Και ο γρίφος πίσω από το εμβληματικό λογότυπο της αυτοκινητοβιομηχανίας
Η τέταρτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο ξεκίνησε το Νοέμβριο του 1911 στο Ντιτρόιτ. Η Chevrolet ιδρύθηκε από δύο ανθρώπους πραγματικά ασυμβίβαστους και διαφορετικούς.
Γράφει η Εύη Σιμοπούλου
Ο ένας ήταν ο Louis Chevrolet, ένας συνταξιούχος οδηγός της Buick, που έσπασε το ρεκόρ ταχύτητας εδάφους το 1905 καλύπτοντας 1,5 χλμ. σε 52,8 δευτερόλεπτα, και ο άλλος ήταν ο William C. Durant επιχειρηματίας και ανατρεπτικός ιδρυτής της General Motors Company.
Η κληρονομιά του Louis Chevrolet
Η φιλοσοφία της Chevrolet ήταν να προσφέρει στους αγοραστές το καλύτερο προϊόν στα χρήματα που διέθεταν, μια στοχοθεσία που έχει μέχρι σήμερα.
Σύμφωνα με την ιστοσελίδα της, τη Chevrolet.com, «από την αρχή, η Chevrolet έφερε την τεχνολογία και τα χαρακτηριστικά που προορίζονταν για πιο ακριβά μοντέλα στη γκάμα προσιτών αυτοκινήτων και φορτηγών. Το πρώτο Chevrolet - Series C Classic Six - προσέφερε ηλεκτρική μίζα και ηλεκτρικούς προβολείς σε μια εποχή που και τα δύο θεωρούνταν πολυτέλεια ακόμα και μεταξύ πολυτελών αυτοκινήτων».
Από το πρώτο κιόλας μοντέλο της Chevrolet γίνεται εμφανής η διαφορά στην προσωπικότητα μεταξύ των ιδρυτών της εταιρείας.
Μεγάλα και καλά κατασκευασμένα, ήταν αυτά που επιθυμούσε ο Louis, με το πρώτο Chevrolet να είναι αυτό ακριβώς που ήθελε, ένα αυτοκίνητο υψηλής ακρίβειας. Από την άλλη, ο Durant ήταν λιγότερο ενθουσιασμένος, προτιμώντας ένα μοντέλο χαμηλού κόστους. Για να κερδίσει αυτό το τμήμα της αγοράς, ο Durant παρήγαγε και το Little-Sized όπως υποδηλώνει το όνομά του, το οποίο πουλούσε μόνο 650 δολάρια και προοριζόταν ως αντίπαλος του Model T της Ford.
Οι διαφορές μεταξύ των δύο ιδρυτών ήταν ανυπέρβλητες και το 1915 ο Louis πουλά το μερίδιό του στην εταιρεία, επιστρέφοντας στους αγώνες. Ο Louis Chevrolet έφυγε από την εταιρεία αφήνοντας δύο πολύτιμα περιουσιακά στοιχεία: Το όνομα Chevrolet και τη δέσμευση για την παραγωγή αυτοκινήτων υψηλής ποιότητας σε προσιτές τιμές.
Μια διαρκής αντιπαλότητα
Το 1917 η Chevrolet ενσωματώθηκε στη «νεαρή» General Motors. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα η μόνο έξι ετών εταιρεία να αναδειχτεί ως μια από τις μεγαλύτερες στις Ηνωμένες Πολιτείες. Η Chevrolet αγόρασε το απόθεμα της GM και έτσι ήταν σε θέση να ενσωματωθεί άμεσα στην εταιρεία.
«Η Chevrolet αγόρασε τη GM», έγραφε για την σημαντική συμφωνία ο αρθρογράφος Todd Lassa, «δεν έγινε το αντίστροφο».
Σχεδόν αμέσως αναπτύχθηκε μια βαθιά αντιπαλότητα μεταξύ της Chevrolet και της Ford Motors Company. Το 1922 ο William S. Knudsen, ο πρώην επικεφαλής της κατασκευής της εταιρείας Ford Motors, εγκατέλειψε τη Ford για την Chevrolet.
Με την εισαγωγή του Chevrolet Camaro στη δεκαετία του 1960 ως ανταγωνιστή του Ford Mustang, ο ανταγωνισμός της Chevrolet-Ford επιδεινώθηκε. Μάλιστα, η μάχη Chevrolet-Ford είναι η αγριότερη στην ιστορία των αυτοκινητοβιομηχανιών.
Το Κλασικό Παπιγιόν (Bowtie)
Η δημιουργία του εμβληματικού σήματος Chevrolet «bowtie» αποτελεί μέχρι σήμερα μυστήριο. Υπάρχουν πολλές θεωρίες για τη δημιουργία του, αλλά όλες έχουν μία κοινή εξήγηση: αυτό που θεωρείται τώρα ένα από τα πιο αναγνωρισμένα λογότυπα στην ιστορία παγκοσμίως δημιουργήθηκε από τον William C. Durant στα τέλη του 1913.
Σύμφωνα με την Chevrolet.com, το τεύχος της 50χρονης επετείου της ιστορίας Chevrolet, που τυπώθηκε το 1961, αναφέρει ότι το λογότυπο ήταν εμπνευσμένο από το ταξίδι του Durant στην Γαλλία το 1908 και την εικόνα που είδε στην ταπετσαρία της αίθουσας του ξενοδοχείου.
Μια άλλη θεωρία είναι ότι το εμπνεύστηκε από τη σημαία της Ελβετίας. Αυτή η θεωρία φαίνεται να έχει νόημα αφού ο συνέταιρος της εταιρείας, Louis Chevrolet, γεννήθηκε στην Ελβετία.
Ανεξάρτητα από την προέλευσή του, το σήμα της Chevrolet είναι ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα λογότυπα στον κόσμο και «φοριέται» όχι μόνο στο μπροστινό μέρος του αυτοκινήτου της Chevrolet αλλά και ως κοσμήματα, τατουάζ και ρούχα για τους οπαδούς της Chevy παγκοσμίως.