάλες αγορές, μόνο η Βρετανία κατέγραψε αύξηση 5,9% των πωλήσεων το Μάρτιο (+7,4% σε τρεις μήνες).
Στο σύνολο του τριμήνου, οι πωλήσεις στην Ευρώπη υποχώρησαν κατά 9,8%, με πωλήσεις μόνο 3 εκατομμυρίων αυτοκινήτων.
Οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων στις 27 χώρες της ΕΕ παρουσιάζουν συνεχή υποχώρηση τον τελευταίο ενάμισι χρόνο. Το 2012 κατέγραψαν το χαμηλότερο ποσοστό τους από το 1995, με πωλήσεις 12,05 εκατομμυρίων αυτοκινήτων.