Ποια είναι η εταιρεία που έχει διαχειριστεί μερικά από τα πιο γνωστά εμπορικά σήματα
Η αρχή για να αλλάξουν σχήμα τα μακαρόνια έγινε το 2012. Και το στοίχημα ήταν σαφές: να βγει στην αγορά μία σειρά ζυμαρικών, τα οποία σε τίποτα δεν θα μοιάζουν με αυτά που γνωρίζαμε. Τουλάχιστον από πλευράς εμφάνισης. Ο επιχειρηματίας Σταύρος Κωνσταντινίδης, η οικογένεια του οποίου από το 1939 και ύστερα, είχε στην ιδιοκτησία της στη βιοτεχνία ζυμαρικών Ερμής στη Θεσσαλονίκη, έκανε ένα βήμα ακόμα στον κλάδο των ζυμαρικών. Ο ίδιος λάνσαρε τα τετράγωνα ζυμαρικά, με την ονομασία, Tetragono, μετατρέποντας το κυλινδρικό σχήμα των ζυμαρικών, σε ένα προϊόν που απέκτησε γωνίες.
Η Eurimac, επιχείρηση της οποίας πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος είναι ο Σταύρος Κωνσταντινίδης, και έχει την έδρα της στη Χαλάστρα Θεσσαλονίκης, παρουσίασε ένα προϊόν, το οποίο αποτελεί παγκόσμια πρωτοτυπία. Το ποσό της επένδυσης που χρειάστηκε για να ξεκινήσει η παραγωγή των τετράγωνων ζυμαρικών, ανήλθε στα 500.000 και στο σύνολό του διατέθηκε για την ενίσχυση της παραγωγικής δυναμικής της βιομηχανικής μονάδας της Eurimac στο Κιλκίς.
Τα… τετράγωνα
Τetragono σπαγγέτι, Tetragono πέννες, Tetragono στριφτό. Αυτές οι τρεις ετικέτες ζυμαρικών, ταξιδεύουν σήμερα σε όλη την Ελλάδα, μέσα από τα καταστήματα των αλυσίδων AB, Σκλαβενίτης, My Market και Μασούτης.
Σε ποιους πουλάει τα προϊόντα της
Η EURIMAC παράγει αυτή τη στιγμή ζυμαρικά, σε δικές της κατοχυρωμένες μάρκες, οι οποίες διανέμονται τόσο στην ελληνική αγορά όσο και σε πολλές χώρες του εξωτερικού σε όλον τον κόσμο.
Η επιστροφή της MAKBEL
Πριν από περίπου ένα χρόνο, ο Σταύρος Κωνσταντινίδης αποφάσισε να επαναφέρει την παραγωγή των ζυμαρικών ΜΑΚΒΕΛ, τα οποία κυκλοφόρησαν από την οικογενειακή επιχείρηση για πρώτη φορά, το 1939. Μεταξύ των εμπορικών σημάτων που παράγει και διακινεί η EURIMAC είναι τα Latino, Famiglia, Grande Pasta, Mama Mia, Bevellini.
Μεγάλη δυναμική από τα προϊόντα private label (φασόν)
Ωστόσο πέρα από τα κατοχυρωμένα εμπορικά σήματα, η βορειοελλαδίτικη βιομηχανία ζυμαρικών παράγει και προϊόντα φασόν, τα οποία διαθέτει σε ελληνικές καθώς και για διεθνείς αλυσίδες σούπερ μάρκετ αλλά και σε discount καταστήματα τροφίμων όπως τα Lidl.
Η EURIMAC μαζί με τη Euricom Hellas ανήκουν στον όμιλο EURICOM, μία από τις ισχυρότερες επιχειρήσεις στην παραγωγή ρυζιού στην Ιταλία.
Στη διάρκεια του 2016 η EURIMAC πέτυχε να αυξήσει σημαντικά την κερδοφορία της, παρά την πτώση που εμφάνισε σε επίπεδο τζίρου. Παράλληλα, κατάφερε να μειώσει την ψαλίδα των δανειακών της υποχρεώσεων. Το γεγονός, το οποίο επηρέασε δραστικά την αύξηση των κερδών ήταν η μείωση των τιμών στο σκληρό σιτάρι, σε συνδυασμό με τη μείωση των τιμών πώλησης στα ζυμαρικά.
H Eurimac σε αριθμούς
Kύκλος εργασιών
2016: 36,5 εκατ. ευρώ
2015: 37,25 εκατ. ευρώ
Μεταβολή: -2%
Εξαγωγές
2016: 13,2 εκατ. ευρώ
2015: 13,9 εκατ. ευρώ
Κέρδη
2016: 4,78 εκατ. ευρώ
2015: 1,9 εκατ. ευρώ
Μεταβολή: +220%
Δάνεια
2016: 1,94 εκατ. ευρώ
2015: 4 εκατ. ευρώ
Παραγωγή 2016: 51.000 τόνοι