Ένα νέο μέτρο, που είναι γνωστό ως “φόρος Google” και έχει προκαλέσει ήδη αντιδράσεις ανά την Ευρώπη, ενέκρινε τη Δευτέρα η ιταλική Βουλή. Σύμφωνα με τη νέα νομοθεσία, οι ιταλικές εταιρείες θα υποχρεώνονται να αγοράζουν διαδικτυακές διαφημίσεις αποκλειστικά από επιχειρήσεις που έχουν την έδρα τους στην Ιταλία, και όχι σε “φορολογικούς παραδείσους”, όπως η Ιρλανδία, το Λουξεμβούργο και οι Βερμούδες.
Σκοπός της ιταλικής κυβέρνησης είναι να αποθαρρύνει εταιρείες όπως η Google να μεταφέρουν τα έσοδά τους από την Ιταλία σε κάποιον φορολογικό παράδεισο και να μην πληρώνουν παρά ελάχιστους φόρους στη χώρα, όπως είναι η συνήθης τακτική τέτοιων εταιρειών.
Ωστόσο, η νομοθεσία αυτή προκαλεί αντιδράσεις, καθώς φαίνεται πως είναι ξεκάθαρα ασύμβατη με την ευρωπαϊκή νομοθεσία, που απαγορεύει τους περιορισμούς στην εμπορική δραστηριότητα εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης, και θεωρείται βέβαιο ότι θα υπάρξει προσφυγή στα δικαστήρια από εταιρείες που πλήττονται από την απόφαση αυτή.
“Με μια πρώτη ματιά, έχουμε αμφιβολίες για την τροποποίηση ως έχει, καθώς δείχνει να μην είναι συμβατή με της θεμελιώδεις ελευθερίες και αρχές της άρσης των διακρίσεων”, δήλωσε η εκπρόσωπος της Κομισιόν για φορολογικά θέματα, Έμερ Τρέινορ. “Θα ενθαρρύναμε την ιταλική κυβέρνηση να διασφαλίσει ότι οποιαδήποτε νομοθετικά μέτρα εφαρμόζει είναι πλήρως συμβατά με την κοινοτική νομοθεσία”, πρόσθεσε.
Σύμφωνα με στοιχεία του ΟΟΣΑ, η Ευρώπη και οι Ηνωμένες Πολιτείες χάνουν περισσότερα από 100 δισεκατομμύρια δολάρια το χρόνο από την πρακτική αυτή των μεγάλων επιχειρήσεων, όπως η Google, η Amazon και η Starbucks.