Το ξεκίνημα από το οικογενειακό γαλακτοπωλείο και η κατάκτηση της ευρωπαϊκής αγοράς
Όλα ξεκίνησαν στον δεύτερο όροφο μιας πολυκατοικίας στο Μοσχάτο με μόλις 45 εργαζόμενους. Είναι ο πρώτος άνθρωπος που σκέφθηκε να συσκευάσει το κρουασάν. Χτύπησε την πόρτα σε 13 επενδυτές μέχρι να ανταποκριθεί ο 14ος στην πρόταση του και να του δώσει τα χρήματα για να την υλοποιήσει. Ο Σπύρος Θεοδωρόπουλος σήμερα είναι ένας από τους πιο επιτυχημένους Έλληνες επιχειρηματίες.
Ο Σπύρος Θεοδωρόπουλος ή αλλιώς ο Mr Chipita γεννήθηκε το 1957 και μεγάλωσε ανάμεσα στα Εξάρχεια, στον Λυκαβηττό και στη Λεωφόρο Αλεξάνδρας. Την έννοια της επιχείρησης την γνώρισε από μικρός καθώς ο πατέρας του είχε γαλακτοπωλείο κοντά στη λεωφόρο Αλεξάνδρας. Η επιχείρηση ονομαζόταν Recor A.E. και ο πατέρας του την είχε κληρονομήσει από τον παππού του.
Το 1973 ο πατέρας του φεύγει ξαφνικά από τη ζωή και εκείνος αναγκάζεται να αναλάβει τα ηνία της οικογένειας. Δύο χρόνια αργότερα περνάει στην ΑΣΟΕΕ. Για να καταφέρει να τελειώσει τις σπουδές του θα εργαστεί σε πολλές δουλειές για να τα βγάλει πέρα οικονομικά.
Το 1981 θα προσληφθεί ως υπάλληλος σε εταιρεία ζαχαρωδών προϊόντων και παγωτών. Η συγκεκριμένη δουλειά αποτέλεσε σχολείο για εκείνον καθώς εκεί θα μάθει πως λειτουργεί ο χώρος των τροφίμων.
Λίγο αργότερα, το 1986 θα αναλάβει διευθύνων σύμβουλος στην εταιρεία παραγωγής και εμπορίας πραλίνας φουντουκιού ΙΝΤΕRIA. Πρόκειται για μια εταιρεία που είχε μεγάλη δραστηριότητα και στις εξαγωγές.
Η πρώτη επιχειρηματική απόπειρα με τα σπίρτα
Την ίδια χρονιά ο Σπύρος Θεοδωρόπουλος αποφασίζει να κάνει μια επαγγελματική στροφή. Παίρνει την απόφαση να αφήσει τον χώρο των τροφίμων και να ασχοληθεί με τις εισαγωγές σπίρτων από την Ιταλία. Εκείνη την περίοδο είχε καταργηθεί το μονοπώλιο του ελληνικού Δημοσίου στο συγκεκριμένο προϊόν. Έτσι αρχίζει να εισάγει από την Ιταλία τα σπίρτα τα οποία είχαν εύκολη χρήση και άναβαν πολύ εύκολα.
Τα περιβόητα σπίρτα άναβαν παντού όπου και αν τα ακουμπούσες, όπου και αν τα έσυρες. Οι πωλήσεις τους είχαν εκτοξευθεί στα ύψη. Το θέμα όμως που δημιουργήθηκε είναι ότι είχαν γίνει παιχνίδι στα χέρια μικρών παιδιών. Έτσι σχεδόν ενάμιση χρόνο μετά η εισαγωγή τους απαγορεύθηκε για λόγους ασφαλείας. Η συγκεκριμένη επιχειρηματική κίνηση όμως είχε αφήσει στον Σπύρο Θεοδωρόπουλο με ένα καλό κεφάλαιο στα χέρια του.
Η αγορά της Chipita
Με τα χρήματα αυτά και με ένα μικρό δάνειο αγοράζει το 1987 μια μικρή βιοτεχνία στο Μοσχάτο που έφτιαχνε γαριδάκια. Ήταν η Chipita, η πρώτη του επιχειρηματική κίνηση. Η εταιρεία στεγαζόταν στον δεύτερο όροφο μιας πολυκατοικίας στο Μοσχάτο και είχε μόλις 45 εργαζόμενους. Η εταιρεία τότε έκανε 400 χιλ. ευρώ τζίρο.
Όραμα του ήταν να κάνει την εταιρεία μεγάλη. Και μέσα σε όλα αυτά θα σκεφθεί την πρωτότυπη κίνηση που τον οδήγησε στην μεγάλη επιχειρηματική επιτυχία. Σκέφτεται να συσκευάσει το κρουασάν. Ιδέα την οποία και αρχίζει να προτείνει σε επιχειρηματίες για να επενδύσουν στο σχέδιο του. Δεκατρείς επενδυτές αρνούνται να χρηματοδοτήσουν την ιδέα του πιστεύοντας ότι δεν θα απέδιδε.
«Όταν ξεκινούσα το project για τα κρουασάν, είχα κάνει τα πλάνα, τα σχέδια κ.λπ. αλλά δεν είχα τα λεφτά, έκανα 14 παρουσιάσεις για να βρω το επενδυτικό σχήμα που θα επένδυε μαζί μου. Οι 13, μέχρι το 14ο που τελικώς επένδυσε, δε βρήκαν value στο project μου. Και ήταν έμπειροι του χώρου των τροφίμων», έχει δηλώσει σε συνέντευξη του.
Η εταιρεία αρχίζει να εξάγει ατομικά κρουασάν, mini κρουασάν και bake rolls στην ευρωπαϊκή αγορά κατακτώντας έτσι την πρώτη θέση στις εξαγωγές. Για να ενισχύσει το δίκτυο διανομής αναπτύσσει συνεργασία με την Pepsico η οποία ήταν δικτυωμένη σε περισσότερες από 25 χώρες στην Ευρώπη και στην Αφρική.
Η δημιουργία της VIVARTIA
Οι πωλήσεις τις εταιρείας αυξήθηκαν κατακόρυφα και το 2006 η Chipita συγχωνεύεται με τη «ΔΕΛΤΑ», την «GOODY’S» και τον «Μπάρμπα Στάθη» δημιουργώντας τη Vivartia. Από την 1η Σεπτεμβρίου του 2006 έως τις 15 Απριλίου του 2010 διατέλεσε διευθύνων σύμβουλος της Vivartia ABEE.
Το 2010 όμως αποφασίζει να προχωρήσει σε μια μεγάλη κίνηση. Μαζί µε τον σαουδαραβικό όµιλο Olayan επαναγόρασε την Chipita από τον όµιλο της Vivartia καταβάλλοντας 400 εκατ. ευρώ και αναλαμβάνοντας χρέη 327 εκατ. ευρώ.
Το φθινόπωρο του 2014 κάνει γνωστά τα σχέδια του για την εξαγορά της «Νίκας», διαδικασία η οποία και ολοκληρώθηκε μέσα στο 2017.
Τα «πράσινα αισθήματα» του
Ο Mr Chipita, όπως αποκαλούν τον Έλληνα επιχειρηματία, εκτός από τις επενδύσεις έχει και μια ακόμη μεγάλη αγάπη. Εκείνη για τον Παναθηναϊκό. Η σχέση του με την ομάδα δεν ήταν απλά οπαδική καθώς συμμετείχε και οικονομικά στη Συμμαχία. Μάλιστα προσπάθησε να ασχοληθεί και με τα κοινά της ΠΑΕ προσπαθώντας να δώσει λύση στα προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί. Η συνεργασία όμως δεν ευδοκίμησε καθώς όπως είχε δηλώσει είχαν δημιουργηθεί μεγάλες προσδοκίες που δεν μπορούσε να ικανοποιήσει.
Όσο για τα επόμενα επιχειρηματικά του σχέδια πλέον βασικό στόχο αποτελεί η κατάκτηση της κινέζικης αγοράς όπως έχει ανακοινώσει.