Πάντα υπάρχει χώρος (και ζήτηση) για κάτι καινούριο
Οι εποχές αλλάζουν και μαζί τους και οι ανάγκες της αγοράς. Τα πιο επιτυχημένα προϊόντα ή υπηρεσίες έχει αποδειχθεί ότι είναι αυτά που προλαβαίνουν την ανάγκη του καταναλωτή – πελάτη ή «οσφρίζονται» το πρόσφορο έδαφος που γεννάνε οι νέες τάσεις και συνθήκες. Και όποιος είναι αρκετά... πρωτοπόρος και τολμηρός μπορεί να φτιάξει μια κερδοφόρα επιχείρηση, βασισμένη συνήθως σε απλές ιδέες. Για παράδειγμα....
Γράφει η Ελένη Λογοθέτη
... Μικρά αλλά λειτουργικά σπίτια
Μπορεί μια μεζονέτα 200 τμ να είναι ένα ωραίο όνειρο αλλά σήμερα δεν είναι πλέον εφικτό. Τα μικρά αλλά πλήρως εξοπλισμένα και λειτουργικά διαμερίσματα προς ενοικίαση έχουν μεγάλη ζήτηση, ιδιαίτερα από ανθρώπους που ταξιδεύουν συνεχώς λόγω δουλειάς ή φοιτητές. Κοστίζουν πολύ λιγότερο από ένα σπίτι κανονικού μεγέθους (πχ 90 ή 100 τμ) και – ειδικά στις μεγάλες πόλεις – είναι δυσεύρετα. Στην Αμερική, θεωρείται ανερχόμενη τάση στον κατασκευαστικό κλάδο ενώ κάποιες εταιρίες, όπως η Tumbleweed, προσφέρουν μικρά λυόμενα σπιτάκια με... ρόδες, που ακολουθούν τον ιδιοκτήτη τους παντού!
Υγιεινή διατροφή fast food
Μπορεί η κινόα και τα άλλα superfoods να έχουν γίνει της μόδας αλλά σχεδόν κανείς ακόμα - ούτε και στην Αμερική - δεν έχει σκεφτεί να εκμεταλλευτεί το γεγονός ότι οι άνθρωποι που θέλουν να τρώνε υγιεινά δεν έχουν μία εύκολη και γρήγορη λύση. Εκτός από τα (λίγα) εστιατόρια για χορτοφάγους και κάποια juice bars, δεν υπάρχει ένα fastfoodαδικο που θα προσφέρει ανάλογα γεύματα. Μία καντίνα με φρέσκιες σαλάτες, πολύσπορα μπέργκερς λαχανικών και smoothies φρούτων, θα έκανε χρυσές δουλειές...
Υπηρεσίες delivery για... τα πάντα
Δεν μιλάμε για σουβλάκια, πίτσες κτλ αλλά για πράγματα που θες απεγνωσμένα την στιγμή που είσαι σπίτι και δεν μπορείς ή δεν θές να βγεις. Για παράδειγμα: τελειώνεις τη δουλειά αργά το βράδυ και θες να πιεις ένα κοκτέηλ να χαλαρώσεις αλλά δεν έχεις το κουράγιο να βγεις. Τι κάνεις; Πας σπίτι, αράζεις στον καναπέ και παραγγέλνεις το αγαπημένο σου ποτό στο κοντινότερο μπαρ της περιοχής που κάνει delivery 10 το βράδυ με 3 το πρωί. Ποιος πιστεύει ότι αυτή δεν είναι μια πολύ καλή επιχειρηματική ιδέα;
Σύμβουλος «ηθικής»
Ο σύμβουλος επιχειρήσεων (Business Consultant) είναι ένα κλασσικό – και ίσως κορεσμένο - πλέον επάγγελμα. Όμως ο Ethical Business Consultant (σύμβουλος «ηθικής» στον εργασιακό χώρο) είναι αυτός που θα κάνει χρυσές δουλειές στο μέλλον. Ποιος επαγγελματίας εργοδότης δεν θα χρειαζόταν κάποιον να του εξηγήσει τι μπορεί να θεωρηθεί – νομικά κυρίως – σεξουαλική παρενόχληση, τώρα που ο όρος έχει επανέλθει δυναμικά στο προσκήνιο, ή πώς πρέπει να προσλάβει κόσμο χωρίς να κατηγορηθεί ότι απέρριψε κάποιον λόγω φυλετικών ή σεξιστικών διακρίσεων; Ειδικευμένο επάγγελμα αλλά ήδη περιζήτητο.
Εξειδικευμένες τροφές για κατοικίδια
Όσοι έχουν σκυλάκι, γατάκι, κουνελάκι, χαμστεράκι, ινγκουανάκι ή οποιοδήποτε άλλο pet, (συνήθως) το προσέχουν περισσότερο και από τον εαυτό τους και δαπανούν πολλά χρήματα, ακόμα και για τον καλλωπισμό του. Η διατροφή του είναι πολύ σημαντική, ειδικά μάλιστα αν το ζώο αντιμετωπίζει προβλήματα υγείας πχ αλλεργίες, ευαίσθητο στομάχι κτλ.
Μια εταιρία που θα πρόσφερε στους ιδιοκτήτες εξειδικευμένες τροφές υψηλής ποιότητας για κατοικίδια, ακόμα και ωμό κρέας για τα σαρκοφάγα, σίγουρα δεν θα ξέμενε ποτέ από πελατεία. Επίσης, θα μπορούσατε να εμπλουτίσετε τις υπηρεσίες σας με delivery έτοιμων γευμάτων για κατοικίδια. Τραβηγμένο αλλά αυτά «πουλάνε». Προς το παρόν, στην αγορά υπάρχει έλλειψη...
Τεχνολογική εκπαίδευση για παιδιά
Δεν υπάρχει σήμερα παιδί άνω των 3 ετών που δεν ξέρει να βάζει μόνο του τα Ζουζούνια ή ολα τα επεισόδια της Μάσα και του Αρκούδου στο youtube στο κινητό ή το τάμπλετ της μαμάς και του μπαμπά. Καλώς ή κακώς τα παιδιά του μέλλοντος είναι εδώ αλλά ελάχιστα σχολεία προσφέρουν τεχνολογική εκπαίδευση και - κυρίως - παιδεία.
Ένα Πρότυπο Κέντρο ή μία Ακαδημία που θα εκπαιδεύει τα παιδιά με και μέσα από την τεχνολογία είναι σίγουρα είναι μία καλή επιχειρηματική κίνηση με μέλλον. Αρκεί να γίνει με σοβαρότητα και υπευθυνότητα και να στελεχωθεί με έμπειρο και κατάλληλο εκπαιδευτικό προσωπικό.
Activity bars
Γιατί να πας σε ένα απλό μπαρ όταν μπορείς να πιεις το ποτό σου κάνοντας παράλληλα με την παρέα σου κάτι που σε ευχαριστεί και σε διασκεδάζει; Όσο και αν φαίνεται παράξενο τα «μπαρ δραστηριοτήτων» - όπως πχ τα μπόουλινγκ - είναι και πάλι στη μόδα.
Όλο και περισσότεροι Millennials, η γενιά του 2000, θέλουν δράση μαζί με ψυχαγωγία και γεμίζουν τα λίγα μέρη που τους την προσφέρουν. Ιδέες: μπόουλινγκ (δεν υπάρχουν πάνω από 10-12 σε όλη την Αττική), τα «μπιλιαρδάδικα» του '80 αλλά σε mainstream και κάπως κυριλέ ύφος, καφέ-μπαρ με βελάκια και στόχους γενικότερα, «όπως Αμερική», και ότι άλλο σκεφτείτε...