Παρά την κατ' αρχήν συμφωνία της Κυπριακής κυβέρνησης με την τρόικα για τη σύναψη δανειακής σύμβασης και τη συνομολόγηση συναφούς Μνημονίου, στη Λευκωσία εκφράζεται ανησυχία από οικονομικούς και πολιτικούς αναλυτές, οι οποίοι σημειώνουν πως "ο δρόμος είναι ακόμα μακρύς και τα εμπόδια, τα οποία ενδέχεται να συναντήσει μπροστά της η Κύπρος πολλά και απρόβλεπτα".
Ενδεικτικό είναι και το σημερινό ρεπορτάζ της εφημερίδας Φιλελεύθερος, στο οποίο επισημαίνεται ότι η πρώτη δοκιμασία θα είναι στο Eurogroup, στις 12 Δεκεμβρίου, το οποίο θα συζητήσει την "κατ' αρχήν" συμφωνία.
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ, η Κύπρος φαίνεται ότι σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης θα αντιμετωπίσει ενστάσεις για την εξασφάλιση του δανείου από χώρες, όπως είναι η Γερμανία, η Γαλλία, η Δανία, η Ολλανδία και άλλες.
Η όποια εκταμίευση του όποιου ποσού, έστω και υπό μορφή μιας πρώτης δόσης, δεν θα πρέπει να αναμένεται νωρίτερα από τα μέσα του προσεχούς Ιανουαρίου. Η διαπίστωση αυτή έχει θορυβήσει όλους τους εμπλεκόμενους φορείς και το σύνολο των πολιτικών δυνάμεων, είτε βρίσκονται στην κυβέρνηση είτε στην αντιπολίτευση.
Εξάλλου, από σήμερα αναμένεται να αποκρυσταλλωθεί η εικόνα των συνδικαλιστικών αντιδράσεων, αφού τα συλλογικά όργανα των συντεχνιών θα καθορίσουν τους τρόπους αντίδρασής τους. Σύμφωνα με πληροφορίες του ΡΙΚ, το δάνειο θα έχει διάρκεια 30 ετών, με την αποπληρωμή να αρχίζει δέκα χρόνια μετά την υπογραφή του Μνημονίου και με επιτόκιο που δεν θα ξεπερνά το 3%.
Εκτιμάται ότι το 2016, η Κύπρος θα έχει πρωτογενές πλεόνασμα της τάξης του 4%, αρκετό για να καλύψει τους τόκους του δανείου, ενώ δεν αποκλείεται και το ενδεχόμενο πριν από το τέλος του 2013, η Κυπριακή Δημοκρατία να είναι σε θέση να αξιοποιήσει οικονομικά τα κοιτάσματα φυσικού αερίου στο οικόπεδο 12.
Αναφορικά με το δημόσιο χρέος, οι πληροφορίες αναφέρουν ότι, σε περίπτωση που δεν θα είναι βιώσιμο, η κυβέρνηση προκειμένου να διατηρήσει υπό τον έλεγχό της την Αρχή Τηλεπικοινωνιών, προσανατολίζεται να συζητήσει θέμα ιδιωτικοποίησης του Οργανισμού Γάλακτος, του Συμβουλίου Ελαιοκομικών Προϊόντων, των Κυπριακών Αερογραμμών, του Χρηματιστηρίου Αξιών Κυπρού και του Κρατικού Λαχείου.