Αίτημα της κυβέρνησης της Βουλγαρίας για την παροχή πιστωτικής γραμμής ύψους 2,3 δισ. δολαρίων (3,3 δισ. λέβα) με στόχο τη στήριξη πιστωτικών ιδρυμάτων της Βουλγαρίας, που θα δεχθούν, ενδεχόμενες κερδοσκοπικές πιέσεις, ενέκρινε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
"Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή συμπέρανε ότι η κρατική ενίσχυση που συνεπάγεται η πρόβλεψη πιστωτικής γραμμής είναι ανάλογη με την ανάγκη διασφάλισης επαρκούς ρευστότητας στο τραπεζικό σύστημα υπό τις παρούσες ιδιόμορφες συνθήκες", ανακοίνωσε η Κομισιόν.
Στη διάρκεια της προηγουμένης εβδομάδος παρατηρήθηκε πανικός και τάσεις μαζικών αναλήψεων σε δυο πιστωτικά ιδρύματα της Βουλγαρίας.
Η Βουλγαρία ξεκίνησε ποινική έρευνα για να εντοπίσει εκείνους που πιστεύεται ότι επίτηδες προκάλεσαν τον τραπεζικό πανικό στέλνοντας μηνύματα στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο και στα κινητά τηλέφωνα πελατών, με τα οποία προκάλεσαν φόβους για την ασφάλεια των καταθέσεών τους.
Η κεντρική τράπεζα ανέφερε ότι ο τραπεζικός πανικός που προκλήθηκε και η τάση μαζικής ανάληψης τραπεζικών καταθέσεων από τις τράπεζες Corporate Commercial Bank (Corpbank) και First Investment Bank αποτελούν μέρος μιας εσκεμμένης και συστηματικής απόπειρας αποσταθεροποίησης του τραπεζικού συστήματος της Βουλγαρίας.
O πρόεδρος της Βουλγαρίας, Ρόσεν Πλέβνελιεφ, διαβεβαίωσε τους πολίτες σήμερα ότι οι καταθέσεις τους είναι ασφαλείς και απόλυτα εγγυημένες από το κράτος, σε ένα μήνυμα που στήριξε η κεντρική τράπεζα και τα μεγαλύτερα πολιτικά κόμματα, μετά τον τραπεζικό πανικό που προκλήθηκε την Παρασκευή.
"Τα χρήματα των πολιτών και των επιχειρήσεων που έχουν επενδυθεί στα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα της Βουλγαρίας είναι ασφαλή και εγγυημένα. Οι τράπεζες θα συνεχίσουν να λειτουργούν υπό το κανονικό καθεστώς", δήλωσε ο πρόεδρος κατά τη διάρκεια μιας συνέντευξης τύπου, έπειτα από τέσσερις ώρες και πλέον συνομιλιών με τους ηγέτες των πολιτικών κομμάτων, τον υπουργό Οικονομίας και τους επικεφαλής της κεντρικής τράπεζας.
Η Βουλγαρία ξεκίνησε μια ποινική έρευνα για να εντοπίσει εκείνους που πιστεύεται ότι επίτηδες προκάλεσαν τον τραπεζικό πανικό, στέλνοντας μηνύματα στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο και στα κινητά τηλέφωνα πελατών, με τα οποία προκάλεσαν φόβους για την ασφάλεια των καταθέσεών τους.