Η βιομηχανία τροφίμων αποτελεί πόλο έλξης και ιδιαίτερα κερδοφόρο πεδίο επιχειρηματικότητας για τις γυναίκες στην Τουρκία
Στις πολυσύχναστες αστικές περιοχές όπως η Κωνσταντινούπολη, τα εστιατόρια που έχουν σπιτικά μαγειρεμένο φαγητό είναι πολύ δημοφιλή σε εκείνους που επιθυμούν να απέχουν όσο το δυνατόν περισσότερο από το γρήγορο και έτοιμο φαγητό.
Εκμεταλλευόμενες την ευκαιρία που τους δίνεται, οι γυναίκες επιχειρηματίες στρέφουν συνεχώς το ενδιαφέρον τους στη βιομηχανία τροφίμων, ενώ πολλές από αυτές έχουν ήδη πρόσβαση σε επιχειρηματικά προγράμματα χρηματοδότησης από κρατικούς οργανισμούς.
Η βιομηχανία τροφίμων αποτελεί πόλο έλξης και ιδιαίτερα κερδοφόρο πεδίο επιχειρηματικότητας για τις γυναίκες στην Τουρκία. 'Ηδη σε όλη τη χώρα έχουν ανοίξει πολλά εστιατόρια, καφέ και ζαχαροπλαστεία με γυναίκες ιδιοκτήτριες. Σύμφωνα με στατιστικά στοιχεία, περισσότεροι από τους μισούς επιχειρηματίες που χρηματοδοτούνται για επιχειρήσεις εστίασης, είναι γυναίκες. Ενδεικτικά στις 970 επιχειρήσεις, οι 500 έχουν γυναίκες επικεφαλής, ενώ οι περισσότερες από αυτές έχουν ήδη ανοίξει δικά τους καταστήματα με είδη τροφίμων ή εστιατόρια.
Σύμφωνα με έρευνα της μεγαλύτερης on line αλυσίδας παραγγελιών φαγητού και delivery, Yemek Sepeti (Γιεμέκ Σεπετί), τα τελευταία χρόνια αυξάνεται η ζήτηση, κυρίως των εργαζομένων, για σπιτικό φαγητό, σε ποσοστό περίπου 40%. Ενδιαφέρον είναι το γεγονός ότι εκείνοι που παραγγέλνουν σπιτικό φαγητό είναι άτομα ηλικίας άνω των 30 ετών.
Στην Τουρκία, ειδικά στις οικογένειες που η γυναίκα είναι εργαζόμενη, το φαγητό έχει απλοποιηθεί, σε σχέση με τις οικογένειες όπου η γυναίκα μένει στο σπίτι. Τα φαγητά πλέον δεν είναι τόσο πολλά και περίτεχνα όσο ήταν παλαιότερα.
Όσον αφορά τους εργαζόμενους, στην Τουρκία συνηθίζεται να κάνουν διάλειμμα για φαγητό, γύρω στις 12-1 το μεσημέρι.
Όσοι δεν φέρνουν φαγητό από το σπίτι, παραγγέλνουν, ενώ σε ορισμένες μεγάλες επιχειρήσεις λειτουργούν εστιατόρια. Ωστόσο, στη γείτονα υπάρχει μακρά παράδοση στο σπιτικό φαγητό.
Παρότι τις προηγούμενες δεκαετίες πολλοί Τούρκοι είχαν δελεασθεί από την δυτική τάση της ταχείας εστίασης, κυρίως στα μεγάλα αστικά κέντρα όπως η Κωνσταντινούπολη και η Σμύρνη, πλέον έχει αρχίσει να επανακάμπτει η ανάγκη για σπιτικό φαγητό.